hoi meiden, wij komen er voor de 2e keer niet uit, een jongensnaam die we beide mooi vinden en ook goed past bij onze dochter Isabel. Hebben jullie nog leuke ideën?? Graag een niet te moeilijk naam om te schrijven want mijn man is dyslectisch en schrijft het anders altijd verkeerd haahha. had al aan Nick zitten te denken maar vind het niet zo leuk bij Isabel passen en vind het erg pest gevoelig.... Misschien wordt het wel een meisje haha maar ja wil voor allebei de naam klaar hebben!
hihi is niet zo pest gevoelig maar sorry loop niet over van enthousiasme. we zijn heeeeel kieskeurig hoor hihi. ik kan namen wel leuk vinden maar toch zou ik ons kindje dan niet zo willen noemen
Bij Isabel denk ik meteen aan Maarten! Geen idee waarom, is wel een beetje ouderwetse naam maar vind hem gewoon stoer staan bij Isabel!
o wacht, is ook pestgevoelig... maar ik moet zeggen, ik werk op een basisschool en hoor echt niet speciaal iets wat rijmt opNick hoor... Echt, als er gepest wordt weten kinderen altijd wel iets te vinden.... helaas!
hmmmm leuke namen meiden @sas: nou ja nick: dick, pik, tik.... je kunt er goed op rijmen. maar het klopt wel wat je zegt, als ze willen vinden ze toch wel iets. was met mijn naam ook, konden ze niets geks van maken maar werd toch gepest, want dan ben je of te dik, je draagt een bril of heb een ander soort haarkleur.... Alex vind ik niet zo leuk maar Julian en maarten wel!
ow julian valt al af, vind manlief niets. die houd van simpele hollandse namen hahah en ik vind engelse ook altijd wel leuk maarten vind hij beter maar Nick blijft zijn favoriet hihi
ik zeg ook niet dat je er niet op kunt rijmen, maar dat ik het niet speciaal hoor op school.... terwijl er wel een paar jongens rondlopen die Nick heten....
oww oke verkeerd begrepen sorry hmmm is het een veel gebruikte naam? ik dacht namelijk dat dat wel mee viel. wil namelijk ook geen naam waar er 6 van in 1 klas zitten hihi.
er zijn er nu geloof ik 2 of 3 in de hele school, en altijd wel ergens eentje aanwezig. Maar het is niet zo dat er een halve klas van vol zit. Als ik jou was zou ik voor Nick kiezen als je dat een mooie naam vindt. Want nogmaals, op zowat iedere naam is wel wat te rijmen. En er zal heus wel eens een keer Nick/pik gezegd worden, maar even zo goed bij een andere naam wat anders. Succes!
@sas: een paar op de hele school dat is niet veel. ik ken er hier in de buurt ook geen dus ik denk dat het wel mee valt ja. ja oke een keertje is niet erg, maar weet uit ervaring hoe erg pesten kan zijn. ben er wel veel sterker uit gekomen maar het heeft heeeeel lang geduurd.
ja, dat weet ik ook uit ervaring, helaas. Dus ook goed dat je er alert op bent... als je zelf denkt dat je (als het een jongetje is) zoon zeker gepest gaat worden met zijn naam, dan moet je het niet doen, omdat je jezelf dan verwijten gaat maken denk ik... alleen zou ik het gewoon heel zonde vinden als je Nick zo'n mooie naam vindt, maar hem toch maar laat gaan. Bij ons op school zijn er altijd wel een paar Nick's te vinden, het is volgens mij niet een naam die even tijdelijk helemaal 'in' is. beetje vergelijkbaar met Max, Tim e.d., die namen hoor je ook in verschillende leeftijdsgroepen. http://www.svb.nl/Images/kindernamen_populariteit.pdf
ik denk dat het dan toch maar Nick gaat worden want dat is in 1,5 jaar tijd de enige naam die we samen leuk vinden hihi.
Isabel en Milan natuurlijk . Verder: Hugo, Jurre, Hidde, Melle, Pepijn, Olivier, Lucius, Tobe, Vigo, Nathan, Thijmen, Theije, Senne
Nick is wel een populaire naam, maar staat al twee jaar niet meer in de top 20 jongensnamen. Er zal misschien nog wel een Nick in de klas komen of op school zitten, maar daarvoor zou ik die naam niet laten. Ook niet voor de pestgevoeligheid denk ik, want ik vind Nick een heel leuke naam.
@linda: ja leuke naam maar ik ken een hondje dat zo heet.... hihhi Nathan en Thijmen vind ik ook leuk maar die ken ik al.. @Iloiza: leuk om te horen dat jij hem ook leuk vind ja eigenlijk moeten we nergens naar kijken maar ja. Isabel en Nick vind ik ook wel leuk klinken samen!
Nick is een prima naam, maar wellicht wat nieuwe ideeen: - Isabel en Matthijs - Isabel en Floris - Isabel en Thomas - Isabel en Vincent - Isabel en Mees - Isabel en Stijn / Steijn - Isabel en Daan