Voor iemand die niet in gesprek wou gaan stel je wel erg veel vragen aan de dames die reageren, of heb ik die vraagtekens mis geïnterpreteerd? Als wij vervolgens de moeite doen om voor jou al jouw vragen te beantwoorden dan ga je ineens achter het ‘hier dient dit topic niet voor, wat overdrijven jullie’ schild zitten. Maar goed, het is me duidelijk
Waarom? Omdat ik mij serieus een vraag stel of deze reactie (eerder rant) te maken heeft met geestelijke rijpheid en volwassenheid?
Ik trek jouw redenering door. Woorden als 'uitgedroogde moederkloeken' en 'terwijl de man dat heel graag wil' kunnen hier toe leiden, toch? Tot in het extreme. Maar goed, ik weet al dat in discussie met jou geen enkele zin heeft. Ik vind het alleen getuigen van geestelijke armoede dat je je kinderen moet laten logeren om 'je weer even vrouw en minnares te voelen'. Stel je voor als je dat door omstandigheden even niet kan. Dan ga je meteen twijfelen aan je relatie ofzo? Misschien moest dat mijn gedachte in dit topic zijn.
Dat de sfeer hier echt heeeeeeeeeeel leuk is op dit moment NOT. Tsjonge wat een gekat tegen elkaar en niet alleen in dit topic.
Zullen we proberen het gezellig houden? Als je je mening geeft zonder te oordelen en zonder persoonlijk te worden, dan scheelt dat al een hele hoop.
Precies! Soms vragen mensen of ons zoontje al eens uit logeren is geweest bij oma, het kind is net 1 jaar. Die moet gewoon lekker in zijn vertrouwde omgeving slapen. Dat uit logeren gaan komt wel een keer.
Heb je nou echt niet door dat je Whatsapp-status-foto's altijd van dezelfde (klein)kinderen zijn? Waarom zet je bij 1 kind 100 foto's en felicitaties erop en als mijn man of kinderen jarig zijn niks? Of überhaupt foto's van onze kinderen? Heb je door dat het best kwetsend is hoe je doet? *Telt tot 100000, haalt diep adem en gaat door met leven*. (Er speelt natuurlijk veel meer en al veel langer dan dit)
Deze post was nou niet bepaald zonder oordelen...: Ik vind eigenlijk moeders die zeggen dat ze het ‘niet nodig vinden’ om hun kinderen te laten logeren enorme tuttebellen en claimende vrouwen. Vrouwen die hun man waarschijnlijk zwaar tekort doen ook omdat die het af en toe wél nodig vinden (ookal houden ze daar misschien wijselijk hun mond over) om gewoon even alleen te zijn met hun vrouw. Met diegene waar ze ooit verliefd op werden maar die nu veranderd zijn in uitgedroogde moederkloeken.
Je kunt sommige dingen ook te letterlijk interpreteren. Ik vind ook dat kinderen in hun eigen vertrouwde omgeving moeten slapen.
Dat ik na een jaar afwezigheid weer zin had om actiever te worden op zp en me toch maar weer heb bedacht Heb vast iets gemist maar de sfeer is behoorlijk grimmig overal.