Stolsels tijdens menstruatie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Strijkkraal, 10 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hoi,

Ik weet niet of ik deze vraag hier kwijt kan, maar ik probeer het gewoon even ... nooit geschoten, altijd mis toch :D

Ik heb altijd zware menstruaties, met veel vloeien. Menstruatie duurt bij mij ongeveer 5 a 6 dagen, waarvan 2 dagen minimaal hele zware vloeiingen, waarbij de grootste maandverbanden doorlekken niet tegenhouden. Tijdens de hele menstruatie, maar vooral in die 2 dagen verlies ik altijd veel stolsel, waar ook grote tussen zitten. Vanochtend ook weer, ik gok zo ongeveer 4 cm groot.

Ik heb me altijd afgevraagd of die stolsels een probleem zijn, zeker met het ook op de periode dat wij bezig zijn met zwanger worden (circa 5 jaar). Ik heb dinsdagochtend al een afspraak met de ha, maar ik wilde het ook hier even vragen...

alvast bedankt!
    Grtz,
    Suzanne

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Suzanne,

nee, die stolsels zijn geen probleem. Dat zie je vaker bij vrouwen die heel hevig vloeien.
    het kan wel zo zijn dat je een ijzertekort hebt omdat je iedere maand zoveel bloed verliest. je hebt door een ijzertekort of door een heftige ongesteldheid niet minder kans om zwanger te worden. Het is wel goed om je bloed te laten onderzoeken op ijzer.

Mirjam

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dank je wel!

Grtz,
    Suzanne

Deel Deze Pagina