Buiten spelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Edith1987, 13 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Hoi meiden,

Vanaf welke leeftijd speelde jullie kleintje buiten? En met wat voor speelgoed? Onze dame kan nu eigenlijk nog niet goed genoeg lopen met schoentjes of laarsjes (+ het is snertweer ;)), maar wil alvast eens rondkijken voor leuk speelgoed. Alles wat binnen staat, is niet meer interessant :D en ik wil wel eens iets anders dan hetzelfde rondje met de kinderwagen!

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij zitten denk ik op hetzelfde punt. Heb voor dochtertje een loopfiets in gedachten!

3. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Leuk Uuz, daar zat ik ook aan te denken. Valt jouw kleintje ook nog veel met schoentjes/laarsjes? Jammer dat het nog geen voorjaar is he, hihi!

4. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Glijbaan en schommel :)

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Oja, erg veel vallen. Vooral als ze gaat lopen en klimmen met speelgoed in beide handen :$

Ze heeft nog geen echte schoenen (alleen van die slappe leren slofjes). Moeten we wel naar kijken, maar ik weet nog niet wat voor schoenen dan precies (ze heeft erg flexibele enkels).

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Bij de bart smit hebben ze van die loopfietsjes van 10 euro! Waarom weet ik niet maar ze zijn razend populair hier! Levi had er eentje gekregen van familie en die vertelde dat de kids bij hun al jaren op die dingen sjezen en ruzie maken met vriendjes wie erop mag.

Ook al eens visite met peuter gehad en had hem dat ding gegeven omdat wij verder geen speelgoed nog hadden voor peuters en we hebben hem de hele middag niet meer gezien :D

7. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48

vanaf 5mnd op een picknickkleed (toen was het zomer)

in de winter met regenlaarsjes en regenpak, ook toen hij 10/11/12 mnd was en nog niet liep. Gewoon laten kruipen in het gras.

Heb dan ook een kind wat heel erg van buitenspelen houdt.

8. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Je kunt lekker naar een speeltuin gaan. Ze kan vast wel kruipen en klimmen. Ook schommelen en gijden kan makkelijk.

Van vaak fysiek bezig zijn, zal ze het lopen ook sneller beheersen. Lekker laten klimmen.

9. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Zandbak is hier erg populair
    En een zwembadje

10. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij wonen buitenaf, dus hier geen speeltuinen in de buurt.
    Wel onze eigen tuin en deel.
    Deel is wel fijn voor als het veel regent, toch een beetje buiten. Daar staat een hobbelpaardje en een zandbak.
    Buiten hebben we sinds 2 weken een glijbaan en baby schommel en dat vind ze geweldig.
    Verder voeren we buiten de konijnen en lopen we wat rond, af en toe een rondje op haar driewieler met duwstang. Maar nu ze zelf loopt vind ze dat minder.

11. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Schelpen zand bak
    Watertafel
    Bal
    Bowling setje
    Huisje
    Glijbaan
    Tunnel tent
    LoopFietsje, loopauto
    Babyschommel
    Wipje

12. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113

Hmmm, een loopfiets met 14/15 mnd vind ik wel heel ambitieus hoor. Je kindje moet echt al heel goed kunnen lopen, voor het een beetje fatsoenlijk op een loopfiets kan. Die dingen kunnen echt onverwachts snel gaan. Mijn dochtet ging hier pas met ruim twee op en dat was zelfs nog erg onstabiel.

Toen mijn dochter net goed genoeg kon lopen om buiten te "spelen" deden wij dingen zoals naar de zandbak, naar een dreumesspeeltuintje gaan, stukje lopen in de dierentuin en/of kinderboerdetij of gewoon een klein blokje om lopen. Het is al heel snel leuk als je alles nog moet ontdekken (ook al is het voor mama dan een beetje saai ;)). Schepje en emmertje, zo'n "rolkip" (ding wat je achter je aan kunt trekken/ duwen) of drie wieler met duwhendel voor mama vond ik leuk buitenspeelgoed voor een dreuems. O ja en natuurlijk stoepkrijt en bellenblaas!

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier de pukylino een groot succes. Inmiddels gaat ze als een speer! Is vanaf 74 cm ongeveer.

14. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Loopfiets is echt leuk!
    Wij hebben ook een Pukylino. Dochter ging er al op nog voor ze kon lopen.

15. beccie

beccie Niet meer actief

dochtertje vind het geweldig om met ons en grote broer van 5 te voetballen,
    wij hadden ook nog zon kindertentje, vind ze ook geweldig. maar das meer voor de zomer idd,

het probleem met mijn dochtertje is dat ze alles nog in de monddoet, zoals steentjes, bloemetjes en zand. hoop dat dat in het voorjaar beter gaat;)

een loopauto vind ze ook geweldig of een driewieler fiets met duwstang.
    verder speelt ze met de simpelste dingen buiten. bv de bak met knijpers.

met dit weer spelen we ook niet echt , wel een stuk lopen elke dag maar ze loop hier goed stevig. ook op regenlaarzen;)

16. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dat dacht ik eerst ook, maar inmiddels gebruikt ze in huis haar loopkar als step/loopfiets. Dat vind ik ook erg gevaarlijk maar zij wil graag ergens op zitten, dat vooruit gaat (en ik ga haar niet de hele dag duwen). Daarnaast gaan we eerst in huis oefenen, tegen de tijd dat het mooi weer is kan ze goed lopen denk ik :)

17. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schepjes, emmertjes en bakjes. Helemaal als het regent haha. Een nep grasmaaier waar ze achter kunnen lopen (loopwagentje dus eigenlijk) en een soort boodschappen tasje waar ze alles in verzamelen en dan zeggen: doei mama schootschappen doen haha

18. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Hier een echt buitenmeisje,
    Wat voor weer het ook is, ze wil altijd graag naar buiten!
    De duwfiets was hier echt een hit!
    Ik heb een speelbroek voor haar, soort regenbroek die net als een tuinbroek sluit(over dr schouders heen met clipjes. zo kan ze gewoon lekker buiten ook wanneer de grond nat is.
    Ze speelt hier vooral met dingen die ze buiten tegenkomt. De tuinset op en afklimmen, haar schelp in en uit, blaadjes achterna lopen/kruipen die voorbij waaien.
    Er staat een mooi speelhuis met een glijbaantje en schommel eraan, maar t leukste zijn de dingen die ze op haar pad tegenkomt!

19. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Nee joh je hebt ook van die houten loopfietsen met vier wielen eronder. Mijn dochter zat daar al op voordat ze kon lopen.

20. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Joepie, nav dit topic heb ik net (via Marktplaats) een Pukylino gekocht! Ben benieuwd hoe dl er morgen op reageert!

Deel Deze Pagina