Wij vertrekken donderdag naar Egypte. Ik heb een dochter van 15 maanden en die eet nooit potjes, die vind ze niet lekker. Alles wat vers is verdwijnt zo in dr mondje, maar potjes vertikt ze te eten. Nu gaan we dus naar Egypte, maar potjes meenemen is dus geen optie. Maar nu hoor ik toch wel veel mensen die zeggen van laat haar niet van daar mee eten. Ik maak me er best wel zorgen om, wat moet ik dan? We gaan 15 dagen dus nog best wel lang ook. Wat kan ik haar wel mee laten eten en wat absoluut niet? (en waarom niet?)
Ik zou haar geen sla rauwkost geen geschild fruit (wel dat wat je zelf schilt dus) Het eten wat gewoon warm en gekookt/gebakken is kun je best geven. Wel zou ik uitkijken met vlees. Maar goed, waarschijnlijk zit je op een resort en daar zal het allemaal best prima zijn hoor. De meeste mensen die ziek worden worden dit niet van het eten maar van het te koud drinken/ijsjes en de hoge temperatuur.
als het ginder ook verse groenten zijn is het volgens mij geen probleem maar kook ze wel in flesjeswater want anders zou het best kunnen dat ze zware diarree krijgt. weet wel niet hoe groot het aanbod is van groenten ginder, zal ervan af hangen of je in een toeristisch gebied zit
Hoi, Ik zou haar persoonlijk zo weinig mogelijk geven van daar. Anderhalf jaar geleden ben ik met mijn dochter van toen een jaar naar Marokko geweest, ik heb toen potjes groenten en fruit, een pak melkpoeder, eigen snoep en koek meegenomen. Natuurlijk kan ze daar wel drinken uit flesjes mineraalwater maar ik zou daar erg uitkijken. Brood heeft ze van daar gegeten. Ook wij zijn een keer in een resort in Egypte geweest en ongeveer drie kwart van de hotelgasten (een grote groep Nederlanders waar wij contact mee hadden) werd toch ziek. Veel plezier, ik zou niet te veel risico nemen, het is toch sneu als zo`n klein hummeltje ziek wordt. Groetjes Senna
Wij zijn net 2 weken terug uit Egypte en als je in een goed resort zit kun je daar van het eten niet ziek worden groente en fruit wordt niet met kraanwater gewassen maar uit flessen. Wij hebben er 11 dagen gezeten all inclusief en niemand is ziek geweest. Geniet ervan!
Ik zou heel goed uitkijken met vlees vooral met kip! en alle groente etc wassen ze daar met kraanwater ( daar worden wij echt ziek van!) Ik ben 2 keer in Egypte geweest, twee keer aan de rees geweest. Als volwassenen trek je dat wel maar als klein kindje... Ik zou als ik jou was in het dorpje nabij het resort, flesjes water kopen en fruit wat je zelf moet schillen. als je je kindje dat geeft ( als groente bijv tomaat en komkommer) dan kun je wel brood uit het resort gebruiken. Ik zou geen risico nemen hoor! vraag anders even van te voren aan de huisarts een middeltje wat je mag geven mocht de kleine ziek worden. Toch veel plezier daar!!!
Elmo dat is wel verschillend per resort hoor bij ons werd het echt niet met kraanwater gewassen. Het werd wel sterk afgeraden buiten het resort iets te eten dan heb je erg veel kans op diarree. Wij konden trouwens gewoon flessen water krijgen in het resort (wij zaten wel al inclusief) Doen we anders nooit maar veel mensen raden ons dat aan om in Egypte wel te doen
Wij zijn ook net terug uit Egypte. Niet ziek geworden gelukkig. De diarree die veel mensen daar inderdaad krijgen heeft te maken met een bacterie waar onze westerse lichamen niet aan gewend zijn. Reizigersdiaree wordt het ook wel genoemd. Heel goed uitkijken met kraanwater! Alles wat gewassen of gekookt is met kraanwater kan diarree opleveren. Zelfs tandenpoetsen deed ik met flessenwater. Een kokertje ORS zou ik sowieso meenemen mocht het toch mis gaan en verder loperamine (diarreeremmers, maar ik weet niet of dat ook geschikt is voor kleine kinderen) Heel veel plezier alvast in elk geval! Ga je duiken of snorkelen? Het is daar zoooo mooi onderwater!
Hallo allemaal, bedankt voor de reacties! Vragen jullie in het resort dan gewoon na of het groente met kraanwater gewassen wordt? En wat is O.R.S?? Want dan kan ik dat nog even aanschaffen. Duiken staat wel op de planning ja Mijn ouders gaan ook mee dus is het wel de planning dat wij samen een dagje gaan duiken en de kids bij opa en oma blijven.
als volwassen diarree hebben kun je in de apotheek daar om ANTINAL vragen werkt echt super goed en het is zo over vertelde onze hostess die vertelde ook dat het eten met bronwater schoongemaakt wordt. Wij hebben onze tanden wel gewoon met kraanwater gepoetst dat slik je ook niet door dus dat kan. Maar je kunt het ook gewoon met bronwater doen natuurlijk. Snorkelen is ook geweldig gaaf en mooi!!