Een vriendin van mij heeft een bronchitis infectie opgelopen nu las ik op internet dat de acute bronchitis zeeerr besmettelijk is! Wij zouden dit weekend een weekend naar hen toe gaan alleen nu ik dit heb gelezen ben ik toch wel "bang" Misschien ben ik wel iets te voorzichtig hierin? maar ik vraag me af stel ik krijg ook bronchitis want zoals ik heb gelezen is het zeer besmettelijk? Heeft dit dan invloed op mijn ongeboren kind? Overigens heb ik zelf astma (al een hele tijd geen medicatie meer voor gebruikt) en ik las dat de kans op bronchitis dan nog hoger is? Het klinkt misschien stom maar als de kans erin zit dat mijn kindje er iets van krijgt dan blijf ik liever uit voorzorg thuis Is dit nodig? of maak ik me weer zorgen om niks?
hoi, de kans is niet groot hoor. Als zij gewoon haar handen wast voor ze jou een hand geeft en niet in je gezicht hoest of niest is de kans erg klein. Ook al zou jij bronchitis krijgen dan is dat goed te behandelen met antibiotica die mag in de zwangerschap. Ik zou me geen zorgen maken dus. Mirjam
OKé thanx Ik maakte me namelijk wel zorgen maar die zorgen zijn nu minder.... Pfff nooit geweten dat ik zo'n zorgen om alles zou hebben tijdens mijn eerste zwangerschap