Ben sinds zondag ziek waarbij ik echt extreem verkouden ben. Sinds gister ook hoesten en vanochtend doet dit hoesten zo'n pijn en heb het idee dat ik ook benauwd ben. Klink net als een zeehond zeg maar. Nu 31 weken zwanger, moet ik de huisartsen post bellen?
Zolang je geen koorts hebt is er niks aan de hand... en anders paracetamol nemen om je temp omlaag te krijgen. Ik denk dat het niet veel kwaad kan, maar als je je zorgen maakt zou ik beter de vk bellen als ik jou was.
Zolang je geen hele hoge koorts hebt, lijkt het mij niet nodig om voor een verkoudheid de HAP te bellen?? Even lekker stomen misschien om de boel wat los te weken?
Ik denk wel ala je je zorgen maakt dat je dan ff kunt bellen, toch? Ik bedoel dat je niet naar de spoedeisende hulp moet lijkt me duidelijk, maar je kunt toch even bellen? Dan geven hun aan dat het niks is en dan voelt TS zich misschien wel beter.
Zit in hetzelfde schuitje maar ben pas 26 weken zwanger. Hoofdpijn, keelpijn, snotteren! Heb Isla keelpastilles gehaald bij de apotheek en deze helpen erg goed. Van de apotheek ook neusspray gehad welke ik beperkt mag gebruiken en begin de ochtend met een paracetamol. Rust moet de rest doen . Zelf ben ik niet zo'n snelle huisarts ganger, maar sinds ik zwanger ben, ben ik wel voorzichtiger eigenlijk! Dus, mocht het niet fijn voelen gewoon even contact opnemen met de huisarts, daar zijn ze voor .
Gewoon verkoudheid, niets ernstigs. Absoluut geen reden om de huisartsenpost hiermee lastig te vallen.
Ok dus bij de meest onzinnige dingen belt iedereen de vk maar de hap kun je niet "even" bellen voor geruststelling? Als TS zich daar fijn bij voelt kan ze toch bellen? Het is een belletje "Hoi, ben verkouden en benauwd blabla" "niks om u zorgen om te maken" nou klaar toch? Gewoon ter geruststelling lijkt mij een belletje niet lastigvallen als zwangere vrouw... Nja anyway, ik ben ook niet zo'n beller maar als TS zich er prettig bij voelt denk ik tja why not?
Verkouden zijn,of griep kan iedere zwangere overkomen.....lijkt me idd geen reden om de hap te bellen. Als je je zorgen maakt, kan je morgen altijd ff met de huisarts overleggen?
Ik loop nu al bijna 2 weken met dezelfde klachten en heb ook koorts erbij gehad, piepende ademhaling en erge benauwdheid. Het hoesten is (vooral bij inspanning) ook zo hevig dat ik er regelmatig van moet overgeven of voor mijn gevoel bijna stik. Ik ben niet bij de huisarts geweest vanuit de gedachte dat die toch niets kan doen bij een simpele verkoudheid/griep. Gisteren bij de verloskundige geweest en die vond dat ik toch naar de huisarts had gemoeten, en dat in zo'n geval meestal een anti biotica kuur nodig is. (zij dacht aan bronchitis) Ook omdat je volgens haar als zwangere minder snel uit jezelf herstelt. Ik ga dus morgen denk ik toch even de huisarts bellen om in ieder geval even naar mijn longen te laten luisteren. Je kan altijd even je huisarts bellen om te overleggen!
Misschien dat tegen het hoesten tijmsiroop helpt ( let op, koop variant zonder alcohol!). Bij mij verlichtte het iig heel goed, waardoor ik me sneler beter leek te voelen...
Bedankt voor de reacties ( niet allemaal!) het was dus geen simpele verkoudheid! Heb astma gehad die bij mij is het nooit zomaar een verkoudheid. Anyway heb bronchitis en oorontsteking. Ik wilde ook voornamelijk bellen Omdat ik weet dat koorts etc in de eerste weken/ maanden geen kwaad kan maar ik heb geen idee hoe het is boven de 30 weken.
En wat ik niet snap is dat sommige gelijk al de diagnose klaar hebben. Gewoon een verkoudheid!? Kan je toch niet zien door het scherm heen.
Wat jij omschrijft is erg verkouden en hoesten, dan denk je snel aan 'gewoon' verkouden. Ben ik nl ook al weken. Het heerst nu eenmaal. Als jij had gezegd dat jij astma hebt/had, had men misschien anders gereageerd. Je vraagt om advies, dus die krijg je maar alleen over de informatie die jij geeft. (Niets over oorpijn of astma) Om deze reden vraag ik niet snel medisch advies. Men ziet jou niet en weet jouw medische achtergrond niet. Anyway. Vervelend dat je bronchites en een oorontsteking hebt. Beterschap!