Eczeem in gezicht

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door DaisySanches, 5 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Al een hele tijd heb/had ik twee droge plekjes naast mijn neus, die nu en dan verdwenen. Sinds ik zwanger ben zijn de twee plekjes erger geworden. In het begin reageerden ze goed op miconazolnitraat, maar inmiddels helpt dat niet meer. De plekken zijn vermeerderd en erger nog, ze zijn groter geworden. Ze zitten bijna verspreid over mijn hele gezicht, en elke dag vind ik weer een nieuw plekje. Ik krijg ze zelfs op mijn hoofdhuid in de omgeving van mijn slapen.

Ik heb in principe op de twee kleine plekjes naast mijn neus na, nooit last gehad van eczeem. Ik ben wel allergisch voor van alles en nog wat, en er zit wel eczeem in de familie. De enige oplossing om weer van mijn eczeem af te komen zal bevallen zijn... maar zoals je aan mijn banner kunt zien heeft de kleine daar nog niet echt behoefte aan.

Nu mijn vraag...is er nog iets anders dat ik kan doen om mijn eczeem te verminderen? Zal het echt verdwijnen wanneer ik bevallen ben? En als het inderdaad door de zwangerschapshormonen komt, hoe lang duurt dat voor het effect daarvan wegebt?

Alvast bedankt voor je antwoord.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Daisy,

het ligt inderdaad aan de hormonen. Wanneer je al voor je zwangerschap last hebt van eczeem, wordt het óf erger óf minder. Op het laatst zoals bij jou zie je vaak ook een opleving ervan. Je kunt er inderdaad, behalve bevallen dan, niets aan doen, helaas. Wil niet zeggen dat je er na de bevalling meteen vanaf bent, maar de hormonen worden minder. als je bv gaat geven blijven de hormonen wat actiever, maar je geeft wel je kindje antistoffen mee, zodat de kans kleiner is dat het kindje het later ontwikkeld. Dus helaas is het nog even uitzingen geblazen en lekker koel houden, dat helpt vaak tegen de jeuk. En verder proberen vanaf te blijven en niet te gaan pulken.

Groetjes Brigitte

3. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Dank je wel voor je antwoord. Ik wil idd proberen om BV te geven, en dat dan minstens 6 maanden vol te houden...

Ik zal proberen er niet aan te pulken :oops:.

Deel Deze Pagina