Justin slaapt nooit helemaal door van bijvoorbeeld 7 tot 7 soms wat later. Hij is dan áltijd tussendoor wakker, vaak met huilen. Vandaag hebben we hem laten huilen, en was hij met een kwartier weer stil. Een half uur daarna weer huilen, overstuur dus toch maar heen gegaan en dan is het goed. S avonds is hij dus best vaak tussendoor nog wakker. Helemaal als hij naar het kdv is geweest en daar helemaal niet heeft geslapen (drukte en indrukken dat begrijp ik) maar slaapt jullie peuter (ong 2 jaar) wél gewoon door s nachts?
Nee , Sara heeft vanaf de geboorte zo ongeveer 5 keer doorgeslapen en voor de rest is ze altijd tussendoor wakker , de ene avond/nacht 2 keer en de volgende nacht zo'n 15 keer .. weet ook niet waar het aan ligt , ben er al herhaaldelijke malen mee naar de huisarts geweest en die kan er niets anders van zeggen dan dat het een slaapstoornis is en teveel indrukken overdag .. Het wakker worden gebeurt altijd met huilen en meestal is het na even wat te drinken hebben gehad wel weer over , dan pakt ze haar duim en slaapt weer verder .. Moet wel zeggen dat ik er de laatste wat moeilijker tegen kan , ik word wel wat ongeduldiger nu , maar ja je doet er vrij weinig aan ..
Sem sliep als baby heel goed. Sinds een paar maanden is het wat minder. Op sommige dagen slaapt hij gewoon door en op andere dagen (na KDV) is hij om de haverklap en komt moeilijk in slaap. Ik heb al verschillende dinen geprobeerd, maar niks hielp.
Noa slaapt goed door. Van 6 - 7 uur in de avond tot de volgende morgen 6 - 7 uur. Alleen als er iets aan de hand is, wordt ze wakker. Ziek, of tanden, kiezen, dromen, oorpijn of teveel indrukken.
Jelte wordt af en toe wel eens wakker,maar dan altijd aan het einde van de nacht , rond 5 uur ofzo. Vaak is dat een aantal dgen achter elkaar, hij komt dan bij ons slapen, en dan slaapt hij door tot een uur of 7. Hij gaat rond 19.30 naar bed, soms iets eerder of later. Afgelopen nacht sliep hij van 19.30 tot 06.30.
Jelle heeft ook wel dat hij wakker word, maar hij gaat niet liggen huilen. Jelle is een jengelaar... En vaak hoef ik er niet eens naartoe en valt hij zo weer in slaap. Ik denk eigenlijk ook dat hij het in zijn slaap doet, maar omdat ik er niet naartoe ga weet ik dat dus niet... Toevallig ben ik er vannacht wel naartoe geweest omdat het volume een beetje te erg omhoog ging... Maar dan leg ik hem goed en slaapt hij weer verder. Jelle heeft nooit echt lang achter elkaar doorgeslapen, hij gaat rond 19.30 naar bed en is tegenwoordig om 7.30 wakker. (was eerst van 19.00 tot 8.30) Meestal gaat het een week of 2 goed en dan begint het ge-emmer weer. Ik kanniet zeggen dat het een oorzaak heeft, eigenlijk. De ene keer slaapt hij als een roosje na het kdv en de andere keer is hij de halve nacht aan het spoken... Ik hoop stiekem wel dat nummer 2 het beter gaat doen...