Ik heb mijn wens voor een derde met sommige mensen gedeeld, maar kreeg er ook gelijk spijt van. Wat een negativiteit zeg, om treurig van te worden. Tenminste, de negativiteit komt alleen van familie. Mijn zus en nichtje verklaren mij letterlijk voor gek. Ze vinden dit zo'n rare gedachte en ze doen alsof ik de eerste moeder ben die nog niet klaar is na twee kinderen. Mijn zus zei letterlijk "wil je zo'n aso allochtonen gezinnetje hebben" Mijn nicht zei nadat ik, na een vermoeide dag, even klaagde over de drukte van de kinderen, waarom ik dan nog een derde wil. Ze dacht werkelijk dat ik een psychose had. Mijn moeder maakt dan wel niet zulke rotopmerkingen maar vindt me vreselijk dom met mijn wens. Ze is van mening dat ik, door achter elkaar kinderen te nemen, mijn leven heb verknald. Waarom doen ze dit?? Mijn zus en nicht zien mij amper, ze hebben dus niet een bepaalde reden om het niet te begrijpen. Waarom reageren niet-familieleden wel heel positief? Herkennen jullie dit negatieve gedoe bij de wens voor en zwangerschap van een derde kind?
Zelf heb ik het niet meegemaakt want ik ben zwanger van onze 1e maar mijn moeder wel. Zij had een jongen en een meisje maar ze wou ook heel graag nog een 3de. Iedereen verklaarde haar voor gek want je heb er van elk al 1. Gelukkig heeft ze gedaan wat ze beide zelf wouden en een 3de genomen. Ze hebben er nooit spijt van gehad en wij als kinderen hebben een goed leven. Dus wat ik je eigenlijk wil zeggen is doe wat jullie willen en als straks nummer 3 er is is je familie er ook blij mee. Volg gewoon je hart hierin ookal is het heel zwaar dat ze zo negatief reageren.
Wij hebben altijd al geroepen ooit 3 kinderen te willen... Onze familie keek er dan ook niet echt van op. Toen we de wens uiteindelijk hadden om zwanger te worden van de derde hebben we dit bewust niet gedeeld met anderen. Pas toen we 12 weken waren, de meesten waren blij, maar ook wel nagatieve reacties gehad... Maar dacht altijd, ene oor er in en andere oor eruit. En oooh wat zijn we blij met onze kinderen, druk is het absoluut, maar niet chaotisch ofzo! Hoe oud zijn je kinderen?
Hier ook! Veel te druk, niet praktisch, en elke keer gezeik over de auto. Of dat wel past enzo. Lekker belangrijk.. Ze is vorige week geboren en ja het is druk, we lopen momenteel op ons tandvlees want de middelste heeft dit moment gekozen om vier kiezen te krijgen maar we zijn hartstikke blij en hebben geen moment spijt gehad.
ik ben nu in de gloriaah zwanger van de derde en heb wisselende reacties gehad...de allereerste van een medewerker bij het consultatie bureau...ze zei wat zie je er moe uit gaat het wel goed met je??toen ik heel blij gebaarde naar haar (wijzend naar mijn buik) dat ik zwanger ben (wilde toen nog niet dat dochter het zou horen) fluisterde ze: ojee was dat wel gewenst???? Ik lachend ja hoor! Later thuis dacht ik wat onbeschoft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Collegas reageerden leuk want die wisten dat de wens er was, vriendinnen in de wolken en de familie was heeeeel blij, nog blijer dan bij de eerste leek het wel!(familie gaat momenteel door ziekte van 1 van mijn zwagers door een hel, ik dacht ze zitten er vast niet op te wachten dat we dit vertellen maar wel dus!!!) maar ook wel collega`s van mijn man die reageren met: je hebt zoon en dochter wat wil je dan nu...dan zegt hij:we hoopten op een tweeling!!! Hahaha of reacties zoals: heb je nog wel plek in huis/auto....pfffffff nou ik vind 3 helemaal niet zo veel hoor....past allemaal nog prima...kijk bij 4 wordt het qwa auto lastiger maar dan nog...ook dan komt het wel goed hoor en ben je geen aso gezin...ik vind het juist super om te zien van die grote gezinnen!!! Om een lang verhaal kort te maken: doe lekker wat je zelf gelukkig maakt! Met je eigen gezin daar moet je het mee doen en niet met je zus/nicht enz.....(misschien zijn ze ook wel jaloers)
Wat een achterlijke reacties! Ik zou me er niks van aantrekken en gewoon doen waar jij gelukkig van wordt! Het is niet leuk als iedereen er negatief over doet, maar ik zou het er dan gewoon niet meer over hebben. Is het moment daar, zijn ze vast blij
Wat fijn deze reacties!! All mine mijn kinderen zijn 4,5 en net twee, een jongen en een meisje. Echt achter elkaar komen ze ook weer niet. Ik denk ook echt niet dat ze aan het welzijn van mijn gezin denken en al helemaal niet aan mijn geluk. Het zijn mensen die ik om de zoveel weken of zelfs maanden zie. Nooit een belletje van hoe het gaat met mij en de kinderen. Maar opeens vinden ze het wel heel belangrijk dat het goed gaat met ons, want een derde zou dat weleens kunnen veranderen
Zo ziet mijn moeder alleen maar nadelen en ik voordelen, het glas is halfvol of halfleeg net waar je voor kiest!!
Hier nu ook al ge-emmer en ben pas zwanger van de 2e.. Hoe irritant om opmerkingen te horen als; Zo nu kan er een knoopje is.. Of nu zijn jullie compleet.. N buurvrouw zei zelfs: dan is t wel genoeg toch.. Pardon?? Wie zijn jullie om over mij, mijn gezin en mijn leven te oordelen.. Grrrr...
Ik vind dit echt verbazingwekkend.. Ga lekker voor een 3e! Gezellig toch! Sjonge wat een nare opmerkingen.. Blehg
Ik vind 3 kids eigenlijk geen groot gezin.. Of ben ik nou gek? Heel normaal toch.. mijn broer heeft 9 kids.. Da's een groot gezin en geweldig hebben ze het met elkaar.. Krijgt hij ook wel eens domme opmerkingen over en dan kan ik zo boos worden! Wees maar blij met elk leven wat je gegund wordt! Hou er van en koester het!
Hmmm, herken het eigenlijk niet? Onze oudste was 18 maanden toen de 2e werd geboren, de derde kwam daar weer 1 jaar en 9 maanden achteraan. Maar kan me niet herinneren dat ik ooit een negatieve reactie heb gehad? Maargoed, uiteindelijk gaat het uitsluitend om wat je er zelf van vindt niets anders toch? Enige uitzondering natuurlijk is als mensen voor hulp bij verzorging of financien afhankelijk zijn van familie of vrienden, dan kan ik me voorstellen dat er bij een nieuwe zwangerschap commentaar komt.
Ach ik kom uit een groot gezin, en dat waren echt meer dan 3 kinderen. Ik vond het altijd fijn om zo'n grote familie te hebben. 3 vind ik een normaal gezin hoor trek je er niets van aan!
Ik herken het (nog) niet. Het is geen geheim dat ik nog wel meer kindjes (?) wil ... maar ik vrees wel voor heel negatieve reacties op mijn werk als ik het zou aankondigen. Twee is de norm, lijkt. Heb je er 'maar' 1, dan moet je dat denk ik ook vaak uitleggen.
Flauw vind ik dat altijd, natuurlijk ben je enthousiast over je kinderwens en is het een spannende tijd, dan vind ik het zo misselijk om daar opmerkingen over te maken, hoeveelste kind het ook is. Het is niet dat ze het tegen gaan houden met hun mening, dus ze kunnen beter gewoon meeleven i.p.v. commentaar leveren.
Wat een reacties zeg Mensen hebben altijd wat te zeiken.. Wil je maar 1 kind, dan wordt dat kind verwend of is zielig en heb je er meer dan 2 dan hebben mensen ook meteen hun mening klaar Ik kom zelf uit een gezin van 3 kinderen en vond dat altijd super leuk. Ik ben de middelste, kan met mn zus en broertje beide goed overweg. Lekker voor een derde kindje gaan als jullie dat graag willen
Deels herkenbaar. Maaruh als het ons gegund is komt er een derde en misschien zelfs een vierde! heerlijk zo'n groot gezin