Hai! Wanneer lieten jullie je kleine in de kinderstoel aan tafel, loopstoeltje.. gewone zit gedeelte van de kinderwagen etc? M'n dochter is over 10 dagen 5 maand.. maar is al bijna 70cm en wil niet meer in de ligbak van de kinderwagen (gaat ze met hoofd en voeten tegen de rand aan)... hele tijd in maxicosi vind ik ook niet wat, dus nu zit ze in dat zit ding (heb een quinny buzz).. en ze vind het heerlijk! ze slaapt nu tenminste ook weer in de kinderwagen, dat deed ze niet meer. Hoe geven jullie nu je hapjes... vanaf wanneer kunnen ze in de kinderstoel. M'n dochter zit al heel stevig, al moet ik haar nog wel vast houden. Ze kan haar evenwicht nog niet bewaren. Zelfde geldt voor loopstoeltje.. wat vinden jullie daarvan? Groetjes!
Ik heb mijn dochter in de 'zitwagen' & kinderstoel (om te eten) toen ze goed kon zitten (wel met stoelverkleiner want dan zat ze iets steviger). Ik denk dat ik mijn manneke eerder in de 'zitwagen' moet zetten want hij is nu al 62cm en de bak is niet zo groot! Ik vind het wel zielig om een kindje helemaal op te vouwen omdat hij nog niet kan zitten! Loopstoeltje.. is dat zo'n ding waar ze in zitten en lekker de hele woonkamer mee rond kunnen krossen? Zo ja, dan ben ik ermee begonnen toen ze ging staan. Wel met mate (twee keer per dag zo'n 5 minuten).
Ik zou proberen het zo lang mogelijk uit te stellen. Pas in de kinderstoel wanneer ze goed zelf kan zitten. En anders zou ik het zeker niet langer dan 10 minuten doen! Ja en de bak als het echt niet meer past moet je wel denk ik.... Gr
Mijn mening: * kinderwagenbak ruilen voor buggy, zo laat mogelijk. 6 maanden is vroeg genoeg (tenzij ze niet meer erin passen) * kinderstoel, zo laat mogelijk. Hier pas sinds een week of 3 in gebruik. Reden hiervoor is dat het toch slecht is voor de rug. Loopstoeltje heb ik hier staan (gekregen) maar ga ik niet gebruiken. Schijnt reuze slecht te zijn voor heupjes en stand van de voetjes. Bovendien komen ze dan op plaatsen waar ze nog helemaal niet aan toe zijn en past het ook niet bij de natuurlijke ontwikkeling van de baby. Groetjes Six
kinderwagen bak kon Dani met 3 maand al niet meer in heb het bureau gebeld en die zeggen dat als ik hem niet de hele dag erin had het geen kwaad kon maar dan moest ik alleen nog maar de ligstand gebruiken (ik heb ook de buzz) en de kinderstoel gebruik ik alleen af en toe voor een hapje hoogstens 10 min. en een loopstoel heb ik niet.
Kinderstoel zou ik echt pas doen als ze goed zelf kunnen zitten. Deze vraag heb ik ook ooit gehad en werd me echt geadviseerd om het niet eerder te doen! Kinderwagen is wat anders, er wordt geadviseerd vanaf 6 maanden, maar als jou uk niet meer in de bak past dan zit er weinig anders op, maar dan zou ik wel alleen ligstand gebruiken!
Danischa is al in de wandelwagen met 3,5 maand,gewoon omdat ze niet meer in de bak paste.De wagen kan helemaal plat dus dat scheelt weer.Kinderstoel heb ik nog niet,als ze soms hapje eet zet ik haar in dr wipstoel.Loopstoel heb ik haar sinds een weekje ongeveer in en laat haar soms dan 1 of 2 keer dag per 10 minuutjes ff in.
loopstoletje schijnt inderdaad niet zo goed te zijn...vind het ook wel beetje vreemd ding eigenlijk..onnatuurlijk ...
Ligt er ook maar net aan wat voor eetstoel je hebt. Als je een triptrap hebt dan kan zouik wachten tot ze goed kan zitten maar heb je er 1 met hoge rug en zoals die van mij met rugleuning die wat naar achter kan kun je t al eerder doen.
Niels zit sinds 5 maanden in de driewieler in ligstand. In de kinderstoel ook helemaal achterover (heb een kinderstoel met verstelbare rugleuning) Loopstoeltjes daar doe ik niet aan, is slecht voor de voeten en heupjes ook al is het maar voor 10 min. per dag.