Wat je niet hardop wilt zeggen

Discussie in 'De lounge' gestart door steenbokje, 27 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik genoot bij mijn dochter veel meer dan bij mijn zoon. Ik houd van beide net zo veel. Waar ik wel echt van op die roze wolk zweefde was naar ze kijken als ze slapen. Daar kan ik nu nog steeds heel erg van genieten.

BabyFG en Evanesco vinden dit leuk.
  2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik denk dat het wel mee valt. Bij de geboorte van mijn oudste had ik heel andere gevoelens dan bij de jongste. Bij de oudste kon ik er ook wel van genieten, ik was zo blij moeder te zijn en ze was een heerlijke baby. Mijn jongste had ik meer het gevoel, oké dan. Overdag sliep ze prima, maar zodra ik savonds naar bed wilde begon het gehuil. Dat vond ik echt niet genieten. Oké, het arme kind had vreselijk last van krampjes, poepen ging niet makkelijk. Maar genieten? Nee heb ik niet gedaan.

Oceanna vindt dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Ik ben ook een leugenaar dan hoor. Ik genoot zelfs van de baby met een PND.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Denk dat je niet te letterlijk moet nemen. Ondanks heel heftige tijden sinds de geboortes vind ik het moederschap nog altijd genieten.

Lisanne1811 vindt dit leuk.
  5. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Er kwamen nogal reacties daarna die het er roerend mee eens waren. Ik wil natuurlijk niet iets zeggen wat mensen vervelend vinden, ik meen het altijd oprecht en ben dan oprecht blij voor mensen. Maargoed misschien heb je gelijk :)

6. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Dit.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Tja, ik vind zoiets altijd een beetje lastig. Ja het kan zwaar zijn in het begin, maar je hebt een gezonde baby op de wereld gezet. Wat moet je dan zeggen? Veel sterkte, succes? Nee, dat is vriendelijk.

Treez en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  8. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Tegen een lid hier: zoek jij wel eens iets zelf op en plaats je topics is onder het goede subforum.

Zo dat is er uit.

bozoe vindt dit leuk.
  9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.303
    113
    Als jij nog 1 keer iets flikt bij mijn zoon ben ik in staat om je in elkaar te slaan, stom schijnheilig trutje dat je er bent.

10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Ik vind het juist heerlijk om trotse moeders te zien. Zolang ze niet het tegenovergestelde bij andere kinderen gaan doen.

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Trots zijn op iets wat je kind kan vind ik ook heel normaal, en ook heel begrijpelijk als je extra trots bent als het iets kan wat de gemiddelde van die leeftijd nog niet kan. Maar om dat nou eindeloos te blijven herhalen en ook nog op een toon waarvan ik het idee krijg dat je zelf ook graag een veer in je reet gestoken wil hebben, dan word ik daar wel een beetje moe van. We horen het nu al een paar maanden aan hoe knap het wel niet is.

12. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

:roflmao::roflmao::roflmao:

13. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    In een ander topic ontstond hier ook een ‘discussie’ over. Ik heb toen ook aangegeven dat het niet te groot gemaakt moet worden omdat iemand toen vroeg of het ipv ‘genieten’ dan ‘sterkte’ moest zijn. Nee dat hoeft nou ook weer niet natuurlijk maar genieten vind ik gewoon een stom woord en een woord dat gezegd wordt omdat je niets beters kunt verzinnen. Ik zeg zelf altijd: veel geluk, gefeliciteerd, etc.
    Ik heb 8 jaar over onze dochter gedaan om haar te mogen krijgen maar heb nooit de illusie gehad dat het alleen maar rozengeur en maneschijn zou zijn.
    Genieten doe ik van een drankje, sigaret en sushi om het maar even luchtig te zeggen. Voor de tijd na je bevalling bestaan mi andere woorden. Het is leuk, heftig, hilarisch, gezellig en soms moeilijk. Maar genieten.... Neeeh, suf woord!

Trirani en Manque vinden dit leuk.
  14. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Ik zeg dan ook vaak 'lekker genieten', en niet eens omdat ik niets beters kan verzinnen ;)

Nescio en DastyQueen vinden dit leuk.
  15. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

#635 DastyQueen, 13 nov 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2018
    Schoonzus ik vind je heel lief echt waar (je bent ook een van de liefste personen die ik ken), ook vind ik het leuk dat je af en toe met mijn nichtje op visite komt maar jij hebt er voor gekozen om thuisblijfmoeder te worden en ik kan er niets aan doen dat je je dood verveelt thuis. Je mag van mij ook meerdere keren per week op visite komen met de kleine maar blijf dan niet elke keer een paar uur lang hangen! En ik weet dat je dochter pas net 1 jaar is maar leer haar dat ze niet al het speelgoed van mijn dochter op de grond smijt (waardoor het stuk gaat en ik pitten in mijn vloer heb).

edit toch maar aangepast ivm herkenbaarheid omdat ze als jonge moeder misschien hier ook wel leest en zich erin kan herkennen.

16. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.701
    3.153
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik weet dat we elkaar niet vaak zien en dat jullie dochter jarig is maar ik wil niet! Er zijn altijd zo ontzettend veel kinderen bij jullie op zo'n verjaardag en je bent ook nog eens zwanger. Het is gewoon echt te veel in your face. En ik weet dat als ik dit zeg dat jullie het ook vast allemaal snappen maar het voelt zo ongelofelijk slecht dat ik me zo voel.

Ugh. :(

17. expectful2009

expectful2009 Niet meer actief

#637 expectful2009, 13 nov 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2018
    “Ik snap dat je graag in het middelpunt van de belangstelling wilt staan, maar wees blij dat je gezond bent. Je bent niet ziek, je bent zwanger, dus houd op met je constante gezeik en laat mij wél genieten van mijn zwangerschap. :thumup:

18. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.907
    2.067
    113
    Stop nu eens met zielig doen over wat er allemaal niet meer is. Waardeer datgene wat er wel is wat meer. Daar word je een blijer en tevredener persoon van. En laat je ex eindelijk eens los. Zorg dat je ook een toekomst voor jezelf creëert. Ik denk dat je niet beseft dat je nu op het punt staat om mij voorgoed kwijt te raken :(

19. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik heb deze verjaardagen allemaal overgeslagen, ik ging dan soms een andere dag langs. Wij waren wel heel open waarom we niet kwamen, en iedereen was heel begripvol.
    Het is echt niet meer dan logisch dat je hier even geen zin in hebt..

20. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

*** ik kom niet op de verjaardag van je dochter.

Omdat je A. Deze altijd onder werktijd houd en ik wel gewoon werk voor mijn geld. :rolleyes:
    B. Je ook niet de moeite doet om op die van onze dochter te komen
    C. Ik zo extra bespaar op een cadeautje en die veel liever aan mijn eigen dochter geef
    D. Je onder mijn verplichte sociale contacten valt , niet omdat nou zo gezellig bij je vind :|

Zo dat is er weer uit.
    In de praktijk is antwoord oh nog gefeliciteerd. Tja vergeten druk met werk....

DastyQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina