cmv?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Darinka1, 1 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Hej,

Ik ben gisteren bij de gyn geweest voor de eerste echo en toen waarschuwde ze mij voor cmv.
    Na een beetje opzoek werk ben ik akkoord dat ik voorzichtig moet zijn.
    maar klopt het dat we al het speelgoed van onze dochter moeten afwassen/ontsmetten wekelijks en na elke pamperverversing onze handen moeten ontsmetten? Geen kusjes op de wang meer etc?

Dat vind ik precies een beetje overdreven (ook omdat ze zei dat een mogelijke cmvbesmetting enkel de eerste 3maanden wordt getest want daarna minder gevaarlijk?)
    Vooral ook omdat onze dochter een enorme knuffel is die graag kusjes geeft en krijgt en ons regelmatig ’eten’ komt geven dat ze in haar keukentje klaarmakt.
    wat denken jullie daarvan? Welke voorzorgsmaatregelen raden jullie aan?

Groetjes

Darinka

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

ik kan me voorstellen dat je hier ongerust over wordt en ik vind het ook wat ver gaan. De helft van alle Nederlanders hebben een CMVinfectie doorgemaakt en zijn dus beschermd. Grote kans dat je dus al eerder een CMVinfectie hebt doorgemaakt en dat jij en je kindje in je buik, door jouw antistoffen, hiertegen beschermd zijn. Een besmetting kan vaak voorkomen worden door goed je handen te wassen na het verschonen van de luier en na speekselcontact. Maar knuffelen en kusjes geven en het ontsmetten van het speelgoed vind ik wel heel ver gaan. Succes en goede zwangerschap toegewenst!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina