Wat je gewoon even kwijt wilt - zwangerschapseditie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door JupitR, 2 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    Ja succes he, zal wel zwaar zijn/worden.. :p

Grapje, ik kon er ook echt niet tegen.

Vijfde? Oh dan zal je het wel druk hebben.
    Pittig hoor, 5 kinderen.
    Oh eb je man is straks weer heel de week weg? Hoe doe je dat dan?
    - gewoon mezelf niet te druk maken. Als er schone kleren op het rek hangen en de kinderen genoeg eten en drinken krijgen is 80% van de noodzakelijke dingen al gedaan. 1 of 2, of 3, dagen niet stofzuigen kan niet zoveel kwaad.

Eb in de zwangerschap:
    Heet he, heb medelijden met je
    - euhm geen idee, de airco werkt goed
    Joh, dat je nog aan boord durft te blijven.
    - nou zo weet ik tenminste wel zeker dat man bij de bevalling kan zijn :rolleyes: liever eeb onbekend ziekenhuis dan zonder man

2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.753
    7.286
    113
    Vrouw
    Vijf kinderen lijkt me ook pittig, haha. Maar vooral 5 zwangerschappen ;)

Wel heel mooi en gezellig zo'n groot gezin @toch3

toch3 vindt dit leuk.
  3. Arwen86

Arwen86 Actief lid

29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Ik voel met je mee!
    ‘Je zult t wel zat zijn hè.’ Nee! Die komt wel als ze wil. Al is dat met 42 weken.

Opeens appjes van mensen waar je normaal nooit iets van hoort. ‘Gaat het nog, laatste loodjes.’ Ga weg, de rest van het jaar interesseert t je ook niet.

‘Al een jongen en nu een meisje, Koningswens. Dan zullen jullie nu wel klaar zijn hè.’ Dat bepaal ik zelf wel! En een jongen was net zo welkom. Ik spaar geen postzegels, ik krijg een kind. :mad:

NiVa0230, Esila, Pickwickje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.753
    7.286
    113
    Vrouw
    Ik wil nog wel kwijt dat ik het soms best confronterend vind hoe makkelijk anderen (mentaal) door een zwangerschap heen gaan. En daar bedoel ik mee dat het dan nog zo vanzelfsprekend kan zijn dat er een gezonde baby voorkomt uit een positieve test. Ik wou dat ik zo'n positief oergevoel ook had.

5. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.257
    12.633
    113
    Vrouw
    @JupitR Ik erger me juist soms aan de mensen die alles maar vanzelf sprekend vinden. Owhh ik ben zwanger, owh alles gaat goed ect...
    Zo vanzelfsprekend is het helaas niet...
    Was het maar zo dan werd iedereen zonder moeite zwanger, waren er geen miskramen, zieke en stilgeboren kindjes

6. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.753
    7.286
    113
    Vrouw
    Dat snap ik @Loveischocola, maar stel je voor dat je zelf nog zo naïef kon zijn. Dat moet toch eigenlijk heel fijn zijn. Toch in ieder geval tijdens de zwangerschap fijner dan je - zoals ik - overal zorgen over maken. En ik heb niet eens een heftige voorgeschiedenis, gewoon een brein dat me in de weg zit ;)

Jij 10 weken alweer! Hoe voel je je?

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  7. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.257
    12.633
    113
    Vrouw
    @JupitR Heb (helaas??) nooit dat naïefe gevoel gehad haha.. ook teveel in omgeving gezien/gehoord.

Zwanger zijn doet ook veel met je lichaam.. de hormonen erbij, denk ook wel het google na een symptoom of iets en bij truus van miep ja toen was dat fout..
    En we hebben gelijk zo groot verantwoordelijkheidsgevoel gevoel voor onze baby, en liefde ook. En dat groeit alleen maar meer naarmate je verder zwanger bent, en ergens is dat heel erg mooi iets!
    Verder praat over je onzekerheden met verloskundige en zorg dat altijd bespreekbaar is. Dat scheelt een hele hoop en dat is zo forum juist wel weer handig..

Hier spannend... woensdag weer een echo. Dan zit ik over termijn van de MA heen. Dat is dan wel weer fijn. En blijft een hele spannende zwangerschap, gelukkig kan ik af en toe ook wel genieten en dan verdient dit kindje ook verdient net zoveel liefde en aandacht als R heeft gehad.

8. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.753
    7.286
    113
    Vrouw
    @Loveischocola, ja, dat schreef je eerder zo mooi over R tijdens je zwangerschap. Succes alvast voor woensdag. Hoop dat je een prachtige echo tegemoet gaat!

Loveischocola vindt dit leuk.
  9. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Oh men, ik heb het gevoel alsof mijn baarmoeder eruit valt. Mijn buik doet pijn, het voelt alsof m'n huid naast m'n navel scheurt, alles doet auw :cry:

Ik wil de pijn en ongemak kwijt!

10. Arwen86

Arwen86 Actief lid

29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Wat vervelend! Sterkte!

Dastoch3 vindt dit leuk.
  11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.876
    18.666
    113
    Vrouw
    Hee vervelend zeg dat je je zo voelt :( sterkte

Dastoch3 vindt dit leuk.
  12. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik durf hardop te zeggen dat zwangerschap een noodzakelijk iets is om mijn kindje te krijgen. Nee ik vind er niks aan. Van a tot z niet op de b naar en dat is het bewegen van t kindje.
    Ik ben echt beter af met t kindje in m’n armen dan in m’n buik. Ben al 7 jaar alleen maar zwanger, verweken van verlies, ziekenhuizen of aan t proberen om zwanger te raken ( incl medicijnen, spuiten, hormonen etc) en ben t echt kotsbeu.
    Dus nee geen roze wolk voor mij en begrijp heel goed dat gevoel @JupitR.

Fijn voor degene die wel een roze wolk hebben en dat de wereld in brengen maar het tegenovergestelde mag nog steeds niet gezegd worden.

13. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.753
    7.286
    113
    Vrouw
    Ach ja, ik ben het helemaal met je eens @zonnetje2015. Zodra je positief test zeggen mensen dat je ervan moet genieten, of toch iig "geniet ervan" en na mijn vorige zwangerschappen wilde ik ook best dat ik er meer van genoten had, maar dat is wanneer je de uitkomst al kent ook gemakkelijk gezegd. Ik ben nu moe, misselijk, maagzuur, bekkenklachten, spataderen in opkomst en daarnaast vind ik het mentaal gewoon zwaar. Ik zal zo blij zijn als het eind december is en de baby gezond en wel geboren is en ik hem kan zíen.

Mijn groeiende buik vind ik wel mooi en het getrappel heel bijzonder.

14. Ongeduldig90

Ongeduldig90 Bekend lid

25 okt 2019
    727
    752
    93
    Vrouw
    Ooh dat 'geniet ervan' ik niet meer horen. Tuurlijk is het super bijzonder dat ik zwanger ben en geniet ik ook enorm van zijn getrappel, maar het is echt niet altijd leuk. En de mensen die het ook zeggen.. Allemaal vrouwen met kinderen. Zijn ze dan vergeten dat het niet altijd rooskleurig is en vooral heel zwaar, zeker richting het eind?

Ik had vorige week mijn babyshower en hoorde achteraf dat mijn schoonmoeder per se 'geniet van de laatste maanden' in het kaartje wilde hebben, terwijl ieder ander zei; maar eigenlijk geniet niemand daar echt van toch? Je bent er vooral klaar mee en je wil je kleine ontmoeten.. ;) Maar nee, het MOEST erin, want 'ik mag toch hopen dat Ongeduldig90 wel van de laatste maandjes geniet?!' Ach ja... :confused:

15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.876
    18.666
    113
    Vrouw
    Zwanger zijn is ook niet mijn ding:oops: heel dankbaar voor dit kindje, maar kan niet wachten tot ze bij ons is. Ik geniet zeker van het getrappel in mijn buik, maar me zo moe en akelig en niet mezelf voelen heb ik alleen tijdens een zwangerschap.
    De weg er naar toe was lang en onzeker en zou dat niet nog eens willen.
    Weet bijna voor 100% zeker dat straks met 2 kindjes ons gezin compleet zal zijn. Geen zwangerschap meer voor mij.

Mvm2018 en Vaasje vinden dit leuk.
  16. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik meld me ook bij de zwanger zijn is mijn ding niet.
    Dit is mijn vierde zwangerschap en heb eigenlijk maar 1 probleemloze/zorgeloze zwangerschap gehad. Zeker nu ik al weken niks kan voelt het als uitzingen.

Ja ik ben heel dankbaar en geniet van het getrappel maar ik ben heel blij als ik straks 11wk verder ben en de baby vast heb:oops::oops:

17. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik ben zo blij als vrouwen dit hardop uitspreken. Dat rare idee dat je 9 maanden moet genieten en stralen.. hou toch op :| (nee, zwanger zijn is ook niet mijn ding ;) )

Vaasje vindt dit leuk.
  18. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Oh, dames, helemaal herkenbaar. De 1e vond ik heerlijk, de 2e al minder en nu ben ik zo blij als mijn zwangerschap erop zit. Ik ben helemaal leeg, moe, overal pijn. Ik ben er zoooooo klaar mee!

19. Jennifer15

Jennifer15 Actief lid

2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Mooi zeg!

20. Jennifer15

Jennifer15 Actief lid

2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    nou snap ik hem nog minder :roflmao:
    Ik heb 4, misschien 5 weken vakantie per jaar. Neem je dan de rest van het jaar geen vakantie?

Deel Deze Pagina