Hoeveel borstvoeding bij 3-4 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gaby, 20 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gaby

Gaby Lid

16 aug 2006
    77
    0
    0
    Hoeveel borstvoeding krijgen jullie kindjes van 3 - 4 maanden en hoe vaak?

Finn kreeg ongeveer 150 ml per keer en dat 6 keer per dag, maar de laatste paar dagen lijkt hij ineens wel meer trek te hebben; hij komt namelijk steeds vaker. En de hoeveelheid die ik afkolf wordt op de een of andere manier alleen maar minder! Heeft iemand enig idee hoe dit kan en wat ik er het beste aan kan doen? Zou ik hem moeten gaan bijvoeden met flesvoeding?

(ik weet hoe veel Finn ongeveer drinkt omdat ik 4 dagen in de week tijdens het werk afkolf, de keren dat hij bij mij drinkt weet ik het niet precies)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Quinn kreeg met 4 maand zo'n 150 cc 5 x per dag. Ook afgekolfde voeding.
    Opeens is hij veel meer gaan drinken en ben ik met 5 maanden 1 voeding gaan vervangen door kunstvoeding.
    Nu zit hij volledig op de kunstvoeding maar dat is omdat hij zo allergisch is.
    Wat je zou kunnen doen is hem meer aanbieden, maar dan proberen over te stappen op 5 voedingen. Bel anders je cb om te vragen hoe of wat.

3. Berber

Berber Lid

30 aug 2006
    36
    0
    0
    Utrecht
    Hoi Gaby,
    ik zit met precies hetzelfde probleem. Mijn dochtertje is 12 weken en ze krijgt 7 x 150 cc. Ook ika kolf en zie dat het steeds minder wordt. Sinds een paar dagen slaapt ze ook niet meer door en wil ze overdag meer drinken. Ik vrees dus dat mijn voeding terugloopt. Ik heb zo'n bus nutricia hypo-allergeen gehaald en haar gister voor het eerst haar laatste voeding mee gegeven. Tot nu toe nog niet veel verandering, maar wie weet moet ik wat meer geduld hebben. Hoop dat het binnen een paar dagen gaat werken. ocht jij nog tips hbben..
    Succes!

4. Gaby

Gaby Lid

16 aug 2006
    77
    0
    0
    Berber: Het klinkt inderdaad alsof wij met precies hetzelfde probleem zitten! Ik heb vandaag al flesvoeding gekocht voor het geval het nodig is.

pinguin72: Ik zal morgen inderdaad eens het cb bellen. Horen wat zij te zeggen hebben.

Bedankt en hou jullie verder op de hoogte!

5. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Je kunt ook een lactatiekundige bellen, die heeft er meer verstand van dan het CB.
    Ik heb de volgende tips gekregen om de productie te verhogen:
    - een paar dagen vaker aanleggen (om de 2 uur) of vaker kolven.
    - 4x aanleggen per keer, dus bij de eerste borst stoppen als het drinken minder krachtig wordt, dan wisselen naar borst 2 en hetzelfde doen, wisselen naar 1 en leeg laten drinken en dan weer borst 2 leeg laten drinken.
    - bij het normale voedingsschema tussendoor even 5 minuten kolven.
    - doorademen (dus niet adem inhouden, dat doe je namelijk vaker dan je denkt!)
    Op deze manieren geef je je lichaam een seintje om meer aan te maken.
    Succes.

6. Gaby

Gaby Lid

16 aug 2006
    77
    0
    0
    tassie: Bedankt voor al je tips! Hier kan ik absoluut wat mee.

7. sim

sim Niet meer actief

8. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    En werkt het?

9. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Met 3 maanden hebben ze toch de regeldagen?

10. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    ik denk dat je last hebt van de beruchte 4-maandendip. Rond de 4 maanden is de prolactine die je bij de bevalling meegekregen hebt op en moet je lichaam het helemaal zelf gaan produceren. Dat levert een dip op vaak.

Veel aanleggen, dan gaat je productie omhoog.

Je kunt ook op het bv-forum kijken, daar zit veel ervaring én mensen die er verstand van hebben!

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Liever niet bijvoeden met kunstvoeding, dan maak je het probleem alleen maar groter mee. Het is nu juist de bedoeling dat je door vaker aan te leggen, het vraag en aanbod systeem weer regeld. Als je dus kv gaat geven, heeft je kindje minder trek, waardoor die jou bv niet stimuleerd. Het is vaak maar een paar dagen afzien en dan komt je productie weer op gang! Je kindje kan je aanbod het beste regelen, een kolf haalt er veel minder uit en stimuleerd het natuurlijke proces lang niet zo goed als een baby.

12. robentes

robentes Actief lid

25 okt 2006
    109
    0
    16
    Ik heb ook wel een gehoord over een zgn. 'borstvoedings dagje'. Als je een dag vrij hebt, ga dan lekker met je kleine in bed liggen en neem de hele dag rust. Leg je kindje zo vaak aan als kan, zodra die wakker is ga je hem voeden. Kom alleen je bed uit om wat te eten en te drinken. Zo schijn je je productie in een dag enorm te verhogen!

Deel Deze Pagina