Galstenen tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vaasje, 19 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Is iemand hier bekend mee?

    Ik heb echt een hevige aanval (weet zeker galstenen want heb het eerder gehad)

    Moet ik hier de gynaecoloog voor bellen (loop in het ziekenhuis) of niet?

    En wat gaan ze dan doen?
     
  2. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Ik heb er zelf geen ervaring mee maar een kennis van mij heeft het ook galstenen gehad tijdens de zwangerschap. Ik zou zeker even je gynaecoloog bellen voor overleg en dan weten ze er in ieder geval van. Wellicht is er wat mogelijk met een dieet of medicatie die je kunt nemen tijdens een aanval.
     
  3. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Iemand die meeschrijft in mijn groepje heeft er last van @Nancydierengek
     
    Nancydierengek en Vaasje vinden dit leuk.
  4. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik heb inmiddels contact gehad met de gynaecoloog. Moet tramadol slikken (ik mag geen nsaid pijn medicatie) en als het daar niet mee weg gaat weer terug bellen.
     
  5. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Ja! Bekend mee maar vroeger in de zwangerschap. Ik was toen 25 weken zwanger. Mocht dus wel nog ibuprofen slikken. Bij mij is het toen vanzelf verdwenen. Ik reageer vooral om je sterkte en beterschap te wensen, ik vond de pijn best heftig.
     
  6. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Hoi klopt ik heb helaas galstenen zijn ze achter gekomen door een echo.
    Ik ga zo eten maar zal zo verder hier reageren.
     
    Vaasje vindt dit leuk.
  7. NonnieMa

    NonnieMa Actief lid

    23 jun 2015
    363
    296
    63
    Hier ook ervaring bij mijn vorige zwangerschap. Meerdere keren aanvallen gehad, maar wist toen niet wat het was. Bij 3 dagen overtijd een heel erge aanval, waarbij ze dachten aan zwangerschapsvergiftiging, maar toen kwam de diagnose. Ze konden niks doen, ik moest eerst bevallen. Uiteindelijk een half jaar na de geboorte weer aanvallen gekregen inclusief geelzien en slechte leverwaarden en toen is mijn galblaas uiteindelijk verwijderd. Maar tijdens de zwangerschap kunnen ze weinig doen behalve pijnstilling.
     
  8. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Hoi voor ik mijn hele verhaal hier neer zet.
    Lees mijn topic die ik geopend had.

    https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/waarschijnlijk-galblaas-stenen-help.708635/

    Hier staat namelijk mijn hele verhaal tot nu toe.
    Scrol ook naar beneden voor het vervolg van mijn verhaal.

    Aankomende vrijdag krijg ik een telefonisch gesprek met een chirurg.
    Geen idee wat mij te wachten staat.
    Maar ben vooral bang.
    Ik wil mijn kindje niet kwijt.
     
  9. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Veel sterkte hoor!
     
  10. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    En ja bellen!
    Ook je arts.
     
  11. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Jij ook al Tramadol gekregen dus net als ik.
    Ik zie alleen dat jij al ver bent met je zwangerschap.
    Ik vind Tramadol echt raar dat ze dat aan ons voorschijfevn omdat er in de beschrijving duidelijk staat dat zwangere dit juist niet mogen nemen.
    Hoe gaat het nu verder met jou?
     
  12. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Ja ik kreeg in week 20 al tramadol ivm ernstige bekkenklachten. Daar deed het niks voor dus mee gestopt. (ik mag verder geen nsaid pijn medicatie) dus blijft er weinig over aan opties.

    Uiteindelijk na twee tramadol zakte de pijn aan het einde van de middag weg, heb veel gespuugd nog maar goed dat neem ik wel voor lief en nu heb ik eigenlijk nergens last van alsof er niks gebeurd is
     
  13. Mamaroosje

    Mamaroosje Actief lid

    31 mei 2020
    235
    321
    63
    Vrouw
    Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap galaanvallen gehad. Vreselijk. Alleen wist ik toen dus nog niet wat het was, ook bij de vk was geen belletje gaan rinkelen. Had dus ook geen pijnstilling behalve paracetamol, die niet hielp. :confused: Na m’n bevalling bleef ik aanvallen houden, bij de huisarts geweest en echo laten maken. Bleek galstenen te hebben. Afspraak in het ziekenhuis gemaakt, chirurg wilde toch nog een echo laten maken, en galstenen bleken verdwenen te zijn 6 weken na de bevalling. Nooit meer aanvallen gehad.
     
  14. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Niet tijdens de zwangerschap. Maar weet hoe pijn het doet. Mijn aanvallen kreeg ik vooral wanneer ik iets van kaas of worst at. Inmiddels is het al weer 3 kaar trug dat mijn galblaas is verwijdert.
     

Deel Deze Pagina