Zoontje is vandaag 4 geworden en is nog niet zindelijk vwb ontlasting. is sinds een half jaar plaszindelijk. hij heeft het afgelopen jaar intensieve eettherapie gehad ivm ernstige voedselweigering. Tijdens die eettherapie kun je niet gelijktijdig zindelijkheidstraining doen. Gelukkig wel plaszindelijk geworden. Hij heeft veel moeite met zijn poep loslaten daardoor obstipatie en pijn bij het poepen waarvoor nu medicatie. Hij vindt zijn poep helaas nog niet vies en het interesseerd hem niet als in zijn onderbroek poept. Hij heeft een pittig karakter en wil het leifst alles zelf bepalen. Wie heeft tips voor mij. Weet het niet meer. Huisarts vind het allemaal nog niet zo'n probleem. School wel en verschoont ook niet
Er is een boekje, joep moet poepen. Is dat een idee? En er schijnen ook poeppoli's te zjn heb ik eens gehoord. Heb je een beloningssysteem al geprobeerd? Elke poep op de wc is een sticker. De eerste keren klein houden en na drie stickers een beloning (lekker toetje, klein kadootje). Langzaam uitbreiden. En lijnzaad schijnt goed te helpen bij obstipatie. Misschien helpt dat om de ontlasting zacht te houden? Succes, lijkt me erg lastig! Mijn dochter is ook sinds een maand of 2 plaszindelijk en begint nu langzaam met poepen op de wc. Ze is 2,5 dus we hebben de tijd. Maar ik kan begrijpen dat het heel lastig is. Misschien kun je een verwijzing krijgen naar een poeppoli, kinderarts, oid?