Misschien wil je kindje wel een inhaalslag maken ivm het afvallen de eerste tijd? En trouwens hier eentje die wel eens ruim 200 gram per week aan kwam! Maarja, de onze had ook een enorme inhaalslag te halen (nu nog steeds) Ik zou vandaag bellen, even uitleggen en een vervolg afspraak maken. Probeer die voeding eerst 2 weken, want die tijd hebben ze nodig om te wennen.
mijn eerste reactie was eigenlijk ook kma en blijkbar lijkt eht daar nu ook erg op. ik hoop dat hij het op deze voeding goed blijft doen en lekekr kan slapen en niet zoveel pijn meer heeft en zo misselijk is. over kiss weet ik niet veel, maar goed laten nakijken kan nooit kwaad natuurlijk. hij zal inmiddels best gespannen zijn na al die ellende. hopelijk krijgt hij met deze voeding wat meer rust en mama ook.
Ok, dan zal ik zo gelijk maar even bellen. Heb inmiddels gebeld. Ze willen er geen afspraak voor maken. De telefonische afspraak voor volgende week is voldoende zeggen ze. Als dan blijkt dat hij echt heel goed reageert op deze voeding konden ze kijken of ze misschien een proovocatietest zouden doen. Dus ik begin over de vergoeding ervan want tja.. het kost bijna 40 euro per pak en als hun zo graag willen afwachten en afwachten kan ik de voeding niet betalen. Dus de assisitente zei dat ze dan misschien volgende week na de telefonische afspraak een machtiging gaan schrijven ofzo.. Lekker dan.. Vind het hier eerlijk gezegd een kinderafdeling van niks. Maar goed..
Ja idd.. Net maar een terugbel bericht achter gelaten voor de wijkverpleegkundige. Wellicht nemen ze het wel serieus als het via hun gaat. Hun zagen ook duidelijk de klachten voor ik met deze voeding begon en zullen dus ook gelijk verschil zien als deze voeding aan blijft slaan.
Wij hebben precies dezelfde problemen gehad met ons zoontje... Ook dezelfde klachten. Bij ons zei de KA ook dat hij teveel dronk en dat de klachten daardoor kwamen, maar dit was helemaal niet waar. Mijn zoontje wou gewoon steeds drinken om zijn maagzuur weg te drinken. Uiteindelijk zijn wij op eigen initiatief gestart met pepti en later nutramigen via marktplaats gekocht! Toen dit al wat beter ging zijn wij naar een andere KA gegaan en die geloofde ons wel! We kregen gelijk een machtiging en voor de verborgen reflux klachten kregen we Losec inplaats van Zantac! Uiteindelijk moest ons zoontje zelfs aan de neocate, omdat het nog niet goed ging. Nu gaat het super! Later zijn we nog overgegaan op 2x daags losec, wat hij nu nog steeds nodig heeft. Vecht voor je kind, want van de kinderartsen moet je het niet hebben! Ik zou toch ook een andere KA eisen...
Kunnen ze bij het cb niks voor je doen? Wij zijn toen ook zelf begonnen met pepti omdat we preices dezelfde klachten hadden als jou kindje. Naar het cb gegaan en die arts heeft meteen een recept geschreven en we kregen het toen ook meteen vergoed. Is toch vreselijk om het weer af te moeten wachten...arme kind lijdt eronder. En provocatie...nu al bij 3 weken oud??? Mij is altijd verteld dat dat helemaal nog niet kan...maar goed, kan alweer veranderd zijn natuurlijk. Wij zijn dus zelf ook overgestapt op pepti en binnen 2 dagen waren alle klachten zo goed als verdwenen. Huiduitslag was weg, huilen was veel minder, overstrekken verdween enz. Ik hoop dat het bij jullie ook zo goed blijft gaan!!! Veel succes ermee....
Ik heb net contact gehad met het cb en maandag wordt ik teruggebeld. Ik moet 4 weken lang deze voeding proberen, daarna 10cc gewone geven. Reageert hij daarop dan heeft hij dus zowiezo KMA en dan krijg ik het vergoed. Tot die tijd niet. Of de KA moet volgende week zeggen dat ze een machtiging afgeven. Dat verwacht ik niet eerlijk gezegd. Nu je het zegt, ik was helemaal vergeten dat hij zo mega veel overstrekte (het gillen viel meer op hahaha) maar dat doet hij ook helemaal niet meer. Zijn ogen zijn bijna helemaal weer huidskleur en geen viezigheid komt er meer uit! Woensdag heb ik een afspraak bij een manueel therapeut. Die gaat ook nog even het ruggetje nakijken.
Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen vannacht. Sinds vanmiddag is hij toch weer erg onrustig. Ogen zijn ineens MEGA vies. De hele dag waren ze droog voor het eerst! Verder geeft hij wel mondjes terug elke voeding, maar geloof dat dat normaal is toch? Sinds gisteren heb ik een speen gevonden die hij wel wilt. Wellicht is dat wel de reden dat hij niet meer krijst. We kijken het nog even aan.