Goedemiddag, Vorige week hebben wij onze 20 weken echo gehad en vooralsnog is met de kleine alles goed gelukkig. Alleen hebben ze een twee lobbige placenta ontdekt, deel aan rugzijde en deel aan buikzijde bovenin de baarmoeder, met daarbij een velamenteuze navelstreng insertie, navelstreng gaat tussen die twee delen de vliezen in. Nu doorverwezen naar het ziekenhuis.....ben erg geschrokken en bang geworden voor alles wat mis kan gaan tijdens de bevalling, nu hoorde ik dat als placenta bovenin ligt ook al is er sprake van bovenstaande ze toch willen proberen om via de "normale" weg te bevallen, maar dit wil ik absoluut niet wil geen risico's nemen, maar hoeveel keuze heb je zelf in een eventuele keizersnede??? Weet dat het best ingrijpend is en je flink herstel nodig hebt maar alles liever dan dat het op het eind alsnog mis zou gaan. Ik heb al een dochter en van haar ben ik wel normaal bevallen dus het is niet dat ik bang ben dat ik het niet kan ofzo, maar ben nu bang door hetgeen wat geconstateerd is het mis kan gaan. Wat heb je zelf te zeggen over een keizersnede?? Liefs dushi
Hallo, Ligt de placenta boven en is deze twee lobbig met een velamenteuze insertie is de kans op risico's zeer klein. Dus geen reden voor de gynaecoloog waarschijnlijk om een keizersnede te doen. Dat is anders als deze laag ligt want dan is het risico op uitgezakte navelstreng groot. Laat je goed voorlichten door de gynaecoloog en niet door internet. Geef ook aan dat je angstig bent maar hij/zij kan jullie het beste voorlichten qua risico's. Groetjes Ineke