Verhuizen met kind 4 en 2

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door yoghurt, 25 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yoghurt

yoghurt Bekend lid

31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Iemand tips??
    Do's and dont's...

We moeten ons nieuwe huis wat verbouwen dus het wordt denk ik 3 maanden in de puinhoop leven of inwonen bij schoonouders.

Ik zie er best tegenop, dalijk weinig tijd voor de kinderen n paar maanden. Het is voor n goed doel maar zie er wel tegenop.

Dus alle tips zijn welkom :)

2. maliro

maliro Niet meer actief

Toen ik verhuisde naar ons huidige huis was mijn dochter net twee en zoon bijna 4. Ik heb ze allebei het nieuwe huis laten zien toen het nog leeg was.
    Mijn zoon is technisch ingesteld dus hij mocht af en toe mee klussen in het nieuwe huis (overall aan, zijn eigen gereedschapskist, helemaal leuk). Ook ging hij mee naar de bouwmarkt en mocht hij helpen dingetjes te tillen.
    In het oude huis mochten beide kids helpen met speelgoed inpakken. Ze hebben het huis ook gezien toen het helemaal kaal was getrokken.
    Kortom, ik heb ze er zoveel mogelijk bij betrokken. We hebben uiteindelijk twee weekjes bij mijn ouders gelogeerd en dat vonden ze 1 groot feest

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dan zou ik voor de schoonouders kiezen. Gezondere omgeving voor je kinderen dan is een klushuis, en daar krijgen ze waarschijnlijk ook meer aandacht.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben 2x verhuisd vorig jaar met de kids. We merken duidelijk verschil in sfeer, in het tijdelijke huis was de oudste prikkelbaar als het rommelig was, in het huidige huis wou ze het liefste onder de behang tafel al haar matras neerleggen zeg maar... Maar tips, tsja, neem wat speelgoed mee, zorg dat de schoonmaak producten goed opgeborgen zijn en probeer zo veel mogelijk oppas te zoeken! Wij zijn in een week over gegaan ( Witten, behangen, verhuizen ) en hebben wel 5 dagen hulp gehad met de kinderen overdag, daarna nog het oude huis bezem schoon opleveren en daarbij hebben ze wel geholpen ( met in de weg te lopen en dingen weer uit te pakken )

Deel Deze Pagina