In de tuin spelen, alleen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HappyRabbits, 16 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Onze kleine man wordt over een paar maandjes alweer 2 jaar. Onze tuin is kindvriendelijk met wat gras, perken en een poort die op slot is. Verder een loungeset en een glijbaantje op het gras. Nu wil onze man graag en veel in de tuin spelen, wat ik alleen maar aanmoedig, lekker buiten met z'n autootjes en fietsje. Maar zeker nu ook het glijbaantje er staat, ben ik toch wel eens bang dat hij valt. Hij kan er prima alleen vanaf, maar het baantje is wel ruim een meter hoog. Ik weet dat er ongelukjes kunnen gebeuren bij het spelen, ook als je er bij staat. Maar ik kan toch niet de hele tijd bij hem blijven... ik ben natuurlijk wel in de buurt en kan zien wat hij doet, maar ik ben wel binnen (bijv. aan het koken of huishouden o.i.d.). Ben ik wat overbezorgd?

2. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

He hoi, ik vind niet dat je overbezorgd bent. Ik zou graag een klein oogje in het zeil willen houden. Ik snap dat dat vervelend is en je niet de hele dag in de tuin wilt zitten. Is een camera/webcam o.i.d een idee?

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik kan je bezorgdheid heel goed invoelen, maar zelf probeer ik me daar toch overheen te zetten, hoe lastig dat ook is. Hij kan zelf goed op de glijbaan klimmen en die staat ook op gras, dus zelfs als hij valt zal hij zich niet erg bezeren. En wat je zelf al zegt: zelfs al sta je ernaast, dan grijp je vaak nog mis.
    Als je alle ongelukken wilt voorkomen kan dat alleen door je kind de hele dag in zijn kinderstoel te laten zitten, en dat is ook niet de bedoeling natuurlijk. Daarmee spreek ik mezelf altijd maar moed in! Kleine ongelukken horen er bij helaas.

4. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Oh dan ben ik veel erger denk ik. Ik blijf m'n dochter in de gaten houden (ook 2). Ik ben dan wel binnen maar hou d'r in de gaten! Niet alleen omdat ze kan vallen oid maar ook gewoon omdat ze graag rottigheid uithaalt haha Bloempjes plukken enzo :D

Gewoon lekker doen waar jij je gerust bij voelt hoor!

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij hebben om die reden het plakplastic van de ramen gehaald. Zij lekker buiten spelen en ik lekker warm binnen op de bank.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik heb dl's speelgebeuren vlak bij de tuindeuren gezet, zodat ik kan zien wat ze uitspookt (niet geheel kindveilige tuin). En bloempotten op strategische 'gevaarlijke' plekken, zodat ze er niet direct op / af kan donderen zonder even vaart te minderen. Glijbaan zou ik waarschijnlijk naast staan, of rubbertegels omheen leggen :)

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.471
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik vind (nog net niet) 2 echt veel te jong om zonder toezicht in de tuin te spelen. Zeker met een glijbaan van een meter.
    Wij hebben een deel van de tuin afgezet voor de kinderen. Fietsje, karretje, speelhuisje en schommel, maar ook daar gaat mijn 2,5 jarige niet in haar eentje spelen. Als ik op de bank zou zitten vlak bij de schuifpui (dus in het zicht) zou ik het overigens geen probleem vinden, maar die tijd heb ik niet (om lekker op de bank te hangen), dus buitenspelen wordt vaak gecombineerd met grasmaaien, onkruid wieden, ramen lappen etc (of meespelen natuurlijk).

8. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Zo doe ik het ook. Als je hem kan zien lijkt het me prima. Wat je zegt als je ernaast staat gaat het ook wel eens mis. Niet twijfelen alles wat voor jou goed voelt is goed

9. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Mijn zoontje is ongeveer even oud en speelt al regelmatig alleen even buiten. Wel kijk ik iedere paar minuten even wat hij aan het doen is.
    Nu is ons mannetje ook heel erg gericht op bewegen en ontdekken, dus met nog geen 18 maanden klom hij al via de zijkant op het speeltoestel (gele deel op de foto). Kreeg de eerste keer zowat een hartverlamming, maar merkte al snel dat hij het goed kon en ik kan hem echt niet tegenhouden.
    Ik denk dat je ook gewoon moet kijken hoe je kind motorisch is en hoe "veilig" het speeltoestel is. Hier vind ik het veel enger als hij binnen op de bank gaat staan en er overheen rennen. Dat is zo wiebelig en smal.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,3 KB
      Weergaven:
      0

Deel Deze Pagina