ik had zojuist een post geplaatst over de papfles maar ik wilde toch nog iets weten en even kijken of er mensen zijn die ook hetzelfde hebben. Liz heeft in de kraamweek altijd harde ontlasting gehad en poepte toen netjes in haar luiertje. Een week daarna ook nog. Toen overgestapt op Omneo en werd de ontlasting dunner. Dat is goed natuurlijk maar mevrouw vindt het schijnbaar vies aan haar billen en is inmiddels 4 maanden en heeft in totaal denk ik 4 x in haar luier gepoept. Verder poept ze dus altijd alleen maar als die uit is. Ze houd het net zolang op tot we hem uitdoen. Ze doet het namelijk echt NIET anders. Als het zo doorgaat dan hebben we straks een kindje die heel snel zindelijk is volgens mij ze kan straks direct op de po Maar goed ik was benieuwd of er meer baby's zijn die dit hebben?
Doet ze het dan als de luier uit is tijdens het verschonen, of moet je hem echt een tijdje uitlaten. Dan wordt het namelijk echt een gewoonte. Onze meid poepte toen ze baby was op een gegeven moment alleen als wij de thermometer gebruikte. Dit werd voor haar een soort van teken dat ze 'moest' poepen.
ze doet het echt gelijk als we de luier uitdoen dus hoeven niet te wachten. Want dat dacht ik ook ze went eraan. Maar dat is dus niet zo. Want we moeten toch echt verschonen we doen hem er niet speciaal voor uit zeg maar
Mijn zoon is ook een tijd een bloot poeper geweest, hij ging standaard poepen als we hem verschoonden. Wel had hij soms een keuteltje in zijn luier en dan als je hem verschoonde ging hij ermee verder. Hij is er inmiddels mee gestopt en poept nu zijn luier vol als hij moet, zindelijk is hij er dus niet van geworden . Tja hij kon het woord wc ook nog niet zeggen dus dat maakt het al lastig