Gynefix, grote maat t-safe?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Tranquila, 11 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tranquila

    Tranquila Bekend lid

    23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Na mijn ervaring met mijn vorige 2 spiralen.(heb ik eerder topic over geopend)Adviseerde mijn huisarts mij een gynefix spiraal. Deze wordt vast gezet. Ik ben eerder de ballerine verloren en een paar maanden later t-safe verloren. Het liefst heb ik hormoonvrije anticonceptie vandaar nu de keus voor gynefix. Ik ben op zoek naar recente ervaringen, of het bevalt en of het plaatsen pijn deed.
    Ook las ik net dat er verschillende maten t-safe spiralen zijn. Wellicht dat ik voor een grotere maat kan gaan?
    Want het vast zetten van de gynefix lijkt me echt pijnlijk.
     
  2. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.517
    3.203
    113
    Vrouw
    Sorry geen ervaring maar ik lees graag mee als er mensen wel ervaring hebben. Ik heb hetzelfde gehad met de ballerine spiraal en wil ok het liefst geen hormonen.
    Nu ben ik even tijdelijk aan de pil omdat ik gewoonweg niet ongesteld wil worden op dit moment maar ik wil er wel zo snel mogelijk weer vanaf.

    Mag ik vragen of jij gemerkt hebt dat je ballerine spiraal eruit viel? Ik namelijk niet en ik verbaas mij daar nog steeds over.
     
  3. Tranquila

    Tranquila Bekend lid

    23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Hoi hoi,
    Sorry voor mijn late reactie, zie nu pas dat je had gereageerd.
    Ik vond het zo spannend dat ik de afspraak maar wéér heb verzet.
    Ik heb gelukkig gemerkt dat de Ballerine eruit was. Ik liep in de stad en bleef een scherpe steek beneden voelen. Kon het niet plaatsen en ben naar huis gegaan, want het deed echt pijn. Eenmaal thuis op zelfonderzoek gegaan. Het waren die snoertjes die ik voelde.
    Hoe ben jij er uit eindelijk achter gekomen? En twijfel je over de gynefix of t-safe?
     
  4. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.517
    3.203
    113
    Vrouw
    O wauw wat bijzonder. Gelukkig kwam je er zo zelf dus achter. Heb je een klacht ingediend erover?

    Ik kwam erachter toen ik een inwendige echo had nadat ik een positieve zwangerschapstest in handen had:o:
    Helemaal niks gemerkt van het feit dat hij eruit is gevallen. Ik heb 2x de cup gebruikt en ik vermoed dat hij er toen uit is gekomen, want ik kwam er vrij snel achter dat je geen cup mag gebruiken als je een spiraal hebt.
    Helaas is het een miskraam geworden en die afschuwelijke ervaring had ik toch het liefst niet gehad. Ik heb trouwens wel een klacht ingediend, de verloskundige waar ik kwam en hem heb laten zetten die zetten hem ook niet meer vanwege mijn verhaal en andere verhalen in de media. (denk aan het artikel van radar in jan/feb dit jaar)

    Ik zou dan de gynefix willen. Lijkt mij meer zekerheid, eventjes pijn lijden voor een aantal jaren gemak en zekerheid verkies ik voor alle ellende die ik van de Ballerine heb gehad:roflmao:
     

Deel Deze Pagina