Wat is wijsheid...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mejm, 25 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik ben blij je uiteindelijke beslissing te lezen. Heb hierboven een reactie gelezen die precies aansluit bij wat ik vind, namelijk die van @wens09. Een kind heeft je echt nodig. En de eerste 4 jaar zijn van belang doordat de hechting dan ontstaat en dit invloed heeft voor de rest van het leven op iedere bestaande relatie die je kind aangaat. Een PPD heeft daar invloed op. Daar kun je niks aan doen. En is heel erg vervelend voor zowel jou als je kindje. Het wil overigens niet zeggen dat het ernstig effect heeft, zoals bij verwaarlozing en mishandeling. Toch vind ik wel dat je dan nu beter voor je kindje zou kunnen kiezen. Een nieuwe zwangerschap zou het risico geven dat je weer HG zou hebben en daar lijdt je kindje sowieso onder. Mocht je er een nieuwe depressie overheen krijgen wat niemand hoopt natuurlijk dan zal dit voor je reeds bestaande kind de tweede zijn in die 4 jaar die hij meemaakt. Persoonlijk zou ik dat risico niet willen lopen. Dus super goed dat jullie wachten!

Mejm en wens09 vinden dit leuk.
  2. Mejm

Mejm Actief lid

21 mrt 2019
    237
    152
    43
    Vrouw
    Dankje! Ik denk ook echt dat wachten Nu het beste is. Mijn gezinnetje gaat nu gewoon voor alles!
    Ik vind het wel fijn dat ik op dit forum even heb kunnen reflecteren. Soms zie je door je gevoelens even niet meer wat verstandig is. Nu heb ik door alle reacties een goede afweging kunnen maken en weet ik wat ik echt belangrijk vind: het welzijn van mijn zoon en man.

Nu heb ik kans op vervroegde overgang en is het de vraag of een 2e gaat lukken als we wat langer wachten, dat maakte de druk nogal groot.
    Nu bekijken we de situatie gewoon eens in de zoveel tijd en maken we dan een beslissing. Wat heeft dat een rust gegeven!
    Toch fijn dat er zoveel reacties zijn gekomen! Ik volg mijn hart én mijn verstand... super!

Oceanna en boerderijmama vinden dit leuk.
  3. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Sterk dat je een besluit hebt genomen, met de burn out van je man erbij is dit de enige keuze die jullie konden maken. De situatie van tijd tot tijd herbekijken is een goeie beslissing. Als je je zorgen maakt over je eicelkwaliteit kun je daar alvast voor bij de dokter gaan, misschien hebben zij een oplossing waardoor jij je klok niet de hele tijd voelt tikken.

Mejm vindt dit leuk.
  4. Mejm

Mejm Actief lid

21 mrt 2019
    237
    152
    43
    Vrouw
    Dankje voor de tip! Dit ga ik zeker doen op het moment dat blijkt dat het maar blijft spelen.

Deel Deze Pagina