Ik ben mijn verzekering aan het uitzoeken om te kijken of ik over moet stappen of een aanvullend pakket nodig heb, maar kom er niet helemaal uit. Als jullie dit zo doornemen, heb ik dan voldoende? dit is wat ik al in mijn pakket van CZ heb namelijk.... (zit een aanvullend pakket bij) ik heb echt nog geen idee wat er allemaal bij een zwangerschap komt kijken, dit is mn eerste keer... Zorg voor de bevalling Verloskundige zorg: 100% Echoscopie: 100% Prenatale screening: 100% Inschrijving en intake voor kraamzorg: 100% Gezondheidscursussen rondom de bevalling: maximaal 100,- per jaar Prenatale screening (medisch niet noodzakelijk): 100% Zorg tijdens de bevalling: Thuis: 100% In ziekenhuis met medische noodzaak: 100% In ziekenhuis of geboortecentrum zonder medische noodzaak: maximaal 200,- per dag voor moeder en kind samen Eigen bijdrage poliklinische bevalling: 100% vergoeding van het bedrag dat u volgens de basisverzekering zelf moet betalen Zorg na de bevalling Kraamzorg: In kraamhotel of thuis: maximaal 10 dagen; u betaalt zelf 4,15 per uur In ziekenhuis met medische noodzaak: 100% In ziekenhuis zonder medische noodzaak, zie "Zorg tijdens de bevalling in ziekenhuis zonder medische noodzaak" Couveuse nazorg: maximaal 12 uur Eigen bijdrage kraamzorg: 75% vergoeding van het bedrag dat u volgens de basisverzekering zelf moet betalen Extra kraamzorg: het afgesproken aantal uren over maximaal 4 dagen bovenop de vergoeding uit de basisverzekering Kraamzorg na ziekenhuisopname: maximaal 6 uur Lactatiekundige zorg: maximaal 200,- per jaar
Ik heb ook zoiets, maar dan met 100% vergoeding eigen bijdrage kraamzorg (via Delta Lloyd). Lijkt me ruim voldoende
Denk wel dat je alles gedekt hebt, alleen als je volledige kraamzorg afneemt ga je daar ongeveer 50 euro van zelf moeten betalen. Kraampakket of je dat krijgt staat er niet bij? Dat zou paar tientjes zijn als je zelf moet kopen. En fysio vergoeding is handig om na te kijken voor het geval je dat nodig gaat hebben.
bedankt voor jullie antwoord! staat niks over kraampakket maar ach die paar tientjes dat is zo'n probleem niet denk ik zo fysiotherapie zit er ook bij dus dat komt mooi uit denk dat ik dus maar mooi bij mijn huidige verzekering blijf, als ik jullie zo hoor. handig dat ik dit zo even kan bespreken hier! bedankt!
en je bevalling. Wil je thuis bevallen of weet je nu al dat je in zkh/geboortecentrum wilt? Want dan denk ik dat 200euro redelijk weinig is. Nu is het natuurlijk nog afwegen of je het hele jaar meer premie moet betalen of 1x een ziekenhuisfactuur.. maar een factuur van het ziekenhuis kan best prijzig zijn.
Je betaalt alleen als je normaal bevalt in ziekenhuis die 200 euro. Meer zal het niet worden, want als je langer moet blijveb is het vaak al medisch en wordt het vergoed. Sterker nog, maar dit weet ik niet helemaal zeker. Als je pijnbestrijding krijgt, word het sowieso al automatisch medisch.
Ojaik ben basis verzekerd. Altijd eigenlijk. Enige dat niet vergoed wordt is kraamzorg (moet je wat bijdragen) en kraamoakket (heb ik vorige keer vrijwel niks uit gebruikt omdat ik 3 dagen in ziekenhuis lag... En ik geloof dat mijn ziekenhuisbevalling sowieso vergoed wordt omdat ik daar MOET bevallen, of zelfs een keizersnede krijg, omdat ik vorige keer een spoedkeizersnede kreeg. Maar goed, en anders betaal je 200 euro.