maagzuur

Discussie in 'Gezondheid' gestart door didi1981, 8 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. didi1981

didi1981 Lid

11 aug 2008
    36
    0
    0
    juf
    emmen
    wie heeft er een tip voor me? Ik heb namelijk ontzettende maagzuur, vooral 's nachts heb ik het gevoel dat het erger wordt, heb al een drankje van gaviscon geprobeerd, maar zelfs dat helpt niet meer. Wie weet iets sat wel helpt? Dan kan ik ook weer een beetje slapen......

X Didi :D

2. Alita

Alita Niet meer actief

Bij de apotheek krijg je drankjes kun je zonder recept gaan halen, regla of zoiets. En ik gebruik nu rennies, heb een tijdje die drankjes gebruikt maar is zo op en kost vijf euro...

Heb het mijn hele zwangerschap gehad! nog altijd dus...

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Volgens mijn vk helpen melkproducten het beste, (leggen een soort beschermend slijmlaagje in je maag)
    Ik pak het lieft een warme beker anijsmelk, is niet altijd direct over maar wordt wel minder ;)

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb er sinds een paar weken ook behoorlijk last van. Eerst alleen 's avonds, nu ook overdag.

Heb Gaviscon, rennies en antagel geprobeerd. Maar vind het allemaal zo smerig (ben ook nog niet helemaal over de misselijkheid heen, dus dat helpt ook niet echt mee). Verder helpen al die middeltjes idd niet altijd genoeg en het komt zo snel weer terug ook en dan blijf je maar kauwen en slikken!

Melkproducten schijnen vaak in eerste instantie wel te helpen, maar geven daarna juist weer meer maagzuur.
    Door rennie te gebruiken schijn je ook op den duur ook meer maagzuur te krijgen, heb ik gelezen.

Een verloskundige op dit forum raadt aan als de maagzuurbinders (Rennie, antagel, gaviscon, maalox, regla ph) niet meer werken om ranitidine bij de huisarts te vragen.
    Ik heb buiten de zwangerschap ook wel eens last van maagzuur en dan gebruik ik ook altijd ranitidine. Maar mijn ervaring is dat huisartsen nogal terughoudend zijn om dit voor te schrijven tijdens zwangerschap/zwanger worden.

Uit onderzoek is tot nu toe geen verhoogde kans op afwijkingen bij de baby door gebruik van ranitidine tijdens zwangerschap naar voren gekomen. Maar de groep die onderzocht is, is nog te klein om dit met zekerheid te kunnen zeggen. Het passeert de placenta wel.

Mocht ook ranitidine niet werken, dan is er nog omeprazol. Hiervoor geldt eigenlijk hetzelfde als voor ranitidine (niet aangetoond schadelijk, maar nog te kleine onderzoeksgroep).
    Zie voor advies de website van het RIVM: http://www.rivm.nl/preventie/zwangersch ... reflux.jsp

Wat je verder nog kan proberen, is kijken waardoor je brandend maagzuur krijgt. Of je je dieet er misschien op kan aanpassen.
    Dat betekent dan geen koffie, thee, chocola(demelk), koolzuurhoudende dranken, citrusvruchten, vet en gekuid eten...
    Ik krijg het zelf al van een boterham met kaas, dus blijft niet echt veel lekkers meer over zo, maar ja...

Succes!

5. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi,
    Irritant hè dat maagzuur. Ik denk "ik reageer even.. dan weet je dat er leven (en zonder maagzuur!) is na de zwangerschap!". Een aantal tips:
    - je hoofdeind omhoog zetten (bijv. een kussen onder je matras)
    - op je linkerzij proberen te slapen
    - melkproducten (vooral vanille vla schijnt goed te kunnen helpen)
    - geen koolzuurhoudende dranken
    - geen koffie
    - vermijd vet / gekruid eten
    - meerdere kleine porties over de dag verdelen
    - rennies of een ander hulpmiddel (allemaal proberen.. Bij de een helpt het een en bij een ander iets anders)

Veel sterkte.. het is stom vervelend!

Elle

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb het ook hoor ik had altijd ranitadine die mocht ik niet gebruiken omdat ik zwanger ben van de internist krijg ik antagel nou dat werkte niet rennie werk niet nu ben ik van de midag geweest en nu mag ik regla ph halen in de hoop dat dat wil.ik wil gewoon me ranitadine terug maar van de internist mag het echt niet balen

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Antagel (apotheek) helpt heel goed, en mag je ook hebben.

8. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Bij mij helpen Maalox en Rennie het best. Gaviscon niet (en vind ik niet te drinken!).
    Sterkte ermee!

9. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik vind rennies ook vies en werken bij mij ook niet. Heb ook liever een drankje, das 1 slok en dan is het weg, zuigtabletten ben je weer uren ( nou ja :) ) op aan het zuigen. Heb van het eigen merk van de apotheek een drankje, niet vreselijk vies (een afgezwakte rennie smaak) en dat helpt!

Alle huis tuin en keuken middeltjes helpen bij mij ook niet, maar deze wel. Idd gewoon allemaal uit proberen er is vast iets wat helpt en anders bij de HA aan de bel trekken. Die heeft vast wel een agressiever middeltje wat helpt.

10. Mijn verloskundige heeft mij laurierdrop aangeraden en heb het idee dat het inderdaad werkt.

11. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ik heb Antagel gehad van de huisarts. Hij zei dat dit meestal wel voldoende is om de klachten te laten verdwijnen.
    Mocht dat niet het geval had hij nog andere (sterkere) middelen.

Mijn advies is dus ook, stap even langs de dokter, wie weet heeft hij iets dat voor jou werkt.

12. Liekje22

Liekje22 Actief lid

20 nov 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Ik heb er ook meer last van hoor! En ook vooral 's nachts. Overdag gaat het wel maar voor ik naar bed ga neem ik maalox. Dit kreeg ik in t ziekenhuis ook mee, omdat ik last van maagzuur had. Bij mij helpt het in ieder geval voor de nacht, het scheelt enorm.

Niet dat je beter slaapt hahaha, maar heb in ieder geval 's nachts geen maagzuur!

Deel Deze Pagina