Ijzer gehalte heel hart gedaalt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fleur1, 7 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik krijg al me hele zwangerschap te horen dat ik een heel hoog ijzergehalte heb dat ze daarvan staan te kijken voor een zwangere.
    Nu krijg ik ineens een brief met een recept van uijzergehalte is veel te laag.
    Weet iemand hoe dat kan?
    Want ik maak me daar toch wel zorgen over eerst is ie heel hoog en nu is ie telaag.

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Dat is raar. Heb je er ook last van of niet? En wanneer is het voor het laatst getest?

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb er geen last van. en er is vorige week geprikt.

4. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Ik zou gewoon even bellen.
    Ik weet ook niet hoe het zit, maar ik wordt ivm antistoffen extra in de gaten gehouden qua ijzer. En ik heb het met 20 weken moeten prikken, toen was het goed. En dan ronde week 30 moet het weer geprikt worden, omdat dan de kans er inderdaad is dat het gezakt is. Maar als het met week 30 goed is, dan zou ik pas vlak voor de bevalling weer gecontroleerd worden. Er zitten dus wel een soort van proefmomenten in heb ik begrepen.
    Wat ik begreep bij 30 weken was dat je tussen week 20 en 30 heel veel extra bloed en vocht aanmaakt en daar kan het dus erg van dalen. Als het in week 30 nog goed is, blijft het waarschijnlijk ook wel op peil. Zoiets...

5. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    mijn ijzergehalte is ook hoog.

Als hij laag is kan je, appelstroop eten en ijzerrijke groenten.

Ook floradix elixer kan je gebruiken. Dat is ene ijzerrijk drankje, er zijn ook pillen van. Deze mag je tijdnes de zwangerschap en bv hebben.

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Mijn yzergehalte is bij beide zwangerschappen altijd te laag geweest. Ik had er geen last van gelukkig.

Ik heb nog een aanvulling op de tips: roosvice Ferro.

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Dit werkt ook preventief goed, ik ben het gaan drinken om te voorkomen dat hij te veel zou zakken en hij was op het moment dat je vaak het laagst zit juist gestegen. het is wel duur 16 euri voor een fles maar het werkt wel.
    Van ijzer tabl. kan je zo moeilijk naar het toilet dus voorkomen is beter dan genezen.

8. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Hoi, heb je alsnog de huisarts gebeld hiervoor?

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik bedoel, wanneer is de vorige keer dat er is geprikt, dat alles nog goed was...?

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    begin oktober is er nog geprikt en toen zeiden ze van nou nou die blijft wel heel erg hoog voor een zwangere stonden ze echt van te kijken,

11. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    hoe hoog is het Hb dan nu?

Deel Deze Pagina