Hallo dames, ik heb even een vraagje. Wij proberen nu zo'n 3 jaar zwanger te worden, ben in januari zwanger geweest, mk in maart. Gaan in september weer de mmm in... Ik hou me al jaren (sinds het begin) keurig ana de regels qua voeding, foliumzuur, drank, e.d. Mijn man neemt het met dat laatste minder nauw, tot mijn grote ergernis. Hoe doen jullie dat? Hoe strikt moet hij zich aan de regeltjes houden? Van mij mag hij eigenlijk niks drinken, maar dat kan ik wel vergeten. Dan het liefst zo min mogelijk, maar waar ligt dan de grens? Ik ben horensdol als hij op stap gaat en naar mijn idee te veel drinkt en ik kan het natuurlijk niet controleren. Hij wordt ook echt pissig als ik er maar weer eens over begin. Hoe hebben jullie dit? Ben ik nou een pietlut of vinden jullie dat ik gelijk heb? Wordt er zo moe van namelijk... Graag jullie reacties, liefs
hoi minke, jeetje meid al 3 jaar pfff das lang en dan ook nog een mk jeetje wat vervelend. mijn vriend houd ook wel van een borreltje en soms vind ik dat ook super vervelend mijn vriend honkbalt en zit dus in de zomerperiode 2 keer bij de vereniging en ja.... daar wordt vaak bier gedroken en dan ook niet 2 glazen ( nou heb ik nog een nadeel ik hou niet van dronken mensen en soms drinkt hij wel eens iets meer) ik erger mij er ook aan maar wat hij op het veld/verening doet heb ik weing op te zeggen ik huis daarin tegen zeg ik er wel wat van en wil ik het liever ook niet hebben... even voor de duidelijkheid mijn vriend is geen alcholist hij houd van een wijntje en drinkt niet iedere dag maar het zou soms wel minder kunnen. groetjes roos
Ja moeilijk, mijn vriend drinkt af en toe ook een biertje of 3 op een avond en daar heb ik dan soms ook moeite mee. Ik zeg er dan ook vaak wat van. Maar aan de andere kant kan het me ook niet zoveel schelen. Wij zijn nu 18 maanden bezig en in het begin waren we niet zo stipt op alles maar laten staan, zoals koffie en alcohol. Maar hoe langer het duurde hoe meer we erop gingen letten, minder koffie, alcohol en cola. Maar ja, nu blijkt dat dat ook niet helpt bij het zwanger worden heb ik zoiets van dat ik me er niet meer druk over wil maken. Oke, we letten er nog wel op maar helemaal geen alcohol, koffie of cola meer drinken daar houden we ons niet meer aan. Ik snap je vriend op zich wel hoor, bij jullie duurt het nu al 3 jaar en stel je voor dat je echt al 3 jaar je biertje moet laten staan, terwijl het daar misschien helemaal niet aan ligt.
Ook mijn vriend houdt van een biertje. Hij drinkt niet elke dag, ongeveer 2 avonden in de week. Maar als hij drinkt, dan drinkt hij veel! Thuis drinkt hij nooit! We hebben afgesproken dat als we na ronde 4 nog niet zwanger zijn, hij minder gaat drinken. Maar ja, zoals jullie al schrijven kan ik dat niet controleren, dus het is afwachten. Daarintegen drinken de gasten in onze vriendengroep allemaal wel hun biertjes. En de 4 stellen die al kinderen hebben of nu zwanger zijn is het rond de 3 maanden gelukt. Dus.....het is natuurlijk beter om niet te drinken maar je kan dus wel zwanger worden.
ja emma das idd ook wel weer waar. weet jij wat meer over die koffie? ik "moet" namelijk sòchtend koffie drinken omdat ik anders rond een uur of 16.00 onwijze hoofdpijn krijg (verslaafd) en niks helpt kan paracetamol, ibuproven, etc
Ik kan me voorstellen dat het soms niet leuk is , zeker als je zelf keurig aan de regels houd zeg maar.. Maar aan de andere kant , blijf lekker genieten van je leven... Als je man daar een drankje bij wilt drinken, zo ik denken '' so what ? '' , zolang het met mate is zou ik dat prima vinden hoor. Wij zijn inmiddels ruim 3 jaar bezig en lopen nu in de mmm, maar na zo'n tijd let je er niet echt meer zo op hoor..hihi Laat mijn mannetje maar lekker een biertje drinken ( maar dat is mijn mening natuurlijk he ) Liefs kipjes
Bedankt voor de reacties dames, er zijn er dus meer, haha! Als het bij een biertje of drie zou blijven zou ik het niet zo erg vinden, maar hij heeft een eigen eetcafé met een grote en vooral erg gezellig stamgroep. Als hij klaar is met werken (hij staat zelf in de keuken) dan neemt hij er één of twee. 's weekends gaat hij één avond op stap, en tja, dan begrijp je het wel he? Net als op die honkbalvereniging van Roos heb ik er dan geen zicht op, maar ik merk wel aan hem dat het iets te gezellig was zeg maar. Mannen kunnen ook niet weigeren!!! (die van mij niet in ieder geval) Je weet nooit waar het aan ligt, het kan net dat ene beetje extra zijn dat je nodig hebt zeg maar. Ik ben zelf helemaal geen drinker, nooit geweest. Die een of twee wijntjes in de week laat ik met gemak staan, dat doet mij niets. Maar voor hem is het toch wel echt een issue. En voor mij ook. Het duurt namelijk drie maanden voordat je sperma 'schoon' is, dus alleen rond de eisprong niet drinken slaat ook nergens op. Ik moet 15 sept naar de fa, maar ben bang dat als ik hem het probleem voorleg, dat hij dan zegt dat we eerst maar eens drie maanden zonder drank moeten dan maar terug moeten komen ofzo. Het is ook wel lastig, alles om ons heen heeft al kinderen of is er totaal niet mee bezig, dat maakt het extra moeilijk om eens een rondje over te slaan of een sinasje te bestellen. xx
Wij zijn zwanger geworden dmv icsi, een week voor de punktie ongeveer dronk mijn man dan geen alcolhol meer. Wel extra vit. c slikken en uiteraard niet roken. Tijdens de voorgesprekken is er nooit een gyn over drank of roken begonnen. Is de kwaliteit van zijn sperma al wel eens onderzocht dan?
Hé tonka, nee nog niet. We zijn in januari voor de eerste keer naar de fa geweest. Twee dagen later bleek ik plotseling zwanger. Nu is het een half jaar na de mk in maart, en kunnen we terecht voor een tweede afspraak. Dan zal ook zijn sperma onderzocht worden. Had stiekem gehoopt dat ik weer zwanger zou zijn bij de afspraak met de fa, maar ik denk t niet, helaas... Jij weet er dus al wat meer van, kom je alleen in aanmerking voor icsi als er duidelijk iets mankeert ergens of ook bij raadsels, waarbij ze niet weten waarom iemand nog niet zwanger is? Weet jij dat toevallig? En heb jij ook dat onderzoek gehad waarbij ze vloeistof inspuiten en dan de boel vacuum stekken om te kijken hoe alles erbij ligt? Is dat pijnlijk, en zoja, hoe pijnlijk? Zie er als een berg tegenop namelijk...
Mijn man is vroeger geopereerd aan zijn urinebuis, hierdoor heeft hij een 'allergie' voor eigen zaad gemaakt. kortom kwaliteit is goed maar ze zwemmen niet, de enige oplossing voor ons was icsi. Bij mij werd er verder niets onderzoch na deze uitslag, op een echo en bloedonderzoek na.
Tonka, bedankt voor je reactie. Jij weet het dus ook allemaal niet. Dan zie ik het wel over twee weken. Wel super dat de ICSI gelukt is zeg, spannend hoor! Heel veel geluk toegwenst de komende 5 maanden!
Mijn vriend drinkt niet meer. En hij dronk ook altijd teveel. Maar ik had er genoeg van ik moet hormonen slikken en elke keer psychies in een dip zitten. En hij doet gewoon zijn dingetjes en drinkt er op los. Ik vond dat hij ook ALLES voor onze wens over moest hebben en na lang zeuren is hij compleet gestopt. Terwijl ik eigenlijk wilde dat hij in het weekend alleen zou drinken maar wel zou minderen op 2 biertjes per avond. Achja geluk dat hij helemaal wilde stoppen . We (of hij dan) hebben 1x een hele slechte zaaduitslag gehad van nog geen 4MIL zaadjes en daardoor ben ik toen bang geworden waarna ik elke keer een klote gevoel kreeg als hij aan de drank zat.
Mijn man houdt ook van een biertje. Maar wij zorgde er altijd voor de week dat we moesten klussen dat er vantevoren geen bier werd gedronken. Na elke keer klussen word er nieuw zaad aangemaakt. Dat na twee a drie dagen op zijn top is.
@Roosviceetje, in koffie zit caffeine en dat kun je het beste met mate drinken, maar je hoeft het niet helemaal te laten staan hoor @Minke, ondanks dat je vriend dus zijn biertjes drinkt ben je wel al een keer zwanger geweest, het kan dus wel. Neemt niet weg dat je je nu onzeker voelt of alles wel goed zit hoor. Ik heb zo'n hsg-onderzoek gehad, het is geen prettig onderzoek maar het is te doen. Allereerst brengen ze een cupje om de baarmoedermond, dit zuigen ze vacuum, hier krijg je een beetje een gevoel van alsof je ongi gaat worden. Daarna spuiten ze de vloeistof in de baarmoeder, dit gaf bij mij een stekende/prikkelende pijn, maar net op het moment dat je denkt 'ik houd het niet meer' dan is het voorbij. Al met al duurde het inspuiten denk ik 15-20 seconden. Op het moment dat ze stoppen met inspuiten is het pijnlijke gevoel ook direct weg. Maak je niet te bang hoor, ga er zo ontspannen mogelijk naartoe en laat het over je heen komen. Denk maar zo, alles voor een goed doel. En ik raad je aan om van tevoren 2 tabletten Aleve in te nemen.
Hoi Hoi, Wij zijn bijna 4 jaar bezig om zwanger te worden, zonder reslutaat helaas. Mijn man drinkt wel bier en ik heb hier geen problemen mee. Hij heeft super zaad, dus het geeft niet. Ik vind ook dat je ook gewoon moet kunnen leven. Anders hou je het echt niet vol. Succes