Onze S is al vanaf half september aan het kwakkelen. Logisch op zich, de jongste van 4, 2 dagen naar de crèche en de herfst is in volle gang. Ondertussen heeft hij ook de waterpokken gehad (2 weken terug) en bronchitis (rond dezelfde tijd). Van de huisarts hebben we een puf qvar gekregen om hem de winter door te helpen. Verkoudheid slaat bij hem snel naar de luchtwegen. Sinds ongeveer 5 weken is het continue 2/3 dagen koorts (40gr) en dan 2/3 dagen fit. Afgelopen woensdag 40 graden koorts en ellendig Donderdag top fit !! Niks aan de hand en super vrolijk Gisteren weer 40 graden en ellendig. Dus ik weer de huisarts gebeld voor overleg, die wilde hem even zien en heeft nergens iets kunnen vinden. Longen, neus, keel, oren... alles schoon. We hebben dus 4 kinderen en wel wat ervaring met virussen en snotteren, maar dit zit me toch niet lekker. Herkenbaar voor iemand? De huisarts wist ook niet echt wat we moeten doen behalve veel pcm geven en aankijken maar weer.
Als hij weer ziek wordt na 3 dagen zou ik laten doorverwijzen naar een kno arts. Huisartsen zien soms niet alles. Wat zegt je moedergevoel? Die volgen!
Helemaal eens. Hier 2 kinderen die beide op aandringen van mij zijn doorgestuurd naar de KNO. KNO zag bij beide kinderen niet veel gekkigheid maar besloot gezien de klachten toch buisjes te plaatsen en neusamandelen te verwijderen. Na de OK kwam hij beide keren bij me dat hij nog nooit zoveel troep eruit had zien komen. En dat op basis van het kijken voorafgaand aan de operatie hij dit niet had verwacht. Ben zo blij dat ik op m'n strepen heb gestaan. En dat ze een fijne KNO arts hebben.
Mijn gevoel zegt dat er iets aan de hand is... hij is nu 4 dagen koortsvrij maar blijft gillen 's nachts.. Benauwdheid en hoestbuien lijken weer erger te worden ook. We kijken het nog wel even aan.. Hoe oud waren jullie kids toen ze geholpen werden?