Lange luteale fase? Kan iemand eens kijken?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Tal1987, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tal1987

Tal1987 Actief lid

18 jul 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL
    #1 Tal1987, 18 sep 2012
    Laatst bewerkt: 18 sep 2012
    Hoi allemaal

Ik lees hier heel veel mee en heb al ontzettend veel geleerd van jullie allemaal, maar nu heb ik toch een vraagje waar ik zelf een punthoofd van krijg...

Even uitleggen:
    Volgens mij heb ik op cd 12 mijn eisprong gehad..had toen alle symtomen: vruchtbaar slijm, elektrische steekjes in m'n buik en m'n temperatuur is toen enorm gekelderd. De dagen erna is mijn temperatuur omhoog gegaan en blijft sindsdien ook heel hoog (boven 37 graden).

Maar nu zit ik ondertussen al op cd 39 en als mijn eisprong effectief op cd 12 was zit ik dus al op 27dpo...lijkt mij dus een beetje abnormaal te zijn.

Ik heb er al verschillende testjes tegenaan gegooid, maar ze blijven negatief.

Nu vraag ik mij af wat dit kan zijn en wie dit ook herkend? Mijn temperatuur blijft hoog, maar ik lijk toch niet zwanger. Ik voel me ook helemaal niet zwanger (heb alleen tepels die wat groter geworden zijn en veeeel witte afscheiding, maar meer dan dat ook niet). Ik heb me voorgenomen om vrijdag nog eens te testen en als die weer negatief is ga ik maandag naar de dokter om te horen wat mijn hoge temperatuur/uitblijven van mijn menstruatie kan verklaren.

Maar ondertussen was ik benieuwd of iemand dit herkend? Zijn er mensen die ook een lange luteale fase hadden en daarna toch gewoon ongesteld werden (en wat was de reden daar dan van; en is dit erg dat je dan zo'n lange luteale fase hebt)? Of meiden die juist ook heel laat postitief testen en wel zwanger bleken te zijn? Of is mijn cyclus gewoon helemaal van slag en moet ik maar wachten tot dat mijn maandstonden eindelijk zullen komen?

Hierbij alvast mijn temperatuurkaartje...alvast bedankt om even te kijken:
    3e2eaf Ovulation charts on FertilityFriend.com
    Lieve groetjes

Tal

2. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nee helaas. Als je al je cervixslijm weg haalt wat denkt ff dan? Misschien toch nog geen ei of later of je maakt laat hcg aan? Je temp is hoger maar hij stijgt zo gestaag dat ik het moeilijk interpreteren vind

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Omdat het 1e gedeelte maar 12 dagen is vind ik lastig om te bedenken of de coverline echt goed ligt. Als ik puur obv van je temp naar je vorige kaartje (juli) kijk denk ik dat daar de eisprong ook op dag 21 ipv dag 17 geweest zou kunnen zijn. En dat de coverline hoger zou moeten liggen, bv 36.65. Maar als ik die bij je huidige kaart bedenk, zegt t nog niks

Die langzame stijging is idd wel raadselachtig. Verder geen dingen die van invloed kunnen zijn? Hopelijk geeft vrijdag een test duidelijkheid.

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Bij je vorige kaartje klopt je ei denk ik ook niet. Zou zeggen een paar dagen later

5. Tal1987

Tal1987 Actief lid

18 jul 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal

Super hard bedankt voor jullie antwoorden!

@ babke: als ik cervixslijm weghaal dan weet FF het gewoon niet...hij wisselt wat tussen dag 31 of 33...maar ik weet bijna 100 % zeker dat ik dan mijn ei niet gehad heb.. (heb toen helemaal niets gevoeld + temp is hier dan toch veel te hoog voor of niet?). Ik heb mijn eisprong gevoeld rond dag 12 (dus waar nu de stippellijn staat)...maar misschien dat mijn gevoel me wel kan bedriegen dat weet ik niet.

@Bouwjaar1979: ik kan er helemaal niks van maken, dus bedankt dat je een poging waagt! Ik zou mij niet kunnen inbeelden welke factor een invloed zou kunnen hebben op mijn temp. Ben niet ziek, temp netjes rond dezelfde tijd, slaap altijd met pyjama, er staat nooit een raam open, ... . Dus het is mij een raadsel. Hopelijk brengt de test van vrijdag meer duidelijkheid en anders wordt het de dokter..

Maar als er nog mensen zijn die misschien een gelijkaardige ervaring hebben gehad en toen wel wisten aan wat dit lag..ik ben nog steeds heel benieuwd want dit vind ik echt maar vaag!

Lieve groetjes

Tal

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi Tal. Je voelt meestal niet je eisprong maar hey groeien van de follikel dus dat kan goed kloppen dat dat een paar dagen ervoor is hoor. Niet iedereen voelt de sprong zelf namelijk

7. Joycie78

Joycie78 Niet meer actief

Kan het niet zo zijn dat je deze ronde je ei niet hebt gehad?

Lijkt een beetje op een kaartje wat ik 3 rondes terug had.. twijfelachtig of er een ei was.. als ik cervixslijm niet invulde kwam er dan ook geen ei op voor.. wat op t eind ook klopte door stoppen medicijnen en stress geen ei die ronde.
    Ronde duurde toen 6 weken, gevolgd door een bloeding die anders was dan anders..
    Ronde erna was ik zwanger :p leek wel grote schoonmaak die eiloze ronde.
    Komt vaker voor dat vrouwen 1 of 2 rondes missen.
    Anders zou ik het ook niet weten!

Succes! X Joyce

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @Joyce wat naar dat je een vmk hebt gehad.
    Maar had jij ook die stijging van temp in je lange ronde? Want een stijging van het progesteron is toch de reden dat de temp stijgt. En ik dacht dat dat niet gebeurde zonder eisprong.

9. Joycie78

Joycie78 Niet meer actief

@ bouwjaar1979 : Dank je , tis niet leuk maar helaas gebeuren vmk vaak he .. andere kant.. goed van mn lichaam door het op te lossen. We gaan vol frisse moed verder zodra ik me weer fit voel. Blijk een algehele infectie te hebben.. luchtweg ,urineweg.. holtes :(
    Yay antibiotica :D

http://www.fertilityfriend.com/ttc/chartgraph_module.php?d=2012-07-01&mode=a&ts=1348043038&u=

Dit was dat kaartje van toen ik geen ei had.. (hoop dat de link zo werkt)
    Was voor mij al een raar kaartje omdat ik al hoog op temp bleef na menstruatie.

Maar bij Tal ziet FF wel een ei dus misschien laat hcg?

Je kan ook een bloedtest laten doen.

Ken 2 mensen hier op de fora die een week na NOD negatief testen en toch zwanger bleken via testen 2-3 weken na NOD.

Ik hoop het en duim voor je!

Dikke kus Joyce

Deel Deze Pagina