Hallo, Op dit moment ben ik 6w5d in verwachting van ons eerste kindje.. Hiervoor ben ik wel 2 maal zwanger geweest, maar beide zwangerschappen zijn helaas niet goed gegaan. U begrijpt wel dat ik me nu erg stress of alles wel goed gaat.. Mijn vraag is als volgt.. vanochtend had ik wat bruinverlies, ik ben toen naar de gyn geweest en heb een echo gehad, alles zag er goed uit en ze zag al een hartje kloppen.. gelukkig! maar nu ging ik alsnog aan mijn baarmoedermond voelen om te kijken of alles nog dicht zit, ik had vanochtend al gevoeld en toen was ie hard met in het midden een beetje zachter.. Nu net, was hij dus gewoon zacht en niet meer zo hard als vanochtend.. de schrik zit er nu goed in en ik ben geneigd om strax nogmaals te gaan voelen is het normaal voor deze zwangerschapsduur dat de baarmoeder zacht aanvoelt? voorheen voelde hij namelijk harder aan.. help!
hoi, de baarmoedermond kan in de zwangerschap anders aanvoelen. Maar het heeft helemaal geen zin om, hiernaar te voelen, het geeft geen verder informatie over wat er gaat gebeuren en maakt je misschien alleen onndig onzeker. Bruinverlies zien we vaak in de vroege zwangerschap, zonder dat er iets misgaat. Het feit dat je een goede echo had met een kloppend hartje is heel positief. Probeer daaraan vast te houden, ik snap dat dat lastig is door je voorgeschiedenis, maar je kunt nu niet meer doen dan afwachten. Succes! Mirjam