Temperaturen, ovulatietesten etc.....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Colinn, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Hoi meiden,

Ooit eens een maand de ovulatie testen van clear blue gebruikt. Op CD11 een smiley en 's avonds een gezellige avond gehad met m'n man. Er is die cyclus niks uitgekomen. Daarna niet meer bewust er mee bezig geweest. Alleen wanneer we zin hadden. We zijn al bezig sinds november 2012 en na meerdere miskramen helaas nog steeds geen kindje. Ik zit nu 1 dag voor m'n NOD. Vandaag 2 negatieve testen gehad en ik heb het gevoel dat ik elk moment ongesteld kan worden. Ik word ongeduldig en wil graag eens proberen of het met wat hulp lukt.

* welke ovulatietesten kan ik het beste gebruiken?

* en begrijp ik goed dat je temperatuur omhoog gaat als je eisprong is geweest? Wat is het nut dan van temperaturen? Wanneer op de dag kan ik dit het beste doen?

Ik hoor graag jullie verhaal 😊

Lfs, Linda

2. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Temperaturen heb ik nooit gedaan maar wat ovulatietesten betreft gebruikte ik ze van Zwanger & Kids, kun je zo online bestellen, werken prima en zijn stukken goedkoper dan de cb ;).

Succes!

3. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ovulatietesten gebruik ik zelf van de action, zeker goed om ze eens een maand te proberen om in te zien wanneer je je eisprong nou precies hebt. En voor dat geld kun je ze mooi even een aantal dagen proberen, clear blue is veel te duur.

Temperatuiren zelf nog nooit gedaan maar als je het doet dan moet je dat eigelijk doen wanneer je net wakker bent en eigelijk nog in bed ligt. En dat dus elke ochtend.. er zijn wel schema'tjes om het in te vullen. maar lijkt mij niks.

We zijn even lang bezig, pittig he zo lang bezig zijn?! Hier gelukkig geen miskramen gehad...

4. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    In het begin gebruikte ik de ovulatietesten van 123thuistesten, maar die gaven mij geen duidelijk beeld.

Daarna ben ik (ook) overgestapt op de Action testen. 5 testen voor 2,49. En ik vind ze geweldig.

Heb overigens bij de laatste "zo positief mogelijke" ovu test (de mijne knallen nu eenmaal niet 100% er ook een Clearblue ovu test (10 testen voor 29,99) bij gedaan om te zien of er een smiley in beeld kwam. En dat was zo. Die avond gezellig gemaakt en zie in mijn handtekening het resultaat...

5. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Bedankt voor de reacties 😊

@Jabinca; zeker pittig! Toevallig dat we even lang 'bezig' zijn. En je komt, net als mij, uit Friesland zie ik! Hebben jullie al onderzoeken gehad waarom het niet wil lukken? Wij zijn na de 2e miskraam naar een gynaecoloog gegaan. M'n man en ik zijn beide hartstikke gezond. Er is geen duidelijke reden gevonden waarom we al meerdere miskramen hebben gehad. Heel frustrerend en vooral dubbel! Ik dacht eerst vanwege m'n korte cyclus van maar 24 dagen. Maar wat dat betreft moest ik van m'n gyn in m handen knijpen. Er is niks mis met m'n cyclus en ik hoef niet zolang te wachten per cyclus. Iig 1 voordeel.... Hihi

6. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Wauw! Gefeliciteerd!!!!! Fantastisch zeg!! Hebben jullie er lang over gedaan om zwanger te worden?

7. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.302
    395
    83
    Ovutesten van zwanger en kids zijn super en goedkoop ;) mooi tuisbezorg

Temperaturen : daarbij zie je pas als je eisprong is geweest , en niet of die eraan komt. dus je ziet dan hooguit of die is gesprongen want dan heb je een lichte temt stijging.
    Tempen moet elke dag om dezelfde tijd ! en je mag niets gedaan hebben voor die tijd. dus elke dag wekker op dezelfde dag, thermometer naast bed en elke dag op dezelfde tijd tempen.
    De temperatuurmethode - de eisprong vaststellen

8. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Met een fries getrouwd en nu sinds begin juni ook officieel wonen in Friesland, telt dat ook? ;)
    Wij hebben nog geen onderzoeken laten doen.
    NOvember 2012 gestopt met de pil maar het eerst een half jaar laten bekomen met ontpillen. Pas toen echt serieus alles in de gaten houden enzo. Dus nu wel dik jaar bezig. Maar afgelopen jaar ook vele maanden gehad waarbij het ons niet lukte te klussen door omstandigheden en drukte.
    Sinds we verhuist zijn ondervinden we veel meer rust en hebben we het gevoel er nu ook echt voor te kunnen gaan. Dus maar ff half jaar zo proberen en dan zien we weer verder.
    Zoiezo lastig te bepalen wanneer je die stap zet..

9. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Hihi ja hoor dat telt ook!! 👍😉
    Jeetje wat heb je een geduld zeg! Ondanks dat je het eerste half jaar hebt 'ontpilt' zou ik die ook meetellen. M'n gyn geeft aan dat een stel gemiddeld een jaar erover doet om zwanger te worden. Ik denk dat het wel tijd wordt voor jullie om de stap richting HA te zetten..... Ik kan me goed voorstellen dat het lastig is hoor! Dat vonden wij ook. Bang voor de uitslag. Achteraf ben ik blij dat we het gedaan hebben! Daardoor hebben we toch wat meer duidelijkheid.

10. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Dankjewel :)
    Ik ben in februari dit jaar met de pil gestopt, dus een half jaar/5 rondes. Nu nog hopen dat alles goed blijft gaan...

11. SapphireArt

30 mei 2014
    96
    0
    0
    fotograaf
    Capelle a/d IJssel
    Ik gebruik ovulatie testen van sensitest, de zeer gevoelige omdat dei beter zichtbare lijntjes produceren.

Ik temperatuur nu al maar als 8 maanden en het helpt mij om inzicht te krijgen in mijn cyclus.

Je hebt een basis temp als begin, bij mij is dat 36,5 rond je ei sprong dan daalt die temperatuur met een paar tiende graden. Vandaag was de mijne bijvoorbeeld 36,3 als je temp hofer is dan je basis temp na die dip dan heb je en eisprong gehad.

wacht ik doe er ff een voorbeeld grafiek bij van mama apps daar zie je het veel makkelijker op.

Dit is dan in mijn lange cyclus een mogelijke eisprong tussen dag 20 en 25 meestal. dus door het tempen weet ik dat mn ei meestal op dezelfde dagen komt maar mn LF fase erna wat schommelt.

Bijgevoegde bestanden:

12. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Wauw fantastisch! Geniet ervan!!

13. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Bedankt voor je duidelijke uitleg! Ik heb gister de ovutesten van sensitest besteld en de app van fertility friends gedownload. Zonet een zwangerschapstest gedaan en witter dan wit. Laat m'n ongesteldheid maar komen. Nieuwe ronde nieuwe kansen!

Deel Deze Pagina