Hoi allemaal! Gisteren was onze kleine meid even mee met pappa naar zijn werk. Daar is, helaas, haar knuffel blijven liggen. We dachten dat ze wel zou slapen zonder knuffel, maar dat hadden we totaal verkeerd. Ze sliep ineens slecht in en werd steeds wakker. Tegen 0:00 uur werd het echt drama, na korte slaapjes begon ze steeds weer heel verdrietig huilen. Een fles melk, schone luier, zetpil, niets hielp. Dus toen beseften we het... het is vast het gemis van de knuffel waarmee ze altijd slaapt. Uiteindelijk viel ze tussen ons in in slaap, maar werd ook regelmatig even wakker. Kan dit het gemis zijn? Hebben jullie hier ervaring mee? Bedankt alvast! ps: de knuffel is inmiddels weer terug!!
Zou kunnen en daarom heb ik er meteen 2 aangeschaft en gaan ze regelmatig in de wasmachine zodat hij niet aan 1 gaat hechten! Als D. zijn knuffel uit bed is gevallen, wordt hij ook wakker op een gegeven moment.. Gisteravond bijvoorbeeld, ik liep naar boven om naar bed te gaan en wilde bij D. kijken. Ik hoorde hem woelen dus wachtte even.. Hij bleef draaien en beetje kreunen, dus ik zijn kamertje opgelopen en zag hem zitten in bed, om zich heen kijkend en voelen met zijn handje. Knuffel lag buiten bed.. Die weer teruggegeven, D. weer goedgelegd en hij sliep weer verder! Dus ik zou zeggen, koop er nog 1!
Hier slaapt zoon ook niet zonder knuffel! Hij heeft er intussen al 3 in bed, hahaha. Eén daarvan is favoriet en die gaat ook mee uit logeren. Daarvan heb ik er nu ook 2. Wat iemand anders al zei: zo kunnen ze regelmatig gewassen worden én zit er standaard 1 in de luiertas (blijf spontaan wel eens langer hangen bij mijn ouders of vrienden en dan kan zoon daar ook gewoon mét knuffel 's middags slapen)
Is toch een soort van veiligheid/geborgenheid voor ze. Gelukkig heb ik onze man vanaf de geboorte een spuugdoekje gegeven om mee te slapen. Doet hij nu nogsteeds en geeft niets om knuffels. Kan nog veranderen natuurlijk, maar hoop dat hij het bij een spuugdoekje houd.
Ik heb hier 3 verschillende knuffels, elke keer laat ik haar met een andere slapen. Als er dan 1 kwijt raakt, hecht ze zich in ieder geval niet aan 1 soort knuffel.. Voor het geval dat ze zich hecht aan 1 soort die later (als die dus een keer kwijtraakt) niet meer te verkrijgen is
Het was inderdaad de knuffel! De nacht erna heeft ze weer prima geslapen! We hebben nu een tweede, dezelfde, knuffel gevonden. Nieuw was hij niet meer te krijgen maar wel op marktplaats. Gelukkig nieuw, met het label er nog in. Dus..... we zijn gered, haha!