maandje rust -- eigenlijk wel relaxed

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door pim, 6 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ben momenteel bezig met een nieuwe baan. Echt een geweldige kans, waarbij ik qua functieinhoud en salaris gelijk overstap, maar wel dichter bij huis werk, in een kleiner team en met betere secundaire arbeidsvoorwaarden en meer mogelijkheden voor de lange termijn en meteen een contract voor onbepaalde duur.

Ik heb in mijn sollicitatie aangegeven dat ik een concrete wens heb voor een tweede kindje. Dat vonden ze geen probleem, behalve dan dat ik niet voor februari 2008 met verlof kan ivm een andere medewerker die tot dan met verlof is. Die situatie is niet aan de orde omdat ik als ik nu zwanger zou zijn pas eind februari met verlof zou gaan. Zo heb ik dat ook aangegeven.

Toch heb ik besloten een maandje rustig aan te doen en vanaf de volgende cyclus er weer voor te gaan. Anders zou ik in mijn proeftijd moeten vertellen dat ik zwanger ben. Op zich lijkt dat dus geen probleem op te leveren, maar toch.

En ik moet zeggen... ik ben een stuk relaxter nu ik er niet zo mee bezig ben. Ik merk ook dat mijn baarmoederslijm veel meer en draderiger is. Wellicht dus helemaal niet zo slecht een maandje 'rust'-- nou ja rust ik ben psychologische tests aan het oefenen omdat ik morgen een assesment heb.

Pim

2. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Op zich kan ik begrijpen dat je een maandje rust neemt maar toch zou ik dat persoonlijk niet hebben gedaan. Ik zelf studeer nog (WO) en we hebben een hele planning gemaakt wanneer het beste uitkomt enzo. Maar gaande weg ben ik er achter gekomen dat de natuur toch anders werkt dan je met een analytische blik zou verwachten.
    Een kindje kan eerder komen of later. Misschien wordt je wel niet metteen zwanger. enzenzenzenz.
    Ik zou zeggen gewoon door gaan en zien hoe het komt.

Iig wel heel veel succes met je assesment. Zal wel spannend zijn. In welke sector werk je als ik vragen mag?

3. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ach we wachten nu al 8 maanden op een tweede kindje dus een maandje rust is niet zo heel erg en zoals ik schreef wel fijn zelfs. Ik weet nu dus idd al wel dat je het toch niet kunt plannen. Van de eerste waren we zo zwanger en nu duurt en duurt het maar. Ik ga wel door met temperaturen. En als ik mijn kaarten bekijk is er niets mis. Dat is wel geruststellend.

Jouw vraag: ik werk nu als advocaat en de functie betreft bedrijfsjurist bij een multinational.

Pim

4. Niet meer actief

Hey Pim,

Ik kan jou helemaal geloven als je zegt dat het je rust geeft!
    Wij zijn ook net begonnen met een pauze, die van mij gaat echter een aantal maanden duren, maar ik voel me erg gelijk erg prettig bij.
    Helemaal omdat ik er zooo mee bezig was om zwanger te worden.

5. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Hey Pim,

Wat lees ik nu? Bezig met een nieuwe baan? Hoe is het gegaan met je assesment?
    En ondertussen al 8 maanden aan het proberen? Laatste keer dat we contact hadden waren jullie volgens mij pas 1 of 2 maanden bezig? :oops: Tenminste dat staat me nog bij.
    Hoe is het verder met je? En met Emme?
    Sorry, beetje offtopic :oops:

Nu weer even ontopic ;)
    Ik begrijp je maand rust wel hoor en wie weet heb je alleen al het idee/gevoel nodig dat je helpt en net deze maand wel zwanger raakt. Je hoort het echt zo vaak dat als er een periode is waardoor men niet met zwanger raken bezig is, het juist die periode raak is.
    Ik gun het jullie van harte! En zal heel hard voor jullie duimen :D

Liefs Angela en Jordy.

6. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Oh en nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

7. Niet meer actief

Hoi,

Ik moet zeggen dat ik niet echt een time out neem maar zelf heb ik nu ook zoiets van ja het komt wel.
    Eerst was ik er zo mee bezig en wilde ik pas en ten onpas maar vrijen en ook al had ik geen zin, maar met de gedachte ik moet ik moet.
    Nu heb ik al bijna 1 week niets meer gedaan en het voelt ook wel lekker.
    Mijn man werkt in ploegen dus ik bleef echt op om de daad te doen en dat heb ik deze week dus niet gedaan.
    Dat hield dus in dat ik van 7 tot 4 werk en mijn man van 3 tot 12 en dan bleef ik gewoon tot middernacht op om het te doen en smorgens ging mijn wekker weer vrolijk af.
    Dat is en was wel erg slopend en nog meer spijtig als ik weer ongi werd, omdat ik zo m`n best had gedaan in mijn ogen.
    Mijn man zei ook al, jammer dat je niet gewoon kunt zeggen van "nu willen we een kindje" en het zit er, helaas zo werk het niet, jammer genoeg.
    Ik hoor ook veel mensen in mijn omgeving dat ik er niet teveel mee bezig moet zijn, maar ja als je iets wilt dan wil ik het nog liever gisteren dan vandaag, maar jullie snappen dat wel.
    Dus hier ook een beetje rust en niet zo`n moet gevoel meer.
    Ben ook onregelmatig dus is het toch al moeilijker om te weten wanneer je nu echt moet klussen, doe geen temp. of ovu testen.
    Mijn tijd zal wel komen denk ik nu.

Groetjes Wendy

8. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Leuk om te lezen, hier een beetje hetzelfde. Ik volg naast mijn werk nog een deeltijd HBO studie. Daarom hadden we ook helemaal uitgestippeld wanneer we zouden stoppen met de pil enzo...tot dat mijn biologische klok begon te tikken...heel hard zelfs ;) Ik ben nu sinds maart / april gestopt met de pil en nog niet zwanger. Ondertussen studeer en werk ik rustig door maar ben inderdaad wel tot de conclusie gekomen dat de natuur zich absoluut niet laat sturen!

@kleintjevoorons: ik ben er zelf niet meer zo druk mee bezig als de eerste twee maanden, heb nu meer zo iets van het komt zoals het komt. Maar kan me wel heel goed voorstellen dat wanneer je net een nieuwe baan hebt, proeftijd, assesment etc dat het lekker is om het gewoon even een maandje de boel de boel te laten! Succes maar vooral ook veel plezier bij je nieuwe werkgever!

9. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb de baan! Assesment is goed gegaan dus. Ben erg blij!
    Het maandje rust is goed voor me merk ik. Vind het heerlijk om niet bezig te zijn met zwanger worden. Misschien plak ik er nog wel een maandje aan vast en gaan we er na mijn menstruatie in augustus weer voor.

Ik snap de meiden wel die zeggen we zien wel omdat het niet is te plannen, maar ik merk dat ik er toch mee bezig ben als ik zeg dat we het wel zien. Je wilt nl. toch heel graag he. En dat stukje onrust ben ik nu gelukkig even kwijt. Voelt echt als een time out, heerlijk.

Pim

10. Niet meer actief

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

11. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Gefeliciteerd met je nieuwe job: super!

12. knorretje21