heb ff een vraagje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door laura, 13 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura

    laura Actief lid

    6 nov 2005
    207
    0
    0
    taxixhauffeusse
    hoogeveen
    mijn vriendin is helemaal niet bezig met zwanger worden en ze is nu twee maand over tijd terwijl ze wel aan de pil is heb net een test gedaan en is negatief kan t wel mogelijk zijn dat ze zwanger is of is het wat anders wie heeft er ervaring mee?

    ze zit er heel erg mee en weet niet meer wat ze moet

    maar als je 2 maand over tijd ben dan zit er wel al hcg is je urine toch als je wel zwanger bent?

    hoop dat iemand mij kan helpen

    liefs laura
     
  2. Mar

    Mar Actief lid

    4 okt 2005
    132
    0
    0
    Rotterdam
    Het lijkt me dat het HCG gehalte hoog zou zijn intussen als ze zwanger zou zijn en dus meetbaar. Lijkt me, omdat ze aan de pil is, toch meer een vraag voor de HA.

    Groetjes en sterkte voor je vriendin,
    Mar
     
  3. AnitaK

    AnitaK Lid

    8 feb 2006
    38
    0
    0
    Medew. Cons.serv.
    Gelderland
    Hoi,

    Ik ben zelf ook zwanger geraakt met de pil erbij. Ik had toen na twee weken al een positieve test. Denk dat het slim is om even naar de ha te gaan.

    Groetjes, Anita
     
  4. laura

    laura Actief lid

    6 nov 2005
    207
    0
    0
    taxixhauffeusse
    hoogeveen
    bedankt allemaal ze is bij de ha geweest en die zegt dat het normaal is dat het kan ondanks de pil dat je twee maand niet ongi wordt heel apart allemaal nu weet je nog niets

    dus goeie tips zijn welkom :D

    liefs laura
     
  5. Heids

    Heids Lid

    14 feb 2006
    72
    0
    0
    Office manager
    straks weer Drenthe
    nou Laura .. bedankt

    Hallo Allemaal het gaat dus om mij ...

    Ik ben dus echt al 2 maand niet ongesteld geweest maar mijn huisarts vind dit dus echt normaal .. zooo stom. Ik heb een test gedaan en deze was negatief. Vanmorgen wel keurig netjes mijn ochtend urine meegenomen maar de arts wou er niet eens naar kijken, laat staan een test doen dus ..

    Voelde mij dus helemaal niet serieus genomen door deze man .. Hij gaf aan dat het wel eens door een blaasontsteking zou kunnen komen ( maar deze onkundige man heeft niet eens mijn urine hierop getest )

    Ik ga eens kijken of ik een andere huisarts zou kunnen bezoeken ... Tips blijven welkom ...

    Thx
     
  6. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Vreemd hoor, als hij denkt dat het door een blaasontsteking zou kunnen komen, had hij hier inderdaad wel ff op kunnen testen. Dat is in 2 minuten duidelijk, ff een stripje in je urine dopen en hij ziet het.
    Ik vind het erg belangrijk dat je je op je gemak voelt bij je HA. Daarom be ik zelf ook pas overgestapt.
    Als jij je er niet fijn bij voelt zou ik inderdaad ook eens naar een ander kijken.
    Ik kan je helaas geen tips of info geven over het feit dat je 2 mnd niet hebt gemenstrueerd, omdat ik daar geen ervaring mee heb.
    Veel succes ermee.

    Groetjes Noralien
     
  7. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
     
  8. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Hoi Heids,

    Ik ken het probleem, ik ben zelf meer als een jaar niet ongi geweest met de pil. Eerst naar mijn huisarts, 4 verschillende pillen geprobeerd binnen 6 maanden ofzo, toen kreeg ik primolut, dit moest ik 6 dagen tot de laatste pil in de strip slikken en dan zou er een heftige bloeding komen en alles zou weer op gang zijn. Dit gebeurde ook niet.... Helemaal niets...
    Maar het voelt zo vreemd om niet ongi te zijn, constant heb je het gevoel zwanger te zijn, omdat dat een natuurlijke reactie is na het uitblijven van menstruatie.
    Dus ik de arts weer gebeld en gevraagd of ik naar gyn. kon, ben geweest en deze heeft echo gemaakt, was normaal en het uitstrijkje :( was ook goed. Niks aan de hand dus. De gyn. vond het raar dat ik kwam, ik moest me geen zorgen maken, want dit kon nu eenmaal voorkomen tijdens de pil. Pas als ik na het stoppen met de pil niet ongi werd, dan moest ik me zorgen gaan maken zei hij letterlijk. :rolleyes:
    Ik hoop dat je iets aan deze info hebt... Ikzelf heb wel om de 2 maanden steeds een test gedaan, stel je voor dat het toch zo is... Je hebt anders geen controle...
    Succes ermee, groetjes!!
     
  9. Heids

    Heids Lid

    14 feb 2006
    72
    0
    0
    Office manager
    straks weer Drenthe
    Bedankt voor jullie reacties!

    Andrea: dat is dus ook wat ik ga doen .. gewoon stoppen en dan maar zien of het allemaal op gang komt ! En ik ga straks naar mijn huisarts of duidelijkheid vragen .. is die nou helemaal gek geworden. Echt hoe langer is er overnadenk hoe pissiger ik word ! Hij heeft m,ij gewoon te helpen .. die man zit er voor mij en niet omdat hij een dagbesteding moet hebben ofzo.

    Het rare is hoe meer ik er mee bezig ben hoe leuker is het zou vinden .. ;) ( als ik wel zwanger zou zijn bedoel ik )
     
  10. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Duidelijkeheid EISEN ja! Terecht.
     
  11. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    hoi Heids,

    Gek is dat he, als je dan negatief test dat je het dan eigenlijk jammer vind... Het is natuurlijk ook iets geweldigs.
    Succes bij de dokter, als iemand normaal en duidelijk moet praten over jouw gezondheid dan is hij het! Oh en als je je urine op blaasonsteking wil laten controleren, kun je het ook gewoon bij de assistente afgeven en vragen of ze het wil doen. Die maken er meestal niet zo'n punt van.

    Groetjes
     
  12. Heids

    Heids Lid

    14 feb 2006
    72
    0
    0
    Office manager
    straks weer Drenthe
    Ja raar is dat he .. Heb vanmorgen weer getest en weer negatief maar nog niet ongesteld. Maar ik denk dat dit niet lang meer op zich laat wachten ... maar of ik er blij mee ben .. ik weet het niet.

    Het rommeld een beetje in mijn buik, buikpijn als of het nu elk moment kan komen. Ik denk wel dat het heftig word als hetal zo lang weg is gebleven. maar ik weet nu iig waar ik aan toe ben.

    Weet ook niet zeker of ik wel weer begin met de pil. ik denk dat ik het maar beter een poosje natuurlijk kan laten gaan/komen. ff geen hormonen meet die de boel ontregelen en dus zo mij 2 maand in angst laten zitten. kan je vertellen dat is niet goed voor je strakke gezicht. heb me een paar wallen van het niet slapen .. niet sexy meer ;)

    Maar goed laten we duimen dat ik vanaf vandaag weet waar ik aan toe ben

    Liefs
     
  13. bengel

    bengel Niet meer actief

    heids ik ben niet zo lang overtijd als jou, maar ik ga straks naar ha, ben benieuwd wat zij 'doet' ...omdat jij niet zo veel geholpen ben bij deHA
     

Deel Deze Pagina