Eerst huilen en dan in slaap vallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pepepe, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pepepe

pepepe Lid

10 mei 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds twee weken vertoond mijn zoon apart gedrag.

Als hij moe wordt, geeft hij dat op zich duidelijk aan (hoofd wegdraaien, in zijn ogen wrijven, mopperig worden, ...). Dan leg ik 'm in bed en in eerste instantie kijkt hij heel vrolijk.

Na korte tijd (2 min) begint hij te huilen. Eerst ging ik dan ook naar 'm toe om 'm te troosten. Soms haalde ik 'm eruit, maar hij gaf echt aan moe te zijn.

Wat ik tegenwoordig doe in deze gevallen, dan laat ik 'm huilen (soms wel 5 à 10 minuten) en dan valt hij helemaal tevreden in slaap.

Vind het wel raar dat hij overdat vaak huilt voordat hij in slaap valt.
    Misschien toch te moe en moet ik 'm voordat hij echt moe wordt in bed doen?

2. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Kan ook een manier van de dag verwerken zijn. Hij begint nu meer mee te krijgen van de wereld om hem heen. Als hij daarna gewoon lekker in slaap valt is dat toch prima.

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoontje huilt ook een beetje voor het in slaap vallen, maar wel een echt ander huiltje dan "echt" huilen. Ook 5 minuten en dan is hij weg. Volgens mij heel normaal voor baby's toch?

4. marionneke1984

marionneke1984 Actief lid

5 jul 2009
    212
    6
    18
    Vrouw
    ons zoontje ( 6 mnd) huilt ook bijna altijd in bed voordat hij gaat slapen. na 5 tot 10 min slaapt hij. hij heeft het nodig denken we.

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ook hier overdag vaak eventjes huilen/jengelen voordat hij in slaap valt. Is volgens mij redelijk normaal. Ik hoor ook wel duidelijk verschil tussen het ik-moet-gaan-slapen-maar-vecht-nog-even huiltje en wanneer er iets anders aan de hand is.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier is dat rond die 4 maand ook erger geworden. Nu is het de ene keer alleen een minuutje, soms 10 minuten. En soms ook halverwege zijn slaapjes...

7. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Hier ook regelmatig huilen voor het slapen gaan.. 10 min laten huilen doe ik niet, hooguit 2.
    Maar doe dan altijd boven wat, zodat ik steeds naar haar toe kan om over haar hoofdje te aaien en eventueel de speen terug te stoppen. Zodra ze echt in slaap gevallen is ga ik weer naar beneden.

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    De beste tijd om de was op te vouwen!

9. pepepe

pepepe Lid

10 mei 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen dat meer baby's zich zo gedragen :)

10. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Hier ook een periode gehad dat mijn zoon opeens ging huilen voor ie in slaap viel. Was hier echt een periode en had het idee dat het was om alle indrukken te verwerken.

11. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Hier ook een zoontje dat soms eventjes huilt voor hij gaat slapen. Dan laat ik hem lekker even huilen, want als ik naar hem toe ga raakt hij alleen maar meer overstuur. Vaak valt hij na een paar minuutjes lekker in slaap.

12. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook eentje die af en toe huilt voor het in slaap vallen. Ik hoor ook duidelijk het verschil in dat huiltje omdat hij er pauzes tussen laat en die pauzes worden steeds langer totdat hij slaapt.
    Ik ga hem dan ook niet storen want dan wordt hij afgeleid en moet hij volgens mij opnieuw beginnen met in slaap huilen :p
    Tussen de 5 en 10 minuten valt hij vrijwel altijd in slaap :)

Soms is hij trouwens ook meteen vertrokken, dus hij doet het niet altijd.

Maar ik heb inmiddels wat minder moeite met het in slaap huilen gekregen want mijn zoontje is tot vorige week een huilbaby geweest en sinds we andere voeding en medicijnen tegen reflux krijgen is het een heel andere baby! :)

Deel Deze Pagina