Ontlasting en Tandjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cam, 5 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cam

    cam Bekend lid

    17 dec 2006
    572
    0
    0
    Hoi, hoi

    Wie weet dat een van jullie antwoord weet

    Mijn dochter is vandaag precies drie maanden oud. Sinds vier weken wil ze niet meer aan de borst en zijn we na veel wikken en wegen overgestapt op de flesvoeding. Ik heb gemerkt dat haar ontlasting niet echt wat betreft dikte veranderd is tov van borstvoeding. Het stinkt alleen iets meer en de geur is anders.

    Nu heeft ze vorige week een kuurtje gehad tegen spruw. Ze had spruw op haar tong en lippen, maar niet op haar kaken. De spruw is weg en nu zag ik vandaag dat ze opeens twee witte stippen op haar onderkaak had en eentje op haar bovenkaak. Haar tong en lippen en wangen zijn verder schoon, dus ik verwacht niet dat de spruw teruggekomen is.

    Maar ik zat zo te denken..zou het mogelijk zijn dat ze wellicht aan de diaree is vanwege doorkomende tandjes :confused: Dit zou de dunne ontlasting verklaren. Verder zevert ze enorm en stopt alles richting haar mond wat ze vast pakt.

    Of ben ik te enthousiast? Is de ontlasting van flesvoeding net zo dun als die van borstvoeding en is het zo normaal dat een kindje van drie maanden zo zevert en alles in haar mond stopt?
     
  2. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Tja,het kan altijd hé.
    :D
    Elena haar tanden begonnen ook al door te komen op 3 maanden maar zijn er nog altijd niet helemaal door.
    Kan lang duren tot de tandjes door het tandvlees zijn.Bij Elena zie je echt 2 witte streepjes(kinderarts heeft het pas nog bevestigd :) )

    Ze heeft er heel veel last van,veel huilen,enorm kwijlen en op alles willen bijten.Ze bijt veel op haar handjes.Dikwijls zijn haar wangetjes ook rood.
    haar ontlasting is soms ook dun.
     
  3. cam

    cam Bekend lid

    17 dec 2006
    572
    0
    0
    Bijten op de handjes is ook iets wat ze doet. Ik dacht eerst...heeft dat kind nu al weer honger....maar vandaag was haar jurk enorm in trek en verdween van tijd tot tijd naar haar mond :rolleyes:
     
  4. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ja diaree kan te maken hebben met doorkomende tandjes, maar 3 maanden is wel jong maar het kan wel.
    Yildiz heeft ook altijd diaree en is altijd van te voren snipverkouden .
    Het zou trouwens best kunnen dat je dochter niet aan de borst wilde ivm de spruw , dit doet erg pijn namelijk bij die kleintjes met slikken.
     
  5. cam

    cam Bekend lid

    17 dec 2006
    572
    0
    0
    He Mila24

    Ja, we hebben ook gedacht dat spruw de oorzaak was dat ze niet meer aan de borst wilde. Maar er is gecontroleerd op spruw en dat had ze toen niet. De fles wilde ze wel. En omdat ze in die tijd al twee dagen naar het KDV ging, zijn we er toen vanuit gegaan dat de hoeveelheid flesjes dat opeens ontstond de oorzaak was. Fles wilde ze namelijk wel. Nog een week volgehouden te kolven, maar de productie liep met om het anderhalf uur kolven nog steeds verder terug...helaas.

    Maar die onlasting blijft net zo dun als bij borstvoeding en dat vind ik vreemd..en dat in combinatie met naar alles te "happen" wat voor handen is en kwijlen...dacht ik wellicht dat het doorkomende tandjes konden zijn wellicht.
     
  6. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Moet je niet toevallig één van deze dagen naar het cb of kinderarts?dan kan je het eens vragen :)

    Bij mij zei iedereen dat het te vroeg was voor tandjes maar het zijn er dus wel :D
     
  7. cam

    cam Bekend lid

    17 dec 2006
    572
    0
    0
    Hoi, Hoi

    21 augustus pas...maar ik ga het zeker vragen of ze er eens naar kijken!


    Groetjes
     
  8. Jessica 1985

    Jessica 1985 Actief lid

    15 jun 2007
    205
    0
    0
    oude-pekela
    Hallo,

    Jeffrey was twee maanden oud en kwijlde veel,bijten op zijn handjes en diaree.
    De cb zei dat hij met zijn tandjes bezig was,dus dat kan echt al hoor.(had hem bekeken)
    Maar het kan nog heel lang duren voordat ze er door komen.

    Suc6 ermee

    Gr Jessica
     
  9. wizard

    wizard Actief lid

    19 apr 2006
    338
    0
    0
    Bij Iris begon het ook met kwijlen en alles in d'r mondje steken. Vanaf drie maanden begon ze onrustiger te slapen (wij denken dat dit met haar tandjes te maken heeft) en diarree. Het onrustige slapen en diarree heeft een tijd geduurd. Er is nog best wel een tijdje over heen gegaan voor eht tandje zichtbaar was. Inmiddels is ze bezig met haar tweede tandje. Het kan dus wel!
     
  10. danili

    danili Bekend lid

    22 mei 2006
    808
    0
    0
    mijn zoontje is nu 8,5e maand, en nog steeds geen tanden, ook geen witte puntjes te zien, maar hij kwijlt wel al maaaaaanden, vanaf zijn 3e maand al, iedereen begin er al over, nou daar komen binnenkort tandjes hoor, hij zit en zat ook overal op te kauwen, maar nee hoor.

    Volgens de kinderarts kan het ook pas tussen de 8 en 18! maanden komen die eerste tand!

    Kwestie van afwachtten denk ik toch!
     

Deel Deze Pagina