hoi, ik werk op een logistiek bedrijf en soms heb ik te maken met harde geluiden maar lang niet elke dag. ik werk er 4 middagen per week een paar uurtjes(maximaal 4 per dag). meestal doe ik werk wat geen hard geluid geeft maar soms moet ik bijvoorbeeld een zending schroeven in doosjes sorteren en die kletteren dan keihard op elkaar, ik doe ook oordopjes in want het is best hard dat geluid. nu vroeg ik me af of dit schadelijk is voor t kindje? het is geen constant lawaai en ook geen hele dag ofzo. het zit me gewoon niet lekker. ik las over vroeggeboorte en gehoorbeschadigingen en dat wil ik natuurlijk niet bij mn kindje. ik hoop op een reactie.
hoi Ineke, Ik bedoel het is geen 8u achter elkaar, maar soms ben ik er wel 3u mee bezig met pauze van steeds ongeveer 10 minuutjes, kan dat wel kwaad? Het is denk ik harder dan 80 decibel, en dat is schadelijk las ik ergens. Ikzelf heb in ieder geval oordopjes in dus het is best hard.. Bedankt alvast
Hallo Buikje123. Onder de 80 decibel kan geen kwaad. Het zou gemeten moeten worden om te weten hoe hard het is. Indien het harder is dan 80 decibel moet je het bespreken op je werk. Daarvoor zijn namelijk richtlijnen op je werk. Zie volgende site. Waar moet ik op letten als ik zwanger ben en werk? | Rijksoverheid.nl Groetjes Ineke.