Lieve allemaal, Ik ga het gewoon doen even een potje heeeeeeeeel hard klagen. Sinds ongeveer 7 weken begint mijn buik echt flink te groeien. Helaas groeien mijn heupen, dijen en rug ook mee. Wegen doe ik pas tegen de tijd dat ik moet bevallen een keer want ik wil mezelf niet gekker maken dan ik al ben. Ik eet normaal en ik snoep ook heus regelmatig wat lekkers mee. Ik let normaal altijd wel op wat ik eet en sportte voor de zwangerschap 5 a 6 x per week. Nou ja ik ben natuurlijk aangekomen en dat geeft allemaal niet wat dat hoort gewoon bij een zwangerschap. Maar de opmerkingen van mijn collega's komen me echt zo ontzettend mijn neus uit! Ik word er gewoon onzeker van. Klein voorbeeldje van opmerkingen die ik minimaal 5x per dag naar me toe geslingerd krijg: "Jij bent wel echt heel veel aangekomen" "hey dikke!" (in het voorbij gaan), "hoe lang ben je nu zwanger? Euh 25 weken.."en is het dan normaal dat je buik zo groot is? Wat zegt de verloskundige ervan?" Ik werk in een bedrijf met heel veel mensen (mannen en een hoop manwijven!) en ik zie sommige soms een paar weken niet, tja logisch dat ik dan flink gegroeid ben. Maar waarom lijkt het wel of iedereen iets MOET zeggen? Als ik naar de kapper geweest ben hoor ik ook niemand. Ik heb heus mijn bekkie wel klaar maar ook ik heb een grens en met de gierende hormonen door mijn lijf kan ik het gewoon niet meer hebben. Ik barstte gisteren toen ik thuis kwam echt in huilen uit. Mensen bedoelen het vast niet verkeerd. Als ik iemand erop aanspreek schrikken ze ook echt want "zo hadden ze het niet bedoeld". Ik voel me al niet de slankste en mooiste op het moment en hierdoor daalt mijn zelfvertrouwen echt tot een minpunt. Zucht nog 8 weken tot mijn verlof...
zoooow herkenbaar mensen op me werk noemen me navel sinasappel! en gisteren kreeg ik de opmerking dat ik maar een hengsel op me rug moest binden want dan was ik een skippybal (okeej goed gevonden en moest ook wel lachen maar toch) je wordt t wel zat als het de hele dag door gebeurt..
Hebben die mensen nog nooit een zwangere vrouw gezien ofzo? Irritant zeg! Lekker trots zijn op jezelf. En zwangere vrouwen zijn erg mooi hoor. De weegschaal aan de kant misschien moet ik dat ook maar doen. Rot ding!
Oja ik voelde me ook even zo. Maar heb gister lekker geshopt vrolijke kleding gekocht met leuke girly accessoires. Blosjes op je wangen en je ziet er stralend uit. Als je je goed voelt kun je ook meer hebben. Een trillende onderlip laten zien wil ook nog wel eens helpen haha!
herkenbaar hoor. Mensen denken nu zomaar alles te kunnen zeggen. Ik krijg ook iedere dag wel een keer "dikke" of "bolle" te horen. Heel irritant. laatst zei iemand tegen me dat ik toch ook aan de zijkanten wel veel aankwam hoor...pfffffffffffff! Ik heb haar bedankt voor het compliment. Ze willen gewoon interessant doen, maar slaan de plank nogal mis. Dat zegt meer over die mensen dan over jou hoor. Geniet maar lekker van je groeiende buik!
irritant zeg.. kunnen mensen nniet normaal reageren ofzo... Ik woon aan een winkelstraat, en ja boodschappen enzo moet en ook gebeuren. Als ik over straat loop: 'Zo jij ben zwanger' Ik zeg weleens nee hoor ben gister wezen bowlen en ik heb een ingeslikt staan ze je echt stom aan te kijken. Of met boodschappen staan bij de kassa naar je boodschappen te kijken.' Zou je dat wel nemen is niet goed voor je' nou dat maak ik zelf wel uit. En ook ' niet te zwaar tillen hoor' Maak ik ook zelf wel uit hoor. Mijn vriend is elke dag laat thuis van zijn werk en ja ik doe dan de boodschappen, iemand moet het doen toch
Wat een kl*te opmerkingen zeg, staat me nog wat te wachten dan als alles goed gaat. Ik heb zelf nogal aanleg om bij te komen...dus verwacht dat ik wel snel rond word zeg maar.
Hier krijg ik alleen maar de opmerking naar me hoofd of het wel goed gaat want ik heb nog niet echt een buikje... En als ik dan zeg ja hoor gaat goed dan is het ja maar groeit die kleine dan wel goed... Dat kan nooit goed wezen als je nog maar zo een klein buikje hebt met 21 weken... Ik ben in totaal 8 kilo afgevallen omdat ik zo misselijk was en alleen maar kon overgeven... En kan nu nog steeds weinig eten omdat de misselijkheid blijft maar dat snappen mensen niet want als je zwanger bent moet je je helemaal tonnetje rond eten de hele dag... En als je dan rond ben ben je weer te dik... Het is nooit goed alleen als ze zelfs zwanger zijn...
Dan valt het bij mij nog wel mee...mijn man zegt BT'tje tegen me (Big Tasty) en mijn moeder zegt soms huiskamerolifantje. Maar dat is meer als grapje bedoeld. Verder is het aardig rustig...gelukkig...
Er bestaat een t shirt waarop staat, ik benniet dik..ik ben alleen maar zwanger. Zou het eens aantrekkennaar je werk en vragen of ze zo de hint begrepen hebben. Nuis het zo dat mensen hoe je er ook uitziet altijd denken dat ze er wat over mogen zeggen. Ik had bij mijnderde alleen een buik aan d evoorkant verder helemaal nisk en ook daar werden positieve en negatieve reakties op gegeven. Bij mijn werkte ene oor in andere oor uit ook prima.
Heel herkenbaar, ik ben normaal heel slank en heb een goed figuur (al zeg ik het zelf ) Lijkt wel of dan juist (vooral vrouwen) er van genieten je ook eens dik te zien. (Dik? ik ben zwanger!) Wel vreemd hoor, jou zo te zien...Wat ben je dik!... Je begint al aan te komen he...O je wordt breder! (vreemd he? als je zwanger bent.. ) Gelukkig zijn er ook mensen die gewoon zeggen dat ik er prachtig uitzie en een heel mooi zwanger ben. Ik krijg een kindje, lekker belangrijk of je dan wat kilo's aankomt lijkt me, zou ik zelf nooit de aandacht op leggen. Maar ja, zegt een hoop over die mensen eigenlijk. En pech voor hun ben ik drie maanden later lekker weer slank! (weet ik uit ervaring) Terwijl hun dan nog met hun overtollige kilo's of gebrekkig zelfbeeld zitten. Dus lekker laten lullen! En voor een aantal is het ook gewoon onwetendheid, zeker van mannen. die denken gewoon grappig te zijn. Maar van vrouwen die zelf kinderen hebben snap ik dat minder hoor, beetje vals..
Heel herkenbaar! Ik sportte net als TS 5 a 6x per week en weet uit ervaring dat als ik helemaal stop met sporten ik er gratis en voor niets 5 kilo bij krijg (joepie..) Maar goed, rond de 23e week ben ik gestopt met sporten (paardrijden + wedstrijden vanwege de kou en vriezen buiten) en toen begon ik mega te groeien. Nu groeit mn buik wel heel erg naar voren en zie je verder weinig aan de rest van mn lichaam, toch meent iedereen er opmerkingen over te moeten maken. Heb me er net als TS erg druk om gemaakt, kon ook steeds wel janken! Droeg dus ook standaard op mn werk (waar dus ook vnl mannen werken) een vest over mn leuke shirtjes en daar nog een sjaal overheen om mn buik te verbergen, erg he? Vorige week zei de gyneacoloog nog tegen me (zonder dat ik erom vroeg) dat ik een hele normale buik heb! En het vreemde is dat nu ineens iedereen zegt dat mn buik heel normaal is en niet enorm (?), t zal wel met de groeispurt te maken hebben gehad na het stoppen met sporten denk ik dan? Dus, ik weet zeker dat je over een paar weken minder "commentaar" op je buik krijgt, en anders gewoon "domme" opmerkingen terugmaken als: "mijn buik is straks weg, die van jou niet" of "er zit ook nog een veulentje in" (in mijn geval krijgt mijn paard idd een veulen en is 2 weken voor mij uitgeteld ) oid, helpt gegarandeerd! Succes meis! Jij krijgt straks een mooi kindje, hun niet!
Herkenbaar....ik knal altijd ff een opmerking terug... Tja ik ben zwanger, wat is jouw excuus? 9 van de 10 zeggen het sindsdien niet meer
Bij mij ook alleen anderzom. Ik ben 25 weken zwanger en ik heb maar een klein buikje, Iedereen zegt ow jou buik is wel klein, zal wel klein kindje worden. Of ze vragen gewoon is dat wel goed zo een kleine baby bij week 25! Terwijl de kleine gewoon netjes volgens het boekje groeit. Bemoeizuchtige mensen allemaal haha.
ach ja, herkenbaar hoor, opmerkingen als, tjee wat ben jij dik geworden zeg! en hey bolluh! het doet me allemaal niks, ik heb er straks een wondertje voor terug, ze doen maar bij mannen met een bierbuik die zeggen dat ik al een behoorlijke buik heb zeg ik altijd, en hoelang moet jij nog dan? dan wordt er even schaapachtig gelachen, hebben ze niet van terug, gewoon lekker terugketsen meid, en vergeet niet te genieten hoor, die mensen bedoelen het vaak niet verkeerd alleen is het woord subtiel vaak niet een van NL grootste talenten
Ik zeg meestal: Ik ben zwanger, wat is jouw excuus dat je er zo uit ziet. Klinkt helemaal niet aardig, maar meestal zeggen ze daarna weinig meer!
He, Vervelend voor je, op mijn werk gaat het precies hetzelfde, alleen kan ik het eigenlijk wel goed hebben. Ik hou toch wel van zelfspot hoor, ik eindig tegenwoordig mijn mailtjes naar collega's onderling ook wel eens met: groetjes Peer of groetjes jullie lieve bolle collega. Waarschijnlijk wordt het dan ook een stuk minder interessant voor ze om het de hele dag te roepen. Laat je niet kisten! Gr, Manon
Bah! Dat is echt shit, zo geniet je ook niet meer van je zwangerschap zoals je hoort te doen. Helaas begint het hier ook al en nu zie je bij mij echt nog niet veel, alleen dat ik rond m'n heupen en m'n borsten aardig ben bijgekomen. Laatst zei een vrouw (ze had het vast niet zo bedoeld als het over kwam) "Woow, je ziet echt dat je zwanger bent" en blaast haar wangen op, alsof m'n gezicht zo bol was geworden. Heb toen maar raar gekeken en een sarcastische opmerking gemaakt.. Maar kan me helemaal inleven in je gevoel!
Gelukkig niet veel last van maar wel irri als het gebeurd. Zo had ik een tante die al jaren met haar gewicht zat..Die ineens stralend zei: Zo, nu kan ik eindelijk zeggen dat jij dikker bent dan ik.. Ik ben van mezelf (Ook na de vorige 2 zwangerschappen) slank gebouwd.. En idd , ik las het al eerder pagina terug..Het lijkt wel of mensen het dan heerlijk vinden om me nu eens DIK te zien..Al is het voornamelijk mn buik..Gek he? Er groeit een baby in die bijna geboren wordt..