reddingsvest baby (7 maanden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Twinkle81, 12 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Hebben jullie ervaring met reddingsvesten? Op vakantie willen wij een boottocht maken en onze dochter zal dan 7 maanden zijn (maat 68-74 of 74). Waarschijnlijk gaat ze tijdens het grootste gedeelte van de vakantie in de draagzak (veel in een omgeving waar een kinderwagen niet handig is), maar ik verwacht dat ze tijdens een boottochtje op schoot gaat. Dan is het wel prettig dat ze een goed reddingsvest aan heeft voor het geval dat (ik hoop uiteraard dat we zoiets voor niks aanschaffen).

Het moet dus wel een reddingsvest zijn, geen zwemvest. Het gaat er om dat, mocht er iets gebeuren, ze automatisch op haar rug draait zodat ze niet verdrinkt.

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Helemaal niemand die hier ervaring mee heeft?

3. Lizz83

Lizz83 Actief lid

29 jul 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een reddingsvesten van besto. ze zijn in maten verdeeld op gewicht. Dus je hebt 0-15kg en volgens mij dan ook 5-25 kg. Is nog erg groot waarschijnlijk, maar werkt wel. Hou in de gaten dat de luier ook flink drijfvermogen geeft. Met luier aan kan het hoofdje daardoor nog onder water komen. Zolang je er zelf bij bent kan je hem gelijk vastgrijpen, maar als jullie niets kunnen doen is het veiliger met bijv een zwemluier aan.

4. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Wij hebben ze gehaald bij de watersportwinkel/jachthaven in ons dorp. Daar hadden ze ook hele kleine maatjes. Anders misschien op een webshop van een watersportwinkel?

5. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Dank jullie wel. Ik ga eens kijken naar een Besto. Zwemluiers hebben we gelukkig gewoon liggen

6. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben voor onze dochters ook een reddingsvest van besto. De turnsafe om precies te zijn. De kleinste maat is van 0-15 kg. Dat zal nog behoorlijk groot zijn voor jouw dochtertje. Onze dochter is nu 17 maanden en zo ziet het zwemvest er bij haar uit (ze is wel vrij klein voor haar leeftijd). Geen gezicht, een zwemvest met pootjes! :D
    Maar goed, het gaat inderdaad om de veiligheid, en wij vonden het belangrijk dat ze met dit zwemvest snel op hun rug draaien.

Deel Deze Pagina