Vliegen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Masa0903, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Hey mama's & papa's

Hier een positief verhaal omtrend het regelen van een vakantie met een kleintje.

We gaan 18 tm 25 maart op vakantie naar Spanje met het vliegtuig.

Natuurlijk wil ik me wandelwagen gewoon mee hebben voor onze kleine dame van 6 maanden want ik wil niet met een paraplu buggy lopen (tevens zelfde probleem want we hebben een quinny zapp xtra). Dus de wandelwagen wordt ingescheckt bij de balie, we hebben van een vriendin een transporttas van stokke (prampack) te leen dus (hopelijk) komt onze bugaboo helemaal heel aan!

Hier onder een erg leuke blog over de bugaboo met prampack vervoeren
    Review of Stokke Prambag by Nicola Bishop, Photography by Corin Bishop, Athlone, Ireland. | Corin Bishop Photography

Verder stuite ik op het volgende probleem! Ik wil ook erg graag me maxi cosi mee hebben, omdat we daar ook een auto gaan gebruiken. Ze kan nog niet in een normaal autostoeltje (6 a 7 maanden is erg vroeg) en ze is klein van stuk dus past met gemak in de MC. Dus transavia opgebeld (2x ik wou er zeker van zijn dat 2 verschillende mensen het zelfde zouden zeggen). En we mogen de MC mee nemen tot aan de gate/slurf/vliegtuig en we krijgen hem na de landing meteeen weer terug!!!

Aangezien ik een draag mama ben gaat onze hoppediz hop tai natuurlijk ook gewoon mee! Lekker knus en veilig bij papa en mama!!

Ik ga onbezorgt (tot nu toe) lekker een weekje weg!!

Wat ben ik blij!!!

Hebben jullie nog eventueel tips voor in het vliegtuig?!

Liefs, Sanne

PS. Zie de foto van mij en me dochter dragen

Bijgevoegde bestanden:

2. amg

amg Lid

8 jan 2013
    74
    19
    8
    Nederland
    Bij het stijgen en dalen iets laten drinken, dat scheelt voor de druk op de oortjes. Leuke foto!

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Wij hebben met onze kleine gevlogen toen ze 5 en 6 maanden oud was. Vlucht van 12 uur. Idd bij opstijgen en landen laten drinken (al had die van ons nergens last van). Ook tijdens de gehele vlucht laten drinken omdat de lucht in het vliegtuig erg droog is.Verder komt het vast wel goed. Vliegen met zo'n kleine is volgens mij veeeeel makkelijker dan met een peuter.

4. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ah wat een schatje! Lekker in de draagzak!

Wij zijn op vliegreis geweest toen moppie 8 maanden was. Vlucht was bijna 5u. Is super goed meegevallen. Ze heeft een paar kleine dutjes gedaan in het vliegtuig.
    Bij de landing even geweend, denk dat ze toch wat pijn had aan de oortjes. Maar dat was echt maar 2 minuten, en toen waren we al geland.

Wij hadden onze Maxi Cosi Mura bij (met zitje), deze hebben we meegenomen tot aan de slurf, na de landing stond hij ook al meteen klaar.
    Er staan flink wat krassen op door de vlucht, maar voor de rest is hij niet beschadigd geraakt.
    Met die Prambag kan er eigenlijk al helemaal niets beschadigd worden he.

Ga je de maxi cosi dan gewoon dragen, en kindje in de draagdoek? Want je zegt dat je de Bugaboo zult inchecken?

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik weet niet hoe de tas is waar hij ingaat maar pak hem nog extra goed in met handdoeken ofzo... ze gooien er echt ongelofelijk mee! en mikken er zo nog een koffer boven op! zou zonde zijn als t frame barst ofzo...
    en als je teveel spullen hebt voor in je koffer kun je nog wat in je wandelwagen weg moffelen! ;)

6. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Wij zijn toen onze kleine meid 5 en 7 maanden was op vakantie geweest en dat ging prima. Toen ze moe werd liet ik haar idd ook in een draagdoek slapen (gangpad door lopen) of gewoon op schoot. Gelukkig dat je met transavia vliegt! Die zijn wat vriendelijker dan ryanair. Ryanair wilde niet eens een flesje vullen met heet water voor haar flesje. Ik ben toen echt uit mijn plaat gegaan 😠

7. Pauline82

Pauline82 Lid

1 jun 2013
    45
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi,

wij zijn met onze dochter gaan vliegen toen ze 6 maanden was (7 op de terugvlucht ;)
    Bij ons is het allemaal goed gegaan en ik zou vliegen zeker niet afraden. Wij vlogen ook met Transavia en de heenvlucht ging super. De mc mocht zelfs het vliegtuig mee in, de wagen zat in een transportzak in het ruim en de draagzak zat in mijn handbagage. We hadden een extra stoel (toevallig, puug geluk).

De terugvlucht was wat minder. In Griekenland keken ze raar op dat ik de maxi cosy bij me had bij de gate. "Why? Why did you bring that?" We hadden geen stoelen naast elkaar, wat best onhandig was, want met baby op schoot kon ik amper dingen uit de bagage pakken.
    Bij de bagageband weer op Schiphol bleek dat er ondanks de transportzak (spelciaal aangeschaft op Schiphol) een wiel van de wagen afgebroken was..

Ik wil je niet bang maken hoor. Wij hebben echt genoten van onze vakantie!
    Maar ik moest wel lachen om je dubbel checken bij Transavia. Heb ik ook gedaan, maar in Griekenland denken ze blijkbaar toch weer anders over sommige zaken...

8. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Evt voor medicijnen, medisch paspoort bij apotheek vragen
    Babybasket aanvragen
    Schiphol heeft een babylounge, met commodes bedjes etc voor het wachten

Niet zomaar melkpoeder in de potjes doen die je meeneemt voor onderweg. Zonder originele verpakking zal het weggegooid kunnen worden

Verdeel bagage van jou je partner en kind over alle koffers zodat je iig op de bestemming van iedereen wat hebt als er 1 koffer kwijt raakt.

Ga als laatste het vliegtuig in. Wachten op iedereen in het vliegtuig kan erg lang zijn

Algemeen! Zet je adres niet op de bagage labels. Enkel een telefoonnummer! Er zijn criminelen die doelbewust op Schiphol rondlopen en op zoek gaan naar adressen.

Deel Deze Pagina