dun haar, wat te doen

Discussie in 'De lounge' gestart door Napoleon, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Mijn driejarige dochter heeft heel dun haar en heel glad en springerig. Ze moet sowieso naar de kapper om bij te knippen maar hoe kan ik het nou goed verzorgen? Haar haar breekt ook supersnel af en soms heb ik gewoon echt een pluk haar in mijn handen... Als we een elastiekje uit haar haar halen zit ie ook vol haar gedraaid, en dat is zowel bij de stoffen elastiekjes (maar die blijven niet zitten) als de elastiekjes met zo'n metalen dingetje. Eigenlijk heeft ze dus ook maar zielige dunne staartjes. Hoe kunnen we haar haar toch lang laten groeien dat het wat voller is? We laten het nu sinds een maand of 8 echt groeien. Daarvoor lieten we het steeds op 1 lengte knippen.

En ik vraag me nog af, ze heeft drie jaar geen koemelk gehad (ivm overgevoeligheid) en nu mogen we voorzichtig weer proberen. Zou het haar beter worden wanneer ze meer koemelk krijgt?

2. Ik heb geen flauw idee. Ik weet dat een vriendin haar dochtertje dit ook had.
    Maar die hebben toen met 2 jaar al het haar zo kort mogelijk gedaan..
    Want het werd maar niet beter!
    Toen is het wel mooi aangegroeid..

3. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Het is inderdaad vervelend, ik denk zelf niet dat het door koemelk komt maar gewoon aangeboren is. Hier 2 meiden, de oudste met dun haar en de jongste met gewoon een mooie bos.
    De jongste heeft ook langer haar dan mijn dochter van 7. Ik hou van lang haar maar bij haar is het gewoon niet mooi als het lang word, zeker niet los!!! Ze heeft het altijd net over haar schouder lengte, zodat ze net twee grappige staartjes of vlechtjes heeft.
    Ik koop die dunne elastiekjes alleen dan zonder ijzertje ( ik heb super hekel aan ijzertje) Ze hebben die bij de hema alleen in bosje met felle kleurtje en laatste keer ook bij name it gekocht maar weet niet of ze ze daar nog hebben (is alweer even geleden)
    Ik laat er geregeld een stukje af knippen want bij haar klit het ook nog heel erg! Kapper zei zelf vorige keer heb bijna nooit een kind waar het haar zo bij uitval als ik het kam.
    Niks aan te doen dus wel goed bij houden met knippen is mijn advies. Het is in de loop der jaren wel mooier geworden zat pas foto's te kijken met 2 jaar keek je er gewoon doorheen, was ik vergeten.
    Ik probeer wel altijd leuke bloemen of strikjes in haar staarten te doen zodat het veel leuker lijkt!! Ze verliest ze wel vaak maar jah heb ik weer wat te shoppen.;) Speldjes ook maar dat heb je met dat dunne haar. Doe ook vaak 2 mini vlechtjes bovenaan en dan laat ik ze in haar staarten uitlopen, dan zakt het minder snel uit aan de voorkant!

Deel Deze Pagina