Ik vind het stom dat een naam 'stoer' moet zijn. Als het kind later stoer blijkt te zijn (wat nu nog niet te voorspellen is) groeit die naam daar gewoon in mee. Liselot zal zich echt niet laten weerhouden om in bomen te klimmen vanwege haar naam, en Jaxon kan net zo goed gaan gillen omdat er een mier op de schommel zit. Laat het stoere bepaald worden door het karakter van het kind in plaats van dit vooraf al te beslissen.
Dat ik soms zo met de handen in het haar zit mbt onze oudste. We moeten keuzes maken die geen enkele ouder ooit over z'n kind zou hoeven moeten maken (afweging tussen lichamelijke verzorging en haar mentale welzijn) en worden er nog over afgerekend door de omgeving ook Soms is het zo zwaar! En ik weet dat ik er over een paar dagen weer anders over denk, maar soms... En dat kan ik dus niet echt zeggen, want "ze is zo lief". Ja, natuurlijk is ze lief!
Iedereen die een mening heeft over de grootte van mijn zwangere buik: HOUD JE FUCKING SMOEL DICHT! Nee hij is niet groot, nee hij is niet klein, HIJ.IS.ZOALS.HIJ.FUCKING.IS.JA. Vooral mijn schoonmoeder moet telkens zeggen "oohh wat is ie groooot". Ja hij is GEGROEID maar hij is gewoon normaaaaaaaaaaal. En al was ie groot, dan NOG. Ohja ook aan schoonmoeder: prima dat je tegen de baby wil praten en mijn buik wil aanraken maar GA ER GEEN KUSJES OP GEVEN. Je kust mijn buik, weirdo, niet de baby.
Pinnen in de supermarkt. En dat er dan zo'n ouwe trol in je nek staat te hijgen en te drammen. Niets gezegd maar had graag gezegd:" metertje terug aub...iets met persoonlijke ruimte en privacy dank u wel"...
Irritant klasgenootje van dochter, vraag aan je moeder of ze haar oogkleppen afdoet zodat ze jou kan corrigeren. Ik wil niet dat mijn dochter met jou speelt want je hebt een slechte invloed op haar, je dramt en ik vind je daardoor behoorlijk op mijn irritatie level werken. Nu dat niet mag ga je maar wrikken in haar speel afspraakjes en saboteer je de boel voor je eigen winst. Je moeder is er op aangesproken, maar die beweert dat jij niets doet want zo ben jij niet. Tja. Je komt er hier voorlopig niet in in ieder geval, maar gelukkig ben ik niet de enige ouder die dit is opgevallen.
Wat voor therapeuten zie jij tijdens je revalidatie. Door het hersenletsel kreeg ik ook neurologische problemen. Zoals problemen met zicht, geheugen, afasie en ataxie. Op dat stuk heb ik wel wat aan de revalidatie gehad. De simpele trucjes om die dingen voor de buitenwereld te verbergen gebruik ik nu in het dagenlijks leven nog heel erg vaak. Volgens mij was het de ergotherapeut die me al die foefjes heeft bijgebracht toen.
Mee eens, maar de keuze voor een stoere naam zegt toch niet dat de ouders ook vinden dat het kind stoer moet worden? Ik hou van stoere meisjes namen, en ik hou van tuttige meisjes.
sorry voor het lachen, ik snap je frustratie, maar je hebt dit met zoveel humor omschreven (vooral het laatste stukje) dat ik mijn lach niet kon inhouden.
Zal ongetwijfeld zo zijn hoor, maar dan begrijp ik het gewoon niet zo goed. Wat maakt een naam stoer? Dat is zo relatief.. Zelfde geldt overigens voor lieve namen hoor, ik denk dan kies gewoon een naam die je mooi vind zonder er karaktereigenschappen aan toe te kennen die je niet kan voorspellen. En daarnaast denk ik altijd aan zoiets
Dat ik het super irritant vind dat terwijl ik momenteel even heel druk en gestressed ben op werk, de kinderen ook nog eens jarig zijn. Ik ga er heus wel hele leuke dagen van maken en ze lekker verwennen, maar arrgghhhh ik wordt wel mega gestressed van al dat geregel!! Dus elke keer als zij vrolijk vertellen hoe weinig nachtjes het nog maar is, schiet de adrenaline vol door mn aderen, terwijl ik wanhopig probeer de grimas op mn gezicht op een glimlach te laten lijken...
Oh dat moet je echt zeggen hoor! Ik ben zelf gastouder geweest. Als ik bij die mensen kwam was het altijd al rommelig en ik was nog vrij jong en liet dus ook de rommel staan. Deed ik thuis ook, want student, en deze mensen deden het ook. Ze hebben een keer gevraagd of ik het erg vond om ook het aanrecht enzo op te ruimen en dat vond ik geen probleem. Vanaf toen had ik altijd het huis mooi netjes en ruimde ik ook hun zooi op en als ik ook de was wilde doen betaalden ze extra.
Waarom moeten sommige ouders elke dag/elk dagdeel maar bij het raam zwaaien naar hun kind dat ze net weggebracht hebben? Het kind is allang aan het spelen! Er wordt dan ook echt gewacht bij het raam. Tot kindlief het ziet of tot ik het kind roep. Kind is meteen uit zijn/haar spel en de meeste kids hechten geen meerwaarde aan het zwaaien. Het is net wat je ze aanwent. Misschien moet ik eens doen alsof ik deze zwaai-ouders niet zie. En een zwaai-stoplicht maken Eigenlijk wil ik a la luizenmoeder roepen. NEE! Niet meer zwaaien! KLAAR!
Wat boeit mij het dat je elke dag hier komt en om de hoek woont, je hond mag nog steeds de winkel niet in. Staat ook gewoon bij de huisregels hoor.. en waar je hem moet laten, wat dacht je van gewoon thuis, muts.
Jeetje L*L hoe kun je nu je auto op een betonblok rijden. En verwacht je ook nog dat ik alles oplos terwijl ik in het ziekenhuis zit bij jouw vader. Dan gaan slapen op de bank, terwijl ik alles voor de kinderen kan gaan doen. Oh ja ik moet ook nog eten maken voor mezelf, en ja ook ik ben gestopt met roken! GRrrrrrr......
Ik heb het vandaag gezegd Was vandaag ook netjes opgeruimd bij thuiskomst Maar wij zijn juist super netjes. Dus dat moet ze toch ook zien. Haha. Maargoed, ik heb het uitgesproken. Trots op mezelf