Hoi allemaal... Ik heb me ingeschreven voor een nieuwbouwwoning die eind dit jaar opgeleverd zal worden waarschijnlijk. Nu heb ik van de week gehoord dat er geloot gaat worden omdat er meer dan 10 ingeschrevenen zijn... Kan iemand mij vertellen hoe zo een loting in zijn werk gaat? Ik heb bijvoorbeeld aangegeven dat mijn voorkeur uitgaat naar een hoekwoning, maar als dit niet meer kan ook wel een tussenwoning wil... Wordt er dan apart geloot voor hoek- en tussenwoningen? Komt er een schaal met balletjes ofzo waar je een uit moet halen? Of hoe gaat het? Wie kan mij dit vertellen????
Meestal loten ze in het algemeen. Nummer 1 krijgt eerste keuze, nummer 2 krijgt tweede keuze, etc. Als je nummer 11 bent, heb je nog steeds een kans dat je een woning kunt krijgen, als bijv. nummer 10 de laatste woning niet wil en jij toevallig wel.
Aaah oke... dus als er mensen zijn die alleen maar een hoekwoning willen en die zijn al weg heeft de rest geluk zeg maar... En je moet dus ter plekke kiezen welke woning je wilt... De namen zitten dan gewoon in een schaal neem ik aan en iemand van de woningbouwvereniging trekt er dan steeds een uit... Of zie ik het dan nog verkeerd?
Gisteren heb ik gevraagd of iedereen duimen wil voor me dat ik ingeloot wordt hahahah Ik ben nl. iemand die gelooft in positieve energie...
Haha het zou goed kunnen dat ze een schaal gebruiken Maar volgens mij moet je inderdaad ter plekke kiezen.
We mogen woensdagmiddag gaan kijken in de woningen.... dus ik denk dat ik mijn ogen dan maar eens even heel goed de kost ga geven en ik maar door alle woningen heen ga lopen...
Dat zou natuurlijk ook kunnen... Toch raar dat je erbij aanwezig moet zijn... Lekkere domper als je geen woning krijgt daar... ben je voor niets geweest... Kan je afdruipen..
Dank jullie wel... Hoe meer positieve energie en duimen... Hoe beter! Ik ben ook bloedje zenuwachtig....
Bij onze koopwoning ging het zo: Iedere persoon had een lijst met daarop aangegeven wat zijn of haar voorkeur was van kavelnummer (12 huizen , dus je kon in principe zo 12 nummers op volgorde invullen) . Ieder formulier (en dus persoon) werd een nummertje gegeven. En die nummertjes waren dan gelijk aan blokjes met nummertjes, die in een donker zakje gingen. De notaris trok een nummertje. Keek wie er bij dat nummertje hoorde op de papieren. En keek dan wat de voorkeur was van die persoon. Werd je als 6e getrokken, werd jouw formulier er bijgepakt en naar je voorkeur gekeken. Maar was jou eerste voorkeur al weg, dan kreeg je de 2e of 3e. Als de 'huizen' op waren. Werd er net zo lang doorgetrokken tot alle nummers op waren en die personen kwamen dan in die volgorde op de reservelijst.
tja, hoe anders? Ik vond het wel prettig dat het niet via een computer ging, maar dat ik 'live' kon zien hoe het er aan toe ging. Bij ons waren 12 woningen en zo'n 80 gegadigden... Alleen was het koop, en waren er 2 prijsklasses EN er was een verdeling: 6 huizen voor starters en 6 voor doorstromers. En er waren meer starters dan doorstromers, dus de doorstromers waren wel wat in het voordeel.
Oke... en je ben ingeloot of niet? De reden dat ik het vraag of je het een eerlijk systeem vind is omdat ik op het internet veel lees dat het juist niet eerlijk is...
Ik zou niet weten wat er niet eerlijk is ? Vooral omdat je er zelf bij bent. Ik zou het eerder niet zo vertrouwen als het met de computer wordt gedaan. Dan zou ik denken dat er nog mee gesjoemeld kan worden, zeker als je daar ook niet bij bent. Wij zijn ingeloot en hebben onze 5e keus gehad uiteindelijk. Maar daar zijn we nog heel blij mee uiteindelijk. Je verwacht gewoon al niet dat je ingeloot wordt, als je hoort hoeveel mensen het willen hebben. M'n schoonzusje had overigens meer geluk dan jullie, daar waren veel meer nieuwbouw huurwoningen (4 flats van 2 verdiepingen) en waren er zelfs meer woningen dan mensen die ingeschreven hadden!
Dan heb je inderdaad geluk We zullen zien hoe het donderdag loopt... Ik vroeg me gewoon af hoe het loten gaat... Wat ik me erbij voor moet stellen.. Dank jullie wel allemaal!
duimen draaien nog hoor meestal gaat het zoals athina zei, met een notaris iig. Dit om claims etc te voorkomen. Weet je hoeveel gegadigden er zijn? Het lijkt me echt vet spannend! ik hoop het zo voor jullie
Ik hoop iig ook dat het met een notaris gaat... dan mag je er vanuit gaan dat het eerlijk gaat... Ik weet helaas niet hoeveel gegadigden er zijn... Dat willen ze niet zeggen bij de woningbouwvereniging... Woensdag mogen we eerst kijken... Misschien vallen er dan ook wel weer wat af...
bij ons waren er laatst 26 nieuwbouw huurwoningen. En ook meer dan 26 inschrijvingen. Bijna 600 om precies te zijn we zijn het dus ook niet geworden... Hier is het gewoon door de computer van de site gedaan, je kreeg een lotnummer en dan kon je zien of je in de top 26 zat en dat zaten we dus niet...