Wat je gewoon even kwijt wilt - zwangerschapseditie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door JupitR, 2 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katie88

    Katie88 Actief lid

    12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Nog 4 weken werken!
    Ik vind het lastig om er echt mee bezig te zijn, nu 31 weken zwanger van 4e kindje.
    Ben nog zo bezig middenin werk, hitte, kinderen..
    Bekkenpijn. Au.
    Wel blij dat ik me nog relatief goed voel, niet dat ik ga sporten ofzo, maar de moeheid valt nu even mee.
     
  2. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    We zijn precies tegelijk zwanger! :D
     
    lotsoflove vindt dit leuk.
  3. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Door misselijkheid? Ik hoorde dat gerechten met munt, citroen en limoen enz dan geschikt zijn :)
     
  4. ladylady

    ladylady Lid

    29 sep 2008
    21
    16
    3
    Vrouw
    Groningen
    Ben nog maar in het begin van me zwangerschap maar voel me zo opgeblazen en moe alsof ik al 10kilo ben aangekomen. Iets leuks shoppen lukt me niet, vind alles maar lelijk staan. Nooit eerder last van gehad bij me vorige zwangerschappen of ligt het aan de leeftijd o_O hoop dat dit gevoel snel weggaat :$
     
  5. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Schijnt wel normaal te zijn, misschien een beetje opgeblazen gevoel/onrustige darmen? En de warmte zal ook wel niet meehelpen :eek:
    Ik hoop dat je je snel beter voelt!
     
    ladylady vindt dit leuk.
  6. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Zwangerschap is wel zwaarder dan m'n eerste, omdat ik al een dochter heb die veel energie en tijd kost. Ze is super lief, daar ligt het niet aan! Maar ze wordt steeds zwaarder en loopt nog niet zelfstandig (alleen langs meubels). Gelukkig heb ik een man die haar straks mag tillen als ik verder ben in de zwangerschap maar dat voelt dan ook een beetje lullig :p
    Blij als het wat koeler wordt ook want slapen is er niet bij met dit weer terwijl je in het eerste trimester juist zo moe bent :(
     
    ladylady vindt dit leuk.
  7. lotsoflove

    lotsoflove Actief lid

    20 dec 2012
    329
    157
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat duurt het langggg vind je ook niet? :D
     
    Jennifer15 vindt dit leuk.
  8. ladylady

    ladylady Lid

    29 sep 2008
    21
    16
    3
    Vrouw
    Groningen
    Ja ik las het ook en de warmte erbij idd. Dank je wel! Hoop voor jou ook dat t wat koeler word om lekkerder te kunnen rusten :thumup:
     
    Jennifer15 vindt dit leuk.
  9. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.165
    6.692
    113
    Vrouw
    Kamertjes op orde willen maken in dit weer is niet een heel geweldig plan, maar als je het eenmaal in je hoofd hebt...

    Wel deels gelukt. En gezien dat er toch best wat bij mag in maat 50-56 :cool:
     
    Jennifer15, Tuttebelleke en toch3 vinden dit leuk.
  10. Elke1708

    Elke1708 Actief lid

    26 mrt 2018
    413
    415
    63
    Vrouw
    Ik wil graag ook iets delen hier...bij ons eerste kindje heb ik enorm veel stress gehad tijdens mijn zwangerschap. Ik voelde haar heel heel weinig bewegen waardoor ik iedere keer controles had in het ziekenhuis maar ik had toen ook net een nieuwe baan waar ze het mij enorm kwalijk namen dat ik zwanger was. Ik ben daar toen echt weggepest, ook door de leidinggevende.
    De verloskundige die we toen hadden waren heel kritisch op dat ik vaker belde omdat ik haar niet kon voelen. Je bent als vrouw de enige die kan beoordelen of je je kindje voelt of niet en hoeveel en als je het kindje niet voelt moet je alarm slaan maar ik kreeg vaak te horen: ''je kan haar straks als ze er is ook niet in een glazen potje stoppen'' en ''je moet niet zo panikeren'' Hoe moet je het dan goed doen he?

    Wij hebben heel bewust nu voor een andere verloskundige gekozen en ik hoop zo verschrikkelijk dat we daar de hele zwangerschap een goed gevoel bij hebben, ik hoop het zo verschrikkelijk!!
     
  11. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.398
    113
    Vrouw
    @Elke1708 Wat een stomme opmerking van die verloskundige hopelijk is deze beter!
     
  12. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.304
    5.921
    113
    Vrouw
    Nou inderdaad wat een lompe reactie.. je nu niet laten afschrikken bij je volgende vk hoor en gewoon blijven bellen als je twijels hebt. Zou het sowieso even bespreken met je nieuwe vk, dat je deze ervaring had. @Elke1708
     
  13. Moto

    Moto Bekend lid

    5 dec 2019
    590
    535
    93
    @Elke1708 wat een domme opmerking zeg. Juist an de bel trekken bij twijfel, daar zijn ze toch voor. Ik hoop dat je deze zwangerschap meer kunt genieten!
     
  14. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Hier ben ik het helemaal mee eens.
    Ik zou bij mijn huidige vk iedere dag mogen bellen om het hartje te luisteren als ik daar behoefte aan zou hebben. Dat hebben ze letterlijk tegen me gezegd.
    Bij mijn vorige praktijk (andere omdat we verhuisd zijn) waren ze ook enorm lief als ik ook maar iets onzeker was. Of het gegronde onzekerheid was of niet.
     
  15. Arwen86

    Arwen86 Actief lid

    29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Die van mij loopt ook nog niet echt los (paar stapjes) maar dat tillen ben ik einde van dag ook wel moe. En hij slaapt nog steeds niet altijd door (gelukkig wel vaker). Dus ik voel met je mee. :p
     
    Jennifer15 vindt dit leuk.
  16. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Mijn voeten:cry:
    En verder ben ik het gewoon zat en wil bevallen. Maar dat duurt nog wel een paar weken denk ik
     
  17. LoveShineALight

    LoveShineALight Fanatiek lid

    16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Ik ben helemaal klaar met alle mensen die noemen dat 'het wel druk zal worden met 2 baby's ' en 'oh je hebt er al 1? Jeetje hoe gaan jullie dat doen '.

    Dat komt allemaal wel goed. Rustig door ademen. En bemoei je lekker met je eigen zaken. Pfffffff
     
    Arwen86 en Jennifer15 vinden dit leuk.
  18. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Jup! Eeuwen voor die eerste echo!
     
  19. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    Dat kan ik me voorstellen! Zeker als je bijna uitgerekend bent, poeh. Verder alles goed?
     
  20. Jennifer15

    Jennifer15 Actief lid

    2 jan 2018
    117
    38
    28
    Vrouw
    jeetje wat rot voor je zeg! Ik hoop dat deze verloskundige beter is en anders gewoon weggaan hoor! En betere baan nu ook hopelijk? Mijn eerste zwangerschap en baan waren ook geen succes helaas maar was niet weggepest. We can do this!
     

Deel Deze Pagina