Vallen en opstaan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aurora5, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van net 8 mnd kan sinds vandaag gaan staan. Hij trekt zich dan op aan de bank en staat dan met een big smile te kijken.....Heel leuk allemaal maar hij laat zich zomaar achterover vallen of gaat lopen (lukt nog niet), dit doet hij ook als hij zit. Tot nu toe blijf ik erbij en vang hem op, of leg een kussen achter hem, maar wat moet ik hiermee....opvangen en er dus bij blijven of laten vallen 'onder het mom van, dan leert hij het vanzelf'? Hoe deden jullie dit? Hoelang duurde deze fase? En hoelang na het gaan staan kwam lopen?

2. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    niemand??

3. AlwaysHappy

AlwaysHappy Niet meer actief

Mijn dochtertje doet dat nu ook..meestal.ben ik erbij als ze het doet maar ze valt regelmatig ook als ik erbij sta ben dan net te laat.

Ik zeg dan oepsie pak der op en laat het haar weer proberen....ik reageer nooit schrikkerig ofzo want dan raakt ze zelf in paniek.

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Mijn zoontje begint er nu ook mee. Is tot nu toe 1 keer opzij gevallen. Maar ik blijf er zeker bij en laat hem niet vallen. Zal vast niet lang meer duren dat hij zelf goed stevig staat. Lopen duurt nog wel even een tijdje denk ik.

5. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Onze zoon ging met 8,5 maand staan en lopen langs bank, box en tafel en is ondertussen al heeeeeel veel gevallen. Nu gaat hij klimmen en klimt hij gewoon op de picknick tafel enzo. Ik let erop dat dingen niet gevaarlijk worden en verder laat ik zijn gang gaan. Bij ons mag hij niet staan en lopen op de bank maar gaat nu ook staan op de eettafelstoel. Dit mag hij dan weer niet maar ja je bent er niet elke seconde bij. Toen hij zo klein was zette ik hem even niet in de box omdat hij daar echt lelijk viel maar verder hem gewoon laten staan en lopen. Tafel zette ik iets verder van de bank zodat hij niet hard tegen de rand aan kon vallen.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier deden beide meiden dat tegelijk: gaan staan en langs gaan lopen. Zich laten vallen deden ze niet, maar ze vielen af en toe natuurlijk wel. In de box legde ik een voedingskussen achter ze, zodat die de val brak en ze niet tegen de spijlen belandden. Op de grond even op een zacht speelkleed en buiten evt een extra laagje er nog onder, als ze ergens zaten.
    Maar dan verder wel hun gang laten gaan, want juist dat vallen en pijn doen is een signaal voor ze dat ze toch echt moeten blijven zitten. Heel sneu, het vallen en pijn doen, maar hier ook beide keren heel snel geleerd om dus niet te vallen bij zitten of staan :)

7. Humava

Humava Niet meer actief

Tara kan nu sinds 2 weken staan. In het begin liet ze zich naar achter vallen en viel ze meestal op haar kont maar een paar keer ook echt gevallen. of ze stond en begon te zeuren zodat ik haar kon helpen met te gaan zitten. Maar dat heeft hier maar een dag of 5 geduurd denk ik. Nu gaat ze heel beheerst zitten op haar knietjes of billen.

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik liet haar gewoon vallen. Niet altijd natuurlijk! Maar als ik onder de douche ging/wc moest. Tja dan kan ik haar niet opvangen he. Ze heeft heel snel geleerd om zelf te gaan zitten uit staan positie. Ook is ze 1 keer uit ons bed gevallen en sinds dien is ze ook op de juiste manier van bed/bank af te gaan.

Ik ben best "hard" daarin. Vanmiddag is ze nog op haar gezichtje gevallen terwijl ze op een stoel zat. Ze heeft niet gehuild maar wel geleerd hoe ze er anders af moest !

9. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier ook een paar keer gevallen toen ze stond.
    Toeval of niet, ze "valt" nu meestal op haar handjes en billen. Misschien toch eeen soort van handigheid of reflex.

Deel Deze Pagina