Even een beetje klagen hoor De hele week hebben we een fantastische kraamverzorgster gehad. Van donderdag tot donderdag. Aangezien we via mijn verzekering nog eens gratis 15 uur extra kraamzorg vergoedt krijgen, hebben we ook nog recht op 2 dagen extra. Dat was dus gisteren en vandaag. Onze kraamverzorgster die er de hele week al was, kon ons gezin niet afmaken omdat ze 'op wacht moest zitten 'En gisteren stond ze dus om 09:00 uur aan de voordeur: onze nieuwe kraamverzorgster voor de komende 2 dagen. Een oudere dame van eind 50 schat ik. Een enorm lief mens met hele goede bedoelingen, maar jemig wat een kletskous!! Vanaf het moment van binnenkomen tot weggaan: kletsen kletsen kletsen! En met een stem dat je denkt van lekker betuttelend! Naar onze dochter van 2 ook...blehh! Ze bedoelt het goed, maar jemig wat een mens. Eigenlijk mag ik niet klagen: ze doet haar werk prima hoor, maar die mond staat niet stil. En wij maar beleefd luisteren en terugpraten. Ook tijdens de lunch: blablabla....even rustig eten is er niks bij. We hebben er ook de moed niet voor om voor die 2 dagen er wat van te zeggen... Ze is er nog 3 kwartier dus even uitzitten....
haha sorry moet toch een beetje lachen.. ik had gelukkig het geluk dat mijn kraam,verzorgster toen opbelde en zei dat ze er een dag bij deed.. dus zij bleef zelf.. die 3 kwartier zijn inmiddels om.. nu rust??
haha, sorry maar moest er wel even om lachen. Lekker genieten en rustig aan doen was er dus niet bij. Jammer dat de kv van de rest van de dagen niet kon blijven, ach inmiddels is ze weg en heb je lekker je rust.
Heerlijk! Vond het geweldig hoor dat ze nog ff de badkamer, de wc's en mn was heeft weggewerkt, maar was oprecht opgelucht dat ze weg was. En zo'n raar mens was het niet eens. Gewoon oude vrouwenpraat weet je wel? Veel zeggen en eigenlijk niks vertellen... Mijn vriend en ik dachten afzonderlijk van elkaar meteen hetzelfde. Gelukkig maar, want ik begon al licht te twijfelen of het niet aan mijn hormonen lag. Vind het jammer dat de kraamweek alweer voorbij is en kan het nauwelijks bevatten dat Sarah alweer 9 dagen oud is, maar ben aan de andere kant ook blij dat het leven weer van mij/ons is....
Vaak moet je een evaluatie formulier invullen, ik zou het er gewoon opzetten. Dat het een lief mens was, maar dat ze behoorlijk veel kan kletsen en het best vermoeiend was. Misschien kan ze er dan bij andere gezinnen rekening mee houden
Klopt, heb idd een evaluatie formulier ingevuld. Echter, dat was de evaluatie van onze andere kraamverzorgster die er de hele week was...
Hier ook een kraam wat veel kletste. Over haar konijntjes, vriend en hoe goed ze wel niet met dieren was en dat ze mijn hond wel uit wilde laten enz... 10x uitgelegd dat dat geen strak plan was omdat hondlief uithaalt naar vreemde mensen. En dat dat opgetrokken lipje die hij haar liet zien, echt niet inhield dat hij haar leuk vond Gek werd ik ervan. Daarbij komt ook nog dat ik erg op mezelf ben en eigenlijk liever helemaal geen kraam/vreemde in mn huis had gehad, dus geen goede combi Ik was totaal niet van plan om tussen de middag een paar uur te gaan rusten maar toen ze het aanbood heb ik het met beide handen aan gegrepen. Kind en laptop op bed en kraam aan de andere kant van de dichte deur.HEERLIJK
Oh mijn god, was dat dezelfde als die ik had? Heette ze toevallig Diana? Hier is ze de hele week geweest (van dinsdag t/m zondag omdat we in het ziekenhuis hebben gelegen ging er wat van af). Op donderdag kreeg mijn man gewoon een huilbui, hij kon dat mens niet meer verdragen, werd helemaal gek! En op vrijdag kon ik het niet meer aan. Je hebt zelf al zo veel emoties en indrukken en je bent moe, en dan iemand die constant tegen je aan blijft kwetteren. Ik heb 's avonds jankend mijn moeder opgebeld wat ik nou moest doen, ik wilde eigenlijk dat ze niet meer kwam maar ze deed haar werk verder wel goed dus vond het zo sneu om het kraambureau te bellen en voor die laatste twee dagen om een ander te vragen. Heb toen met mijn moeder een plan bedacht om haar de laatste twee (halve) dagen bij me uit de buurt te houden. Uit eindelijk had ik die laatste twee dagen migraine en lag in bed, toen liet ze me met rust. Maar ik had eigenlijk veeeeeel eerder moeten bellen en om een ander moeten vragen. Doodvermoeiend. Heb het dus wel op het evaluatieformulier geschreven.
Die van mijn praatte aan een stuk door ze had een klei harde stem met een vreselijk accent. Ze viel iedereen steeds in de rede en hiel niet op. Ze deed ook echt weinig en ik werd er zwaar gestoord van. At iedere dag twee stukken taart en kwam bij mij en mij familie en bezoek zitten en voerde het hoogste woord. Ik was vrij labiel en zei maar niets. De druppel was dat ze in de deuropening een sigaret op stak. Mijn man heeft haar jas tas en koffertje gepakt en langs haar neergezet op de stoep. En de deur dicht getrokken Daaaaaaggggg !
het verhaal vind ik vreselijk voor je maar die actie van je man bracht een mega glimlach op mijn gezicht wat een geweldige actie van je man.
Ik heb nu een paar uurtjes kraamhulp gehad en wordt al helemaal gek. Kheb ze opgebeld en gezegd dat we het zelf wel redden de vorige keren vond ik het verschrikkelijk en daardoor geen leuke kraamtijd gehad maar dacht dat het verplicht was
Herkenbaar hoor. Mijn eigen kraamverzorgende is een prima meid. Kletst leuk, maar laat me ook meer dan genoeg met rust. En doet dr werk super. Gister was ze vrij, kwam er 4 uur lang iemand anders. Toen ze weg was eerst maar eens aan m'n vriend gevraagd of hij het ook overleefd had. Kletsen kletsen kletsen. Moet zeggen, ze werkte keihard, heeft veel bij mij gezeten, en ondertussen ook heel veel in huis gedaan, maar wat vermoeiend zeg, was blij toen het 13:00 uur was!