Mijn jongste is nu 4 weken en vooral de avond en nacht zo enorm onrustig. Met benen en armen maaien en echt boos schreeuwen. Het is niet eens echt huilen. Ze heeft ook geen krampjes, dan huilt ze echt anders. Overdag slaapt ze in de draagdoek, in bed of de box gaat echt niet. ´S avonds gaat ze gelijk met ons naar bed en ligt dan in de cosleeper naast mij. De enige manier waarop ze uiteindelijk in slaap valt en redelijk slaapt (als in een paar uur achter elkaar in eigen bed) is door haar in haar eigen bed in slaap te voeden (ik geef borstvoeding dus lig dan op mijn zij naast haar). Zodra ze wakker is geworden enkele uren later (als ik geluk heb) en weer heeft gedronken begint het feestje vaak weer van voor af aan en ben ik zo weer 1.5 uur zoet (af en aan verwoed sabbelen en de tepel zoeken wanneer ze hem los laat). -Inbakeren wordt ze boos van -Bedje voorverwarmen met kruik heeft geen effect -Speen wil ze niet -In slaap wiegen en wegleggen werkt niet, ze wordt wakker zodra je haar neer legt -Sushen terwijl ik rustig naast haar lig en/of haar hoofdje streel werkt niet Wie herkent dit en heeft tips? Het is eigenlijk niet te doen zo met nog een dreumes in huis en ook de nachten nog op mij laten leven middels de draagdoek is geen doen, ik moet zelf immers ook af en toe slapen. De onrust komt niet van iets lichamelijks heb ik het idee. Ze heeft namelijk verder geen klachten en ze slaakt echt boze kreetjes i.p.v. echt huilen. Soms heeft ze krampjes maar dan huilt ze echt anders.
Misschien na de voeding even boeren en omhoog houden om de melk wat te laten zakken voordat je haar weer neerlegt?
Bedje schuinzetten? Misschien komt er zuur omhoog als ze ligt? En hoelang heb je het inbakeren geprobeerd? Die van mij accepteerde dit pas na een week goed, toen had ze ineens het idee van oh, dit is toch wel lekker. Maar eerlijk? Ik heb ook heel vaak met haar tegen me aan geslapen, rechtop. dan sliep ze wel. En ja, dat is loodzwaar met meerdere kinderen. succes en sterkte! (misschien je man of moeder of iemand die overdag een paar uurtjes voor de kids kan zorgen, zodat jij even kan liggen?)
Als je het inbakeren nog een keer wil proberen is dit misschien iets. Als je haar neer hebt gelegd een hand op haar buik en een hand op haar hoofdje leggen en heel zachtjes haar slapen masseren of over het voorhoofd wrijven. Hier wordt M (en Q trouwens ook nog steeds) erg rustig van.
Het kan inderdaad even duren voordat kindjes zich aan inbakeren over geven. Misschien heb je wat aan mijn topic van toen mijn dochter 4 weken oud was: http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/616908-dos-donts-huilbaby.html Hier staan heel veel tips in!
Ja oh dit inderdaad! Hand op de buik en op het voorhoofd geeft rust en ontspanning. Ik zie dit op m'n werk ook (mensen met dementie), sommigen zijn zo gespannen en als je dit toepast zie je ze ontspannen.
Wat een pittige tijd. Heeeeeel herkenbaar . Mijn zoontje is nu 5,5 maand en ook die heeft zo ontzettend veel en boos gehuild nachts. En nog. Sorry, niet echt een positief bericht. Maar ik heb hem tot 3 maanden ingebakerd, dat hielp wel. En neem hem vaak bij me in bed. Misschien niet het verantwoordelijkst vinden sommigen, maar 6 keer eruit 's nachts terwijl je ook een ouder kind hebt rondrennen is echt niet vol te houden. Ik geef ook borstvoeding en slaap vaak meteen na het "aankoppelen".
Ruikt ze zuur uit haar mondje? Hoor je haar veel slikken? Bij niet kunnen liggen denk ik gelijk aan reflux.
Tja, heeel herkenbaar! Wat hier de crux bleek was het liggen op de rug. Wil ze gewoon pertinent niet. Op haar buik slaapt ze wel. Het is alsnog de ene nacht beter dan de andere, maar slapen doet ze!
Mijn meisje had dit ook rond de 4 weken, ze sliep alleen als ik haar om haar buik op mijn borst nam, heb toen met mijn man een soort waak dienst gehouden, ik van bijvoorbeeld 12 tot 3 en hij van 3 tot 6. Je zal toch een keer moeten slapen. Dit was bij ons gelukkig maar een weekje. Wij hebben der toen nog wel een week bij ons genomen maar dan na een uurtje in der eigen bedje gelegd zodat we zeker wisten dat ze in diepe slaap was. En daarna gelukkig niet meer gehad. Lekker veel knuffelen dus, huidcontact werkte perfect bij ons.
Ik denk ook aan reflux. M'n dochter vertoonde de eerste maanden hetzelfde gedrag. Dit kwam dus door verborgen reflux. Ze had gewoon ontzettend veel pijn. Nu met medicatie is het een heel ander kindje en slaapt ze alleen nog maar in haar eigen bedje. Hoe drinkt ze aan de borst?