Langzaam wil ik gaan beginnen met af en toe een flesje gekolfde melk. Uit de fles drinken gaat prima, maar daarna... ze blijft zoeken, happen en huilen. De dr brown fles gaat het beste maar dan nog heeft ze binnen een kwartier 130 cc melk op. Ik pauzeer halverwege maar dan wordt ze heel erg boos. Uiteindelijk is ze in de draagdoek in slaap gevallen maar nu 2 uur na de voeding wil ze toch echt weer drinken. En ze is 45 minuten na de fles boos en ontevreden geweest. Een speentje wil ze niet om aan haar zuigbehoefte te voldoen... Ik vind het heel lastig wat te doen. 130 cc zou toch zeker meer dan voldoende moeten zijn. Iemand tips? Ze drinkt normaal 6-7 keer per dag en is vandaag 5 weken. Ze woog donderdag 4170 gram.
130 cc is veel te veel voor deze leeftijd. Voor bv mag je je niet baseren op de hoeveelheden die op pakken kv staan, die rekken de maag uit. Op vijf weken is 80 ml al een maximum. Bv baby's zijn gewoon van hard te zuigen, lang te kunnen drinken en zo aan hun zuigbehoefte te voldoen. Bij flessen werkt daar anders. Je moet dus zorgen dat je de juiste fles en speen vindt, namelijk eentje met kleine gaatjes waarmee een voeding, ongestoord, minstens twintig minuten duurt. Welke speen gebruik je voor dr brown? Hier lukte een voeding enkel met de premature speen. De rest ging te snel. Overigens, ongevraagd advies, maar je weet dat 6 voedingen op deze leeftijd erg weinig is?
Ja dat weet ik, maar ze drinkt nu eenmaal niet vaker. Dit is overlegd met cb en lk. Denk overigens dat ze uit de borst ook echt wel die hoeveelheid drinkt. Na een bv geeft ze altijd een mondje terug, maar na de fles is alles er in gebleven. Ik denk dat ze een kindje is die veel in één keer drinkt. Na 80cc zou ze zeker niet tevreden zijn. Dat kreeg ze in de tweede week al toen aanleggen een dag niet lukte door de stuwing en ik alle voedingen heb gekolfd. Toen zat er 80cc in de fles. Ook in overleg overigens.
Dit was de fase 1 speen trouwens. Ik zal de premature speen eens proberen. Calma, difrax en avent waren een ramp. Alleen maar verslikken. Dit was qua dat betreft al een hele vooruitgang. Dus die premature speen is hopelijk dé speen.
Ik hoop het voor jou. Hier heeft het tot vijf maand geduurd voor hij uit de fase 1 kon drinken. Daarvoor ging dat echt nog te snel.
Ok dan ga ik dat nog proberen Anders hou ik het toch voorlopig maar gewoon bij live voeden. Gelukkig werk ik thuis (zzp). Maar het is straks ook wel fijn om weer even naar de kapper te kunnen of met zoontje een uurtje alleen op pad
Mijn dochter is ook een krachtige drinker en de prematurenspeen nu één keer mee geoefend en ging echt al goed.
Toevallig vandaag uitgeprobeerd. Ging goed en ze deed er mooi 25 minuten over. Had iets minder in het flesje gedaan, 110 cc. Maar ze had dus wel echt snel weer honger. Of het was toch mamahonger. En nog even over de 6-7x... Ze was deze week weer 210 gram aangekomen. Het lijkt er toch echt op dat ze dat zelf heel goed regelt. Ze heeft nooit meer dan 8 keer gedronken op regeldagen na.
Fijn dat het goed ging met de prematurenspeen. Ik zit hier meestal ook op 7 a 8 voedingen. Bij de andere 2 kids ook altijd zo gehad. Behalve de eerste weken en toch de oudste 1 jaar en de middelste15 maanden gevoed en ze groeien goed dus zal verschillen denk ik per moeder. Later zat ik meestal op 6 a 7 voedingen per dag.