Goedenavond dames, Ik zit op de website van CBG-ned.nl (college van beoordeling van geneesmiddelen) en ik lees net een bericht van terugroepactie van groot deel maagzuurremmers ranitidine. Dit in verband met mogelijke vervuiling met NDMA. Het bericht is van 04-10-2019 16:30 op het nieuws heb ik er niks over gelezen. Onderstaand het linkje naar het artikel: https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2019/10/04/terugroepactie-groot-deel-maagzuurremmer-ranitidine @Beheer misschien nog een ander plekje geven maar refluxkinderen hebben in elk geval geregeld ranitidine.
Klopt, om die reden zijn we hier sinds 4 dagen over op Nexium omdat de kinderarts het allemaal te ‘te’ vaag vond. Maar wat een drama.. heb hier weer een zielig hoopje kind en ondanks dat ik weet dat het bij Nexium een paar dagen kan duren voor het aanslaat heb ik het idee dat het juist steeds iets slechter gaat In de link lees ik dat er van 1 apotheek schone Ranitidine drank is, hoe kom ik er achter of dat de bereidende apotheek (de magistrale bereider) van de drank is die wij hebben? Onze eigen apotheek blijft ook super vaag
Ja zat ook al te zoeken maar dat is niet gemeld. Lees op de knmp pagina het volgende: "Van één doorleverende apotheek, welke de KNMP niet bekend kan maken vanwege regelgeving t.a.v. reclame, is bewezen dat het ranitidinegeneesmiddel, dat zij maken, schoon is. Dit product kan beschikbaar blijven. " Dus vanwege reclame zeggen we t niet. Lekker handig. Misschien zorgbemiddelaar van ziektekostenverzekeraar die kan helpen.
Jullie geven zelf dus ook Ranitidine begrijp ik? Geef je het nu nog door of moesten jullie ook over op Nexium? Ik heb een bevriende apotheker even een appje gestuurd in de hoop dat hij ons meer kan vertellen maar ik vrees dat het voor iedereen vaag blijft
@Vero0504 Bedankt voor het vermelden van de terugroepactie. Ik heb de waarschuwing ook bij 'Meld onveilige producten en situaties' geplaatst.
Nee wij konden destijds gelukkig zonder medicatie blijven, met veel moeite en heel zwaar inzetten op de reflux leefregels uit t blog van @Averlhach. Hadden we ook wel geluk mee hoor dat t nét aan beheersbaar werd. Maar ik weet wel wat een huilbaby met je kan doen. Als het niet nodig is om medicatie te geven dan (in overleg met je arts) ook niet doen. De maagzuurremmers op jonge leeftijd worden namelijk gelinkt met botontkalking op oudere leeftijd (senioren), maar ik neem aan dat niemand onnodig medicatie gebruikt.
Ik schrik hier van. Mijn zoon heeft als baby (vanaf een maand of 8) tot na zijn 2e verjaardag dagelijks Nexium gebruikt. Naar aanleiding van het bericht van Vero0504 ben ik gaan googelen en vond dit: Problematiek rondom maagzuurremmers Met maagzuurremmers meer botontkalking
Was net in opspraak gekomen toen onze dochter reflux had, eind 2016 begin 2017 anders had ik t ook niet geweten. Soms kan je niet anders en is het je laatste redmiddel.
Nou dat is idd hier het geval, met alleen de leefregels redden we het helaas niet. Is ook vooral omdat dochter echt last heeft van zuur(branden) en dat komt te pas en te onpas op. Zie dat die onderzoeken naar botontkalking niet gebaseerd zijn op gebruik van Ranitidine? Ik heb overigens online wel een recall gevonden van de Ranitidinedrank van het merk dat wij hebben (hadden) Hopelijk slaat die Nexium nog aan..
Wow ik vind dit wel heftig, mijn zoontje heeft dit 14 maanden gebruikt en is er net een maand of 3 vanaf. Ik ga maar even informeren of de drank die hij gebruikte ook terug geroepen is. Ik weet dat ik er niks aan kan veranderen maar vind het wel fijn om te weten...
Hier gisteren een brief gehad van de apotheker dat wij onze dochter geen ranitidine meer mogen geven en overleggen moeten.
Hier moest de ranitidine ook eigenlijk terug, maar nexium is geen optie hier helaas en iets anders is er eigenlijk niet. Ben al stad en land aan het afbellen om de juiste ranitidine te krijgen, we hebben nog voor een week in het flesje en dan is het op . Als iemand weet welke ranitidine wel goed is hoor ik het graag .
Mocht jij er achter komen dan hoor ik het ook graag! Wij zitten nu op dag 6 met Nexium en nog steeds geen resultaat helaas Enige optie als dit helemaal niet meer aan gaat slaan is misschien nog Omeprazoldrank (Losec), iemand daar ervaring mee? Werkt bij jullie Nexium ook niet? @Gruffalo123
Wij hebben ervaring gehad met omeprazol, dit was wat onze huisarts als eerste voorschreef. Voor onze knul was het niet krachtig genoeg.
hier zijn alle merken terug geroepen Gelukkig hebben wij het niet meer nodig maar ik kan jullie stress helemaal begrijpen
Zorgverzekeraar/zorgbemiddeling inschakelen zou ik zeggen als t alternatief niet werkt. KNMP mag t niet vrijgeven ivm reclame, is leuk maar t welzijn van een kind staat in t belang. Wat weegt dan zwaarder? Misschien dat de verzekeraar meer druk kan zetten. Kind wat alles bij elkaar gilt van de pijn, zweren in de slokdarm, vervolgens weigert te drinken etc kost ze aanzienlijk meer. En de uberhaupt kan dat geloof ik niet de bedoeling wezen.
Nexium werkt hier ook niet, geprobeerd maar dan nog steeds continu huilen en last. Inmiddels heeft mijn apotheek ranitidine ergens vandaan kunnen halen. Dus ik kan weer even vooruit .
Zorgverzekeraar kan weinig doen. Wereldwijd is alles terug geroepen en inmiddels is voor zover nu bekend die ene apotheker ook uitverkocht. Er is dus niets meer te krijgen. Daar kan de verzekering weinig in bemiddelen.
Wij zitten inmiddels op dag 12 van de Nexium en volgens mij begint het te werken! Had de kinderarts toch gelijk dat we een lange adem moesten hebben.. Nu hopen dat het aan blijft slaan anders hoop ik dat mijn apotheek ook mee wil werken in de zoektocht naar schone Ranitidine
Oh wow, dat is echt wel heel beroerd. Arme kleintjes, (en ouders) hoop dat nexium dan bij velen toch aanslaat